شرکت اپل در حال کار روی دو مدل جدید هدست واقعیت مجازی است که یکی از آنها با قیمت پایین‌تر و برای کاربران عام طراحی شده است.
اپل دو هدست جدید واقعیت مجازی می‌سازد
به گزارش پايگاه خبری عصر هشت، مارک گورمن از بلومبرگ در تازه‌ترین خبرنامه خود نظراتی را درمورد ویژن پرو (Vision Pro)، هدست جدید واقعیت ترکیبی اپل، ارائه کرده است که به احتمال عرضه دوم هدست دیگر از سمت اپل اشاره می‌کند.

به نقل از mashable، گورمن می‌گوید اپل قصد دارد نسخه ارزان قیمتی از این هدست را روانه بازر کند و کوپرتینویی‌ها به چند طریق قیمت را به شکل چشم‌گیری کاهش می‌دهند.

راه‌ها احتمالی کاهش قیمت عبارتند از صفحه نمایش‌هایی با کیفیت پایین‌تر، یک چیپ پردازنده ضعیف‌تر در مقایسه با M2 (احتمالا چیپ پردازنده آیفون یا مک‌های قدیمی)، دوربین‌های کمتر و طراحی ساده. گورمن معتقد است که اپل نمای خارجی ویژن پرو را فدای قیمت نمی‌کند و یا سیستم ردیابی چشم و دست را برای پایین آوردن قیمت تغییر نمی‌دهد.

احتمال عرضه یک نسخه ارزان قیمت ویژن پرو خبر خوبی برای طرفداران برندی است که شاید پرداخت هزینه ۳ هزار و ۵۰۰ دلاری،‌ آنهم برای یک محصول جدید، را منطقی ندانند اما متاسفانه با تاریخ عرضه‌ای که گورمن پیش‌بینی می‌کند هنوز فاصله زیادی داریم. به گفته او اپل قصد دارد این محصول را «تا پایان سال ۲۰۲۵» روانه بازار کند.

افزون بر این اپل از همین حالا در حال کار روی نسخه بعدی ویژن پرو با پردازنده‌ای سریع‌تر است که البته این نسخه احتمالا قیمتی مشابه یا حتی بالاتر از ویژن پرو خواهد داشت. هنوز هیچ اطلاعاتی از زمان معرفی احتمالی این محصول در دست نیست اما مراسم سال بعدی WWDC برای معرفی نسل جدید محصولی که امسال در همین مراسم معرفی شده است منطقی به نظر می‌رسد.

گفتنی است که گورمن معتقد است ساخت ویژن پرو بسیار پر هزینه است و قیمت ۳ هزار ۵۰۰ دلار «برابر با هزینه ساخت یا نزدیک آن است.»
 
https://asr8.ir/vdcj.hevfuqem8sfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین