در گزارش سالانه بازار آنلاین ارز‌های دیجیتال آبان‌تتر اعلام شد:

400 میلیارد تومان مبادلات روزانه رمز ارز در «آبان‌تتر»

بازار آنلاین ارز‌های دیجیتال آبان‌تتر در گزارش سال گذشته خود، رقم 400 میلیارد تومان مبادلات روزانه رمز ارز را به ثبت رسانده است.
400 میلیارد تومان مبادلات روزانه رمز ارز در «آبان‌تتر»
به گزارش پایگاه خبری عصر هشت، «آبان تتر» یک مجموعه دانشجویی‌ست که در سال 1397 توسط جمعی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه شریف تاسیس شد. اگر چه این مجموعه در ابتدا تنها در حوزه خرید و فروش تتر یا همان دلار متمرکز بود اما در سال‌های پس از راه‌اندازی به عرصه لیست کردن ارز دیجیتال هم ورود کرد و تا امروز بیش از 320 رمزارز در این صرافی معامله شده‌اند.

این صرافی با اضافه کردن «شیبا» به لیست ارزهای خود در سال 2022 توانست در اولین روز 2 میلیون دلار معامله شیبا داشته باشد و اکنون در بین 4 صرافی بزرگ کشور قرار داشته باشد.

این صرافی که حالا بیش از ۳۰۰ رمزارز را پشتیبانی می‌کند با 33 شبکه واریز و برداشت، سطح‌بندی کارمزدها، احراز هوشمند، اپلیکیشن، وایت لیست و... تلاش کرده مخاطبان خود را به تعداد 700 هزار نفر در سال 2022 افزایش دهد.

کاهش هزینه انتقال بیت‌کوین

آبان‌تتر با استفاده از شبکه لایتنینگ، هزینه انتقال بیت‌کوین را در این صرافی به ۱ دلار رسانده در حالی‌که شبکه عادی بیت‌کوین فی ۱۰۰ دلاری داشته است.

تلاش برای امنیت بالا

این صرافی با امن نگه داشتن سرورها در گام اول و هش کردن اطلاعات کاربران در مرحله بعد، یکی از بالاترین سطوح امنیتی را تامین کرده و در رابطه با دارایی کاربران نیز با استفاده از cold walletها، تلاش می‌کند به امنیت کاربران لطمه وارد نشود.

تضمین سرمایه‌گذاری با راه‌اندازی صندوق بیمه

صرافی آبان‌تتر همچنین بخشی را برای جبران خسارت‌های وارده به مشتریان خود پیش‌بینی کرده است. درهمین‌باره سال گذشته به دلیل خسارت‌های مربوط به توکن گالا، این صرافی 340 هزار دلار جریمه به کاربرانش پرداخت کرد.

بیش از 96 درصد تراکنش موفق

صرافی ایرانی آبان‌تتر در سال گذشته کمتر از 4 درصد معامله ناموفق داشته و 96.66درصد، تراکنش موفق را پشت سر گذاشته است.

از بین تمام تراکنش‌های این صرافی در سال گذشته، 48 درصد بر پایه تتر و 52 درصد بر پایه تومان انجام شده است.

این حجم از معاملات باعث شده کاربران آبان‌تتر بیشتر از 9 میلیون ساعت از زمان خود را در سایت این صرافی بگذارنند.

کدام کوین‌ها بیش‌ترین معامله را داشتند؟

نکته قابل تأمل دیگر در این گزارش، ساعت‌های 6 تا 9 صبح روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه به عنوان روزهایی است که بیشترین تراکنش‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

کاربران این صرافی در سال گذشته بیش‌ترین درصـد از کل معاملات سـال 2022 خود را به 5 رمز ارز shib، babydoge، trx، doge  و ada اختصاص داده‌اند که رمزارز shib با 6.2 درصد از مبادلات در صدر و ada با 2.9 درصد در رتبه پایینی جدول مبادلات قرار دارند و 10 درصــد از تمــام معامـــلات این سال نیز مربـوط بـه رمــزارز تتـر بـوده اسـت.
 
ثبت رکورد 5 هزار معامله حضوری

معامله حضوری از امکاناتی است که آبان‌تتر برای کاربران خود فراهم کرده و در سال 2022 تیم معاملات آبان‌تتر موفق به ثبت بیش از 5 هزار معامله حضوری شدند.
 
کاهش درخواست پشتیبانی با افزایش تولید محتوای آموزشی

یکی از نقاط برجسته گزارش آبان‌تتر، کاهش چت‌های آنلاین تیم پیشتیبانی آن به میزان 3 درصد در سال 2022 نسبت به سال پیش از آن است تا به عدد 554 هزار 575 چت آنلاین برساند که دلیل آن، تولید محتوای آموزشی بر اساس نیاز کاربران است تا با دریافت پاسخ‌های خود، نیاز کمتری برای مراجعه به تیم پشتیبانی داشته باشند.
  
بدنه جوان آبان‌تتر

صرافی آبان‌تتر درسال گذشته پرسنل خود را به 111 نفر رسانده که 42 نفر از آنان به عنوان پشتیبان هستند. از این بین، 33 زن و 78 مرد هستند که میانگین سنی مدیران 23سال و میانگین سنی کارمندان 28 سال است.
 
اهداف آبان‌تتر در سال 2023

این صرافی ایرانی، تلاش می‌کند تا برای سال آینده با تبدیل شدن به یک ساختار مولتی پروداکت، ارائه وام، راه‌اندازی باشگاه مشتریان، ارائه نسخه PWA اپلیکیشن، ارائه نسخه انگلیسی سایت، ارتقای لیست کوین‌ها به 700 کوین، ارتقای بازارهای P2P به 30 بازار، راه‌اندازی دایرکت دبیت و ارائه آبان ولت، خدمات کامل‌تری به کاربران خود ارائه دهد.
https://asr8.ir/vdcakyno149ny.5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین