دستگاه‌های خودپرداز بیت کوین برای اولین بار از سال 2013 شاهد کاهش سالانه بوده‌اند.
به گزارش پايگاه خبری عصر هشت، تعداد دستگاه‌های خودپرداز بیت کوین نصب شده در سراسر جهان برای اولین بار در یک دهه کاهش یافته. Coin ATM Radar  گزارش داده است که تعداد دستگاه‌ها در ابتدای سال گذشته میلادی 37 هزار و 827 عدد بوده و در ابتدای سال جاری  به 33 هزار و 622 مورد کاهش یافته است.

این کاهش همچنین در ایالات متحده، که 82 درصد از کل دستگاه‌های خودپرداز بیت کوینی جهان را به خود اختصاص داده است، مشهود بود. زیرا از 32,672 دستگاه در سال 2023 به 27,621 دستگاه در پایان سال کاهش یافت. بر اساس داده‌های Coin ATM Radar، این اولین بار است که ایالات متحده شاهد کاهش سالانه در نصب دستگاه‌های خودپرداز بیت کوین بوده است.

روند متفاوت در اتحادیه اروپا

البته این روند در همه مناطق یکسان نبوده است. تعداد دستگاه‌های خودپرداز بیت کوین در اتحادیه اروپا (EU)  با 10 عدد افزایش به 1548 دستگاه رسیده، در حالی که تعداد دستگاه‌های موجود در کانادا، استرالیا، اسپانیا و لهستان نیز اندکی افزایش یافته است. اما کشور سوئیس شاهد کاهش قابل توجهی در تعداد دستگاه‌های نصب شده بود.
البته برخی مناطق دیگر نیز شاهد افزایش پذیرش بیت کوین با کمک دستگاه‌های خودپرداز بیت کوین بوده‌اند. به عنوان مثال، کاربران بیت کوین در آرژانتین و السالوادور به دستگاه‌های خودپرداز بیت کوین فعال در شبکه لایتنینگ دسترسی دارند.

شرایط در سال 2022 به گونه دیگری بود. بر اساس داده‌های Coin ATM Radar، رکورد تعداد دستگاه‌های خودپرداز بیت کوین در جهان در آگوست آن سال با 39 هزار و 376 عدد، شکسته شد. 

بزرگترین اپراتور دستگاه‌های خودپرداز بیت کوین کیست؟

در حال حاضر، بزرگترین اپراتور دستگاه‌های خودپرداز بیت کوین  Bitcoin Depot، یک شرکت لیست شده عمومی مستقر در آتلانتای ایالات متحده است.

بر اساس داده‌های Coin ATM Radar، این شرکت حدود 6 هزار و 311 دستگاه خودپرداز بیت کوین را اداره می‌کند، که بسیار بالاتر از 3,880 دستگاهی است که  CoinFlip، دومین اپراتور بزرگ صنعت، در اختیار دارد.
در زمینه تولید دستگاه نیز، General Bytes  با ساخت 10 هزار و 844 دستگاه، 32.3 درصد سهم بازار را در اختیار گرفته است.

آینده دستگاه‌های خودپرداز بیت کوین

آینده دستگاه‌های خودپرداز بیت کوین همچنان نامشخص است. با این حال، برخی از کارشناسان معتقدند که آمار کاهش در نصب‌ آنها موقتی است و تعداد این دستگاه‌ها با بهبود بازار رمز ارز، دوباره افزایش می‌یابد. در مقابل، برخی دیگر معتقدند که ظهور برنامه‌های غیرمتمرکز (DeFi) تقاضای دستگاه‌های خودپرداز بیت کوین را کاهش می‌دهد

تنها زمان می‌تواند مشخص کند که آینده دستگاه‌های خودپرداز بیت کوین چه خواهد بود. با این حال، به بیان برخی فعالان صنعت، کاهش اخیر تعداد نصب دستگاه‌ها، نشانه‌ای از چالش در صنعت کریپتوکارنسی است.
https://asr8.ir/vdcg.z9trak9utpr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین