جمعی از خرده‌فروشان لاستیک کشور در کارزاری درخواست کردند که لاستیک‌های تولیدی جهت عرضه بهتر به مردم، به مغازه‌های خرده فروشی ارائه شود.
کارزار لاستیک فروشان: به ما لاستیک بدهید
به گزارش پایگاه خبری عصر هشت، حدود هزار نفر از مردم با شرکت در کارزار «درخواست حل مشکل خرده‌فروشان لاستیک» که از چهارم اردیبهشت آغاز شده و تا سوم خرداد ماه سال جاری فرصت دارد، از وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) درخواست کردند به دلیل کم‌یاب شدن لاستیک در بازار، جلو عرضه لاستیک به کارخانه‌ها گرفته شود.

در این کارزار آمده است «طی چند ماه اخیر به دلیل عدم فروش لاستیک توسط کارخانه‌های تولید داخلی به نمایندگان خود، متأسفانه شاهد کمیاب شدن و در نهایت بالا رفتن قیمت بعضی از سایزهای پرمصرف (سایز۱۳ ,۱۴, ۱۵) می‌باشیم. گفتنی است کارخانه‌های داخلی جهت کسب سود بیشتر بجای فروش به نمایندگان خود اقدام به فروش لاستیک به خودروسازها، شرکت‌ها یا سازمان‌های نامرتبط و در نهایت فروش اینترنتی با قیمت مصرف کننده نموده‌اند».

آن‌ها در این پویش 5 درخواست خرده فروشان لاستیک کشور را مطرح کردند:
1. کارخانه‌های تولید داخلی فروش اینترنتی مستقیم به مصرف کننده را لغو کنند؛ چون در هیچ کجای دنیا برای کنترل قیمت بازار این کار را انجام نمی‌دهند و این‌کار یک امتیاز منفی برای یک شرکت بزرگ می‌باشد.
2. عاملان فروش (نمایندگان شرکت) باید نقش توزیع‌کننده داشته باشند و خود اقدام به خرده‌فروشی نکنند.
3. اگر اصرار به اجرای این طرح دارند به‌جای واگذاری لاستیک با قمیت مصوب به ارگان، سازمان یا افراد غیرمرتبط و... آن را در اختیار خرده‌فروشانی قرار دهند که مستقیما با مصرف‌کنندگان طرفند.
4. اتحادیه‌های لاستیک‌فروشان و تعویض روغن تنها به اخذ حق عضویت و صدور پروانه بسنده نکرده و در شرایط این چنینی از خرده‌فروشان حمایت کنند.
5. اکنون سیاست‌های نادرست ذکر شده و طرح فروش لاستیک مستقیم به مصرف کننده در اپلیکشن‌های خاص مثل کسبینو، فروشگاه آنلاین شرکت‌ها و... نه تنها نقش خرده‌فروش را حذف می‌کند، بلکه اجرای آن در بلندمدت باعث ورشکستگی و تعطیلی هزاران واحد خرده‌فروش و آپاراتی‌ها می‌شود.

خرده فروشان تاکید کردند «ما با امضای این کارزار مخالفت شدید خود را نسبت به این طرح اعلام می‌داریم. امید است دستورات مساعد شما راهگشای مشکلات به وجود آمده شود».
https://asr8.ir/vdcfi1djaw6d1.giw.html
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین