شاخص کل بورس امروز (هشتم آبانماه) با افزایش حدود 1.03 درصدی به رقم 1 میلیون و 981 هزار واحدی رسید.
روند نزولی بورس متوقف شد | رشد 20 هزار واحدی بورس
به گزارش پايگاه خبری عصر هشت، در بازار امروز، شاخص هم وزن با افزایش حدود 1.69 درصدی به رقم 670 هزار واحدی رسید که فولاد و شستا بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص را اِعمال کردند.

ارزش معاملات خرد نیز در محدوده 4000 میلیارد تومان قرار گرفت که بیشترین ارزش معاملات را خگستر و خودرو داشتند.

بیشترین سهام پر تراکنش هم به خگستر و سصفها رسید.

روند ورود و خروج نقدینگی حقیقی‌ها نیز حدود 150 میلیارد تومان “مثبت” بود.

آنالیز بازار سرمایه

اولین رشد جدی بازار سرمایه امروز رقم خورد. بازار از همه شاخص‌ها چه حجم و ارزش معاملات و چه ورود نقدینگی حقیقی‌ها و خروج پول از صندوق‌های ثابت توانست شرایط ایده آلی به ثبت برساند. ارزان بودن بازار مهمترین دلیل این اتفاق است و در شرایطی که با کاهش ریسک های سیاسی روبه‌رو هستیم، بازار رشد می‌کند.

در این شرایط نرخ ارز آزاد نیز کاهش داشته است. عدم حمله همه جانبه اسرائیل به غزه و عدم واکنش‌های جدی از سوی طرف‌های حامی، سبب شد بازار با مساله جنگ فعلاً به نوعی کنار بیاید. فعلاً اخبار جنگ مهمترین آلترناتیو تعیین کننده است.

اگر اتفاق خاصی نیفتد بازار می تواند حداقل تا محدوده 2 میلیون در وهله اول رشد کند. واضح است ریسک پذیرانی که روزهای قبل خرید کرده بودند یا امروز فروخته‌اند یا طی روزهای مثبت آتی فروشنده خواهند شد. آنجا همان نقاطی است که قبلاً حمایت بود و اینک به مقاومت تبدیل شده است؛ لذا باید دید بازار آنجا چه کار می‌کند. واضح است در آن نقاط حجم و ارزش معاملات افزایش خواهد یافت.
https://asr8.ir/vdcf.0djiw6dtmgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین