در کارگروه تخصصی بورس با مدیران شرکت‌های ساختمانی عنوان شد؛

رییس سازمان بورس: برای حمایت از سهام‌داران پدیده، قوانین را مجدد بررسی می‌کنیم

کارگروه تخصصی بورس و شرکت پدیده و انجمن سرمایه‌گذاری شرکت‌های ساختمانی در اتاق بازرگانی مشهد با حضور مدیران بورس، فرابورس برگزار شد.
رییس سازمان بورس: برای حمایت از سهام‌داران پدیده، قوانین را مجدد بررسی می‌کنیم
به گزارش پايگاه خبری عصر هشت، همزمان با سفر مدیران بورس ایران، کارگروه تخصصی فعالان صنعت ساختمان از جمله مدیران و اعضای هیات مدیره شرکت‌های پدیده با حضور دکتر مجید عشقی، رییس سازمان بورس و دکتر محمدعلی شیرازی، مدیرعامل شرکت فرابورس عصر امروز در اتاق بازرگانی مشهد برگزار شد.
 
احمد گلمکانی، رییس هیات مدیره شرکت پدیده شاندیز در این جلسه خطاب به رئیس سازمان بورس بیان کرد: در خراسان رضوی میراث‌دار اتفاقات ناخوشایندی هستیم که در خصوص شرکت پدیده اتفاق افتاده و باعث شده نگاه مردم خصوصا سهامدارن این شرکت را به بازار سرمایه تحت تاثیر قرار دهد.
 
وی افزود: اما در ماه‌های اخیر تلاش شد که موانع موجود در رابطه با توقف پروژه شاندیز بعنوان تنها پروژه این شرکت برطرف و منافع سهام‌داران تامین شود. همانطور که انتظار می‌رود سازمان بورس در پی حفظ و حراست از حقوق سهام‌داران در سراسر کشور باشد، هیئت مدیره شرکت پدیده نیز حامی منافع سهام‌داران خود است.
 
گلمکانی با اشاره به وضعیت نماد «ابنیه» خاطرنشان کرد: تا حدود 70 روز قبل، معاملات این نماد در تابلویی اختصاصی دارای مجوز از سازمان بورس جریان داشت که در برخی روزها حجم معاملات قابل توجهی داشته و حجم معاملات این تابلو اصلا کم نبود و در برخی مقاطع از بسیاری از نمادهای بورس هم بالاتر می‌رفت.
 
وی ادامه داد: با توجه به دستور دریافت شده، این تابلو به جهت ثبت شرکت ابنیه نزد سازمان بورس متوقف و شرکت جهت درج نماد در بورس اقدامات لازم را در دستور کار قرار داده که تلاش کردیم با انجام آن مراحل، نماد ابنیه را در یکی از بازارهای فرابورس درج کنیم.
 
رییس هیات مدیره شرکت پدیده خاطرنشان کرد: اخیرا در مذاکرات انجام شده به شرکت اعلام شده در چهارچوب مقررات فعلی این سهم باید بازار توافقی بازگشایی شود. دغدغه ما حفظ حقوق سهام‌داران است و چنانچه این سهم در بازار توافقی باز شود، با توجه به سوابق قبلی از تابلوی توافقی قبلی این شرکت، این امر میتواند موجبات بروز مشکلات جدی برای سهامداران و آن سازمان را فراهم آورد و معاملاتی از این دست مغایر با تصور آن سازمان زمینه‌ساز فساد خواهد شد؛ همانطور که پیش‌تر در ماجرای سهام پدیده هم شاهد معاملات با عنوان توافقی و خارج از تابلو بودیم و آن اتفاقات رقم خورد.
 
گلمکانی متذکر شد: با توجه به شرایط فعلی این شرکت و تعدد سهامداران و جهت حمایت از سهام‌داران تقاضا داریم بورس از این نماد حمایت کند و با درج ابنیه در بازارهای دیگر فرابورس، به سهامداران این شرکت مساعدت نماید.

در ادامه این جلسه، مجید عشقی، رئیس سازمان بورس در پاسخ به رییس هیات مدیره پدیده بیان کرد: درباره شرکت پدیده در راستای حمایت از سهامداران حتما تمام قوانین را مجدد بررسی خواهیم کرد؛ هم در فرابورس و هم در سازمان بورس موضوع را مورد بحث قرار خواهیم داد و موضوعاتی که در خصوص حمایت از سهام‌داران اشاره شد را مد نظر قرار می‌دهیم.
 
در این جلسه مدیران بورس و فرابورس نیز دغدغه‌های خود را درباره گروه شرکتهای ساختمانی در بازار سرمایه اعلام کردند.

گفتنی‌ست در بخش دیگری از این جلسه، کارشناسان بازار سرمایه به ارائه توضیحات درباره طرح اوراق سلف موازی استاندارد پرداختند که مربوط به فروش متری مسکن در بورس به سهام‌داران است. 

مدیران شرکت‌های ساختمانی خراسان نیز نظرات و سوالات خود پیرامون این طرح را ارائه کردند.
 
https://asr8.ir/vdcb.9bfurhbsfiupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین