به گفته رئیس هیات‌‌مدیره انجمن صنایع فرآورده‌‌های گوشتی ایران، افزایش حدود ۲۰۰ درصدی قیمت گوشت قرمز در سال اخیر و رسیدن بهای هر کیلو گوشت مرغ تا نزدیکی‌‌های یکصد‌هزار تومان در عمل هیچ‌گونه ابتکار عملی برای تولیدکنندگان جهت حفظ مشتریانشان باقی نمی‌‌گذارد.
افزایش ۲۰۰ درصدی قیمت گوشت ابتکار عملی برای حفظ مشتریان باقی نمی‌‌گذارد
به گزارش پايگاه خبری عصر هشت، افزایش پی در پی مواد اولیه موردنیاز صنعت فرآورده‌‌های گوشتی مشکلات بسیاری را برای تولیدکنندگان ایجاد کرده، به‌‌طوری که تلاش امروز تولیدکنندگان در راستای دوام کار و خارج نشدن از دایره تولید صورت می‌گیرد.

رئیس هیات‌مدیره این انجمن ضمن بیان این مطلب تاکید کرد: کمبود مواد اولیه اصلی صنعت فرآورده‌‌های گوشتی نظیر گوشت مرغ و گوشت قرمز، عدم‌ثبات قیمت این مواد و سایر مواد موردنیاز صنعت، برخلاف اهداف نام‌گذاری سال ۱۴۰۲، در عمل تولیدکنندگان را با دشواری‌‌های بسیاری روبه‌‌رو کرده است.

رمضان فلاحتی افزود: افزایش حدود ۲۰۰ درصدی قیمت گوشت قرمز در سال اخیر و رسیدن بهای هر کیلو گوشت مرغ تا نزدیکی‌‌های یکصد‌هزار تومان در عمل هیچ‌گونه ابتکار عملی برای تولیدکنندگان جهت حفظ مشتریانشان باقی نمی‌‌گذارد و از این رو به‌‌تدریج کارخانه‌ها به ورطه تعطیلی موقت و در نهایت دائم می‌‌افتند.

فلاحتی تاکید کرد: با توجه به افزایش غیرقابل پیش‌بینی قیمت مواد اولیه، به ناچار قیمت تمام شده تولیدات این صنعت افزایش پیدا می‌کند که در این شرایط هم با مقاومت و گاه جریمه ارگان‌‌های نظارتی مواجه می‌‌شوند که این وضعیت سردرگمی‌‌های بسیاری ایجاد کرده است.

رئیس هیات‌مدیره انجمن صنایع فرآورده‌‌های گوشتی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: مهم‌ترین عامل سرانه پایین مصرف فرآورده‌‌های گوشتی در کشور تبلیغات منفی است که نادانسته توسط برخی پزشکان و استادان دانشگاه‌‌ها مطرح و از رسانه ملی پخش می‌شود که همواره در این اظهارات به عدم‌مصرف فرآورده‌‌های گوشتی تاکید می‌شود و این در حالی است که تولیدکنندگان عضو انجمن همگی دارای مجوزهای لازم تولید از مراکز نظارتی هستند.
 
https://asr8.ir/vdcj.metfuqemtsfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین