بر اساس نتایج حاصل از طرح آمارگیری باغداری ١٤٠١، مقدار تولید محصولات دائمی ١٢ میلیون تن برآورد شد که مقایسه نتایج حاصل از این طرح با دوره قبل نشان می‌دهد که مقدار تولید محصولات دائمی حدود ٨‌ درصد کاهش یافته است.
کاهش 8 درصدی تولید محصولات دائمی باغی
به گزارش پايگاه خبری عصر هشت، بر اساس این گزارش، 64درصد از کل تولید محصولات باغی در سال ١4٠١ مربوط به محصولات سیب، پرتقال و نارنگی، انگور و خرما بوده است.

بر اساس نتایج حاصل از طرح یاد‌شده، مقدار تولید محصولات دائمی در سال ١4٠١ حدود ١٢ میلیون تن برآورد شده و مساحت باغ‌‌‌ها و قلمستان‌‌‌های کشور در سال ١4٠١، حدود ۹/ ۱ میلیون هکتار برآورد شده که 6٩‌ درصد باغ ساده (تک‌محصولی) و ٣١‌درصد باغ مخلوط (چند‌محصولی) بوده است.

مقایسه نتایج حاصل از این طرح با دوره قبل نشان می‌دهد که مقدار تولید محصولات دائمی حدود ٨‌درصد کاهش یافته است. 64درصد از کل تولید محصولات باغی در سال ١4٠١ مربوط به محصولات سیب، پرتقال و نارنگی، انگور و خرما بوده است.

مقدار تولید پرتقال و نارنگی در سال ١4٠١، حدود ٣ میلیون تن برآورد شده که ٩‌درصد افزایش نسبت به سال ١٣٩٨ یافته است.

مقدار تولید سیب در سال ١4٠١، حدود ٢ میلیون تن برآورد شد که نسبت به سال ١٣٩٨ حدود ١١‌درصد کاهش داشته است.

برآورد مقدار تولید انگور در سال ١4٠١، حدود ۱/  ۴ میلیون تن بوده که ٢٧‌درصد کاهش نسبت به سال ١٣٩٨ داشته است.

مقدار تولید خرما در سال ١4٠١، حدود یک میلیون تن برآورد شده که ٢١‌درصد کاهش نسبت به سال ١٣٩٨ را نشان می‌دهد.

نتایج حاصل از این آمارگیری نشان می‌دهد که 6٧‌ درصد باغ‌‌‌ها و قلمستان‌‌‌های کشور در ١٠ استان کشور (کرمان، خراسان رضوی، فارس، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، مازندران، اصفهان، یزد، سیستان و بلوچستان و زنجان) واقع شده است.
 
https://asr8.ir/vdcjfaehzuqey.sfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین