شرکت تبلیغاتی تپسل در سال گذشته 520 میلیارد ایمپرشن داشته که معادل 16 نمایش در روز به ازای هر ایرانی است.
به گزارش پایگاه خبری عصر هشت، تپسل سرویس تبلیغات ویدئویی درون اپلیکیشنهای موبایل و صفحات وبسایتها است که فعالیت خود را از پائیز سال 93 آغاز کرد.
برای صاحبان کسبوکارها، اپلیکیشنها و وبسایتها که به دنبال بهینهترین روشهای تبلیغاتی و یا راههای کسب درآمد از آن هستند، دانستن آمار تبلیغات ارزشمند است؛ به همین خاطر بررسی گزارش سالانه آژانس تبلیغاتی تپسل میتواند بسیار سودمند باشد.
گزارشی که آمار ترافیک تبلیغاتی درون اپلیکیشنهای بازی، غیر بازی و وبسایتها، توزیع ترافیک به تفکیک دستگاه، صنایع مختلف تبلیغدهنده و ناشران و بسیاری اطلاعات کاربردی دیگر را مطرح میکند.
تپسل، شبکه هوشمند تبلیغات دیجیتال، به صاحبان کسبوکارها کمک میکند تا انواع تبلیغات نظیر بنری، ویدیویی و... را درون اپلیکیشن و سایتها به مخاطب نمایش دهند.
در سال گذشته تعداد کل ناشران تپسل به عددی بالای 140 هزار وبسایت و اپلیکیشن رسید و همچنین تعداد کل تبلیغدهندگان در سال گذشته بیش از 70 هزار برند بوده است.
آمار ارائه شده بر اساس دادههای مربوط به بیش از 520 میلیارد نمایش تبلیغات به بیش از 72 میلیون کاربر فعال ماهانه در طول سال 1401 است. در ادامه برخی از بخشهای این گزارش را با هم مرور میکنیم:
طبق گزارش این آژانس در سال گذشته میزان ایمپرشن ثبت شده برابر با 520 میلیارد بوده که معادل 16 نمایش در روز به ازای هر ایرانی است؛ همچنین تپسل میزان ایمپرشن ماهانه در سه سال متوالی را نیز اعلام کرده که به صورت زیر است و این اعداد نشان میدهد میزان نمایش ماهانه در هر سال افزایش داشته است:
سال 99: 23 میلیارد ماهانه
سال 1400: 36 میلیارد ماهانه
سال 1401: 43 میلیارد ماهانه
نمودار زیر بیانگر این است که در هر صنعت چه تعداد کسبوکار با تپسل همکاری میکنند؛ برای مثال در صنعت حمل و نقل تعداد برند کمتری تبلیغات انجام میدهند اما هزینه کرد بیشتری دارند؛ همچنین این نمودار میزان ایمپرشن در صنایع مختلف را نیز نشان میدهد و معمولاً ایمپرشن بیشتر رابطه مستقیم با هزینه کرد دارد.
به طور معمول سالانه، تبلیغ دهندهها ماه انتهایی از فصلهای بهار، تابستان و پاییز را برای بیشتر کردن فعالیتهای تبلیغاتی خود انتخاب میکنند؛ دلایل این انتخاب را میتوان به موارد زیر تقسیمبندی کرد:
- خرداد ماه به دلیل پایان ترمهای دانشگاهها و مدارس از یک سو و بازیهایی انتهایی لیگهای معتبر فوتبال از سوی دیگر، بهترین موقع برای انجام تبلیغات و استفاده از این رویدادها میباشد.
- شهریور ماه به دلیل مناسبتهای بازگشت به مدرسه و دانشگاه و همچنین وارد شدن به شش ماه دوم سال که معمولاً پرتکاپوتر از شش ماه اول میباشد برندها شروع به ایجاد ارتباطات بیشتر برای بهرهبرداری در پاییز و زمستان میکنند اما سال گذشته به دلیل شرایط سیاسی و اجتماعی، بسیاری از کمپینها لغو شدند و بودجه تبلیغاتیشان را تا آذر ماه هزینه نکردند.
- آذر ماه که همواره بهترین ماه برای صنعت تبلیغات دیجیتال بود، این بار سال متفاوتی را تجربه کرد. به دلیل بازگشت ادورتایزرها برای اجرای برنامههای تبلیغاتی بعد از دو ماه سکوت و همچنین وجود رویداد ویژه جام جهانی و رویدادهای مهم بلک فرایدی و شب یلدا در این ماه، مجدد توانست جزء بهترین ماههای سال برای تبلیغات انتخاب شود اما اختلالات اینترنتی سبب شد به ماکزیمم ظرفیت خود مطابق پیشبینیها نرسد.
- و اما زمستان همواره رویه متفاوتی در پیش میگیرد؛ چرا که بسیاری از عموم مردم مایلند خریدهای عید خود را در دی و بهمن انجام دهند و تبلیغکنندگان نیز به خوبی از این رفتار آگاهند. از همین رو و همچنین برای اینکه حجم ارسال بار و ارائه خدمات خود در روزهای آخر سال را قابل مدیریتتر نمایند بیشتر حجم پروموشن خود را به این دو ماه منتقل میکنند. هر چند دی ماه سال گذشته باز هم متفاوتتر از همیشه عمل کرده و با اینکه معمولاً نسبت به آذر ماه افت میکرد اما به دلایلی که بالاتر و به دلیل وقفه دو ماهه مطرح شد، توانست حجم بیشتری از تبلیغات را از آن خود کند.
نمودار زیر میزان هزینه کرد تبلیغدهندگان در ماههای مختلف را نشان میدهد.
بیشترین حجم نمایش انجام شده برای یک تبلیغدهنده بیش از 73 میلیارد، بیشترین کلیک انجام شده برای یک تبلیغدهنده بیش از 38 میلیون، بیشترین نصب انجام شده برای یک ادورتایزر بیش از 1.5 میلیون نصب، بیشترین تعداد محتوای تبلیغاتی ساخته شده برای یک ادورتایزر بیش از 5 هزار محتوا و بیشترین قیمت کلیک 30 هزار تومان بوده است که این قیمت طی جام جهانی فوتبال و روز بازی ایران-ولز توسط مشتری ست شده است.
یکی از پلتفرمهای قوی برای تبلیغات و یکی از بهترین ابزارهای تبلیغات از نظر کانورژن، گوگل ادز است که شرکت تپسل خدمات این ابزار را به مشتریان ارائه میدهد. طبق گزارش عملکرد سالانه، تپسل توانست با بهینهسازی کمپینها و مدیریت مناسب، کیفیت این خدمت را افزایش دهد. به دلایلی که بیان شد، نمایش تبلیغات گوگل ادز مشتریان تپسل نسبت به سال گذشته 3 برابر رشد داشته است.