امیر حسین داودیان، معاون بانکداری شرکتی بانک تجارت در مصاحبه با عصر هشت با بیان اینکه بانک تجارت در بانکداری شخصی دو استراتژی اصلی را دنبال می‌کند، گفت: استراتژی اولgo digital در حوزه بانکداری خرد و ارائه خدمات گسترده دیجیتال و استراتژی دوم life style Credit واشائه فرهنگ زندگی اعتباری در ایران با وجود رکود و تورم اقتصادی در کشور است.
نقش هلدینگ تفتا در تحول دیجیتال بانک تجارت
به گزارش پايگاه خبری عصر هشت، امیرحسین داودیان دانش آموخته دکترای بازاریابی، کارشناسی ارشد بازرگانی و تجارت بین الملل و کارشناسی بازرگانی است. در رزومه کاری  داودیان سابقه همکاری در گروه IT بانک ملی، پرداخت الکترونیک سداد، مدیر استراتژی بانک ملت، مشاور بانک‌های انصار، پارسیان و تدریس در دانشگاه‌های کشور به چشم می‌خورد. او اکنون معاون بانکداری شرکتی بانک تجارت است.

عصربانک در مصاحبه‌ای با داودیان، آخرین تحولات فناورانه بانک تجارت و نقش هلدینگ تفتا در این تحولات را بررسی کرده است.

امیرحسین داودیان، در ابتدا به تشریح آخرین پروژه‌های فناورانه بانک تجارت و نقش هلدینگ تفتا  در بانک تجارت پرداخت و گفت: بعد از شکل‌گیری و سازمان‌دهی جدید هلدینگ تفتا، اجرای پروژه‌های فناورانه بانک تجارت با نظم بیشتری پیش رفت؛ به طوری که طی دو سال گذشته استراتژی ما بر این بود که بیش از 80 درصد خدمات بانکدای خرد بانک تجارت به صورت دیجیتالی در دسترس قرار گیرد که خوشبختانه این اتفاق حاصل شد.
 

ماموریت اصلی گروه تفتا در بانک تجارت

داودیان با بیان اینکه استراتژی تفتا در سال جدید، افزایش حجم خدمات بانکداری خرد بانک تجارت به مشتریان است، افزود: خدمات بانکداری خرد بانک تجارت بر مبنای4پایه اصلی حساب‌ها، تسهیلات، اعتبار و خدمات کارت است؛ اکنون خدمات حساب‌،  انواع تسهیلات قرض الحسنه و حساب پس انداز کوتاه مدت و خدمات اعتباری BNPL کوتاه مدت و بلند مدت با تلاش گروه تفتا در این بانک طراحی و اجرا شد.
او تصریح کرد: همچنین اجرای بانکداری باز از ماموریت اصلی گروه تفتا است؛ ما برای ارائه محصولات با لندتک‌ها همکاری و تجربه موفقی را داشتیم. در همین راستا طی  ۱۲ ماهه سال گذشته قریب به  ۲۰۰ هزار پرونده تسهیلاتی  از طریق باجت ثبت شد.

اقدامات تفتا در زمینه هوش مصنوعی

معاون بانکداری شرکتی بانک تجارت  به اقدامات تفتا در زمینه توسعه بانکداری دیجیتال برمبنای هوش مصنوعی اشاره کرد و گفت: اکنون ارائه خدمات بر مبنای هوش مصنوعی با همکاری شرکت داتا در مرحله عملیاتی است تا ارائه خدمات بانکی و پاسخگویی به مشتریان بانکی در قالب ربات‌های هوشمند انجام شود. ضمن اینکه در خلال این همکاری دایره ارایه خدمات متنوع‌تر و سرعت تولید و توسعه محصولات بالاتر رفته است به همین جهت برای پاسخگویی به نیاز مشتریان باید به سمت پاسخگویی هوشمند برویم و در بستر داتا حرکت کنیم.

به گفته داودیان در حوزه ریال دیجیتال و پرداخت بدون تماس، همکاری میان تفتا و ایران کیش آغاز شده و تعدادی از آنها به سرانجام رسیده است؛ همچنین در حوزه ارتباط پذیرندگان در بستر تکنولوژی و ابزار‌های پرداخت اقدامات مناسبی صورت گرفته و به نتیجه خواهد رسید. در موبایل بانک هم اقداماتی در دست طراحی، تولید و توسعه است.

تشکیل  ۲۰۰ هزار پرونده تسهیلاتی در باجت

او تاکید کرد: طی دو سال گذشته اقداماتی در مسیر توسعه بانکداری دیجیتال با سرعت مناسبی پیش رفته به طوری که اکنون  ۲۰۰ هزار پرونده تسهیلاتی در باجت تشکیل شده و بانک تجارت به عنوان پرحجم‌ترین استفاده کننده سفته دیجیتال و امضای دیجیتال بر روی باجت و میان مشتریان حقیقی شناخته می‌شود.

داودیان با اشاره به یکپارچه سازی پلتفرم‌های پذیرندگی‌ در قالب BNPL گفت: تارا، ازکی‌وام،  کیپا در این طرح حضور دارند و مشتری می‌تواند اعتبار دریافتی خود از باجت بانک تجارت را در این پذیرندگی‌ها خرج کند.  اکنون مذاکره برای اتصال BNPL با دیجی‌پی انجام شده است؛ همچنین طرح کالانو در بانک تجارت نیز برای خرید لوازم خانگی و موتورسکلیت در بانک تجارت با اقساط بلندمدت در حال اجراست.

استقبال  ۲۴۰ هزار نفری از طرح کالانو

به گفته داوودیان، طرح کالانو به منظور افزایش فروش اقساطی، تقاضای مستمر و اعطای تسهیلات برای ترغیب کالای ایرانی ارائه شده است که در آن برند هلدینگ انتخاب( اسنوا، دوو، بست) ، گلدایران ، مادیران و … حضور دارند و روز به روز به شبکه پذیرندگی، فروش و مشتری افزوده می‌شود و اکنون ۸۰ درصد تولیدکنندگان اصلی لوازم خانگی در این طرح مشارکت دارند.

او تصریح کرد: طی  دوازده ماهه گذشته قریب بر  ۲۴۰ هزار نفر  در این طرح حضور داشتند. این فرایند به صورت آنلاین و دیجیتال صورت می‌گیرد؛ برای بهره مندی از این طرح نیاز به انتظار در صف نیست و بعد از اعتبار سنجی، مشتری می‌تواند از اعتبار دریافتی که نرخ کمتری از بهره‌های بانکی دارد، برای خرید کالا استفاده کند.

دو استراتژی بانک تجارت در بانکداری شخصی

معاون بانکداری شرکتی بانک تجارت با بیان اینکه بانک تجارت در بانکداری شخصی دو استراتژی اصلی را دنبال می‌کند، گفت: استراتژی اول  go digital در حوزه ریتیل و ارائه خدمات گسترده دیجیتال و استراتژی دومlife style   Creditو اشائه فرهنگ زندگی اعتباری در ایران با وجود رکود و تورم اقتصادی در کشور است.

داودیان تصریح کرد : اکنون فرهنگ زندگی اعتباری در ایران پایین است و ما قصد داریم در بانک تجارت با گسترش خدمات اعتباری اکوسیستم اعتباری در ایران را ارتقا دهیم. نمونه آن همکاری ما با اصناف و تنوع بخشی به خدمات BNPL در کشور است که به زودی چهار نسخه جدید از آن رونمایی می‌شود.

تشکیل ۱۴۲هزار پرونده تسهیلاتی درباجت 

او با اشاره به آمار پرونده تسهیلات غیرحضوری در باجت گفت: در  ۱۲ ماهه گذشته قریب به  ۷۸۵ هزار نصب در باجت صورت گرفته است ؛ همچنین تعداد ۱۴۲ هزار پرونده از طریق  Bank as a service بوده است  به این معنا که مشتری از خدمات پلتفرم باجت برای دریافت تسهیلات  در سرویس‌های دیگر  استفاده کردند؛ این یعنی بانکداری باز تجارت برای سرویس‌های اعتباری در پلتفرم های دیگر نیز فعال است.

داودیان با بیان اینکه ارائه خدمات اعتباری در پلتفرم باجت کاملا برقرار است، گفت: طی سال قبل بیش از  ۷۸۵ هزار نصب باجت برای افتتاح حساب، دریافت تسهیلات ازدواج،  کالانو، BNPL ، مرابحه و …  انجام شده که حجم قابل توجهی از آن  طی ۱۰ ماه گذشته اتفاق افتاده است.

نقش تفتا در توسعه بانکداری باز

معاون بانکداری شرکتی بانک تجارت با اشاره به نقش مهم هلدینگ تفتا در توسعه بانکداری باز و دیجیتال بانک تجارت، تصریح کرد: طی دوسال گذشته بانک تجارت به لحاظ حفظ امنیت و نظم دهی به شرکت‌ها  تلاش زیادی کرده و شاید اگر طی این سال‌ها هلدینگ تفتا نبود این میزان از موفقیت در حجم و کیفیت بانکداری باز را در بانک تجارت شاهد نبودیم.

به گفته این فعال حوزه بانکداری دیجیتال، طی دو سال گذشته هلدینگ تفتا توانسته ارائه خدمات بانکی از سوی شرکت ها را نظم ببخشد و مانع اجرای جزیره‌ای آنها شده است . ‌

ورود تفتا به دارایی‌های دیجیتال در سال جدید

داودیان تصریح کرد : این موفقیت حاصل تلاش مشترک تیم‌های کسب و کاری بانک تجارت، هلدینگ تفتا و شرکت‌ها است ؛ اکنون این تلاش مشترک محدود به ارائه خدمات بانکی نیست؛ بلکه اجرای سایر پروژه‌ها در قالب توکن و دارایی های دیجیتال برای  استراتژی سال ۱۴۰۳ تعریف شده است.

او با اشاره به جایگاه امروز بانک تجارت در بانکداری دیجیتال کشور گفت: هلدینگ تفتا توانسته طی دو سال اکوسیستم بانک تجارت را نواورانه به سمت بانکداری دیجیتال هدایت و جایگاه ویژه ای را در بازار کسب کند.

باجت شعبه دیجیتال بانک تجارت نیست

معاون بانکداری شرکتی بانک تجارت با اشاره به نقش پلتفرم باجت در بانک تجارت گفت: بنای بانک تجارت بر این بود که خدمات پایه و در لحظه مثل موجودی، گردش حساب، خرید شارژ و… را در پلتفرم موبایل بانک حفظ کند و ارائه خدماتی که دریافت آن طولانی تر بوده و نیاز به اتصالات چندگانه دارد و  سفر آن محدود به بانک تجارت نیست در باجت ارائه شوند.

به گفته این فعال حوزه بانکداری دیجیتال، باجت نه نئوبانک است نه شعبه دیجیتال بانک تجارت ؛ باجت در واقع پلتفرمی است که متمرکز بر ارائه خدماتی است که زمان دریافت  آن طولانی تر و سفر آن محدود به بانک تجارت نبوده وخدمات آن متمرکز بر اعتبار بوده است.

مدیریت ثروت از برنامه آتی بانک تجارت

داودیان به برنامه آتی بانک تجارت در ارائه خدمات فناورانه اشاره کرد و گفت: پایه‌های خدمات فناورانه در بانک تجارت ساخته شده بنابراین در سال آینده تمرکز بر توسعه حجم این نوع خدمات خواهد بود ؛ همچنین پایداری سرویس، افزایش مشتریان بیرونی از دیگر برنامه های آتی ما است.

معاون بانکداری شرکتی بانک تجارت با بیان اینکه در سال جدید پلتفرمی برای مدیریت ثروت ارائه خواهد شد، توضیح داد: در این پلتفرم امکان خرید دارایی‌هایی که قدرت رقابتی بیشتری در برابر تورم دارند ارائه می‌شود؛ مانند طلا و ابزارهای مدیریت دارایی که به زودی به مرحله اجرا در خواهد آمد؛ همچنین بخشی از برنامه سال جاری برای توکن و دارایی های دیجیتال است که تا مرحله مطالعاتی پیش رفته که آن را در امتداد کسب و کارهای بانکی مورد استفاده قرار دهیم.

او در پایان تاکید کرد: در مسیر نوآوری بانک تجارت، اصالت در بانکداری حفظ شده  و تنها به ارائه سرویس بسنده کردیم؛ در واقع گسترش ارائه خدمات در اکوسیستم تجارت الکترونیک بر مبنای نوآوری بیشتر در bank as a service و خدمات متعارف بانکداری باز و اعتبار بوده است و در سایر زمینه‌هایی که  تقاضا  در بازار آن موجود است برای سال جاری متمرکز شده‌ایم.
 
https://asr8.ir/vdca.6nyk49nom5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین