شاخص کل بورس امروز (ششم آبانماه) با کاهش 50 هزار واحدی به رقم 1 میلیون و 951 هزار واحدی رسید.
سقوط خونین بورس | افت 50 هزار واحدی شاخص کل
به گزارش پايگاه خبری عصر هشت، در بازار امروز، شاخص هم وزن با کاهش حدود 3.48 درصدی به رقم 653 هزار واحدی رسید که فولاد و فارس بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص را اِعمال کردند.

ارزش معاملات خرد نیز در محدوده 4500 میلیارد تومان قرار گرفت که بیشترین ارزش معاملات را وبملت و شستا داشتند.

بیشترین سهام پر تراکنش هم به شستا و خگستر رسید.

روند ورود و خروج نقدینگی حقیقی‌ها نیز حدود 1000 میلیارد تومان “منفی” بود.

آنالیز بازار سرمایه

باز هم شروع هفته‌ای تازه با افت شدید شاخص‌ها و قیمت‌ها رقم خورد. نسبت خروج پول به ارزش معاملات افزایش یافت و بازار با باقی ماندن صفوف فروش در نمادهای اثرگذار به پایان رسید؛ لذا امکان دارد در ادامه معاملات امروز، فردا نیز یکشنبه‌ای سیاه رقم بخورد.

در این بین دلار آزاد افزایش یافت و صندوق های طلا میزبان نقدینگی حقیقی‌ها بودند. افزایش ریسک‌های سیاسی بازار ناشی از شروع حمله زمینی اسرائیل به غزه یکی از مهم‌ترین دلایل این شرایط است. حمله گروه‌های اسلامی به مواضع آمریکا نیز همچنان ادامه دارد و شاهد پاسخگویی آمریکا به این حمله ها هستیم؛ لذا بیم گسترش نوعی درگیری منطقه‌ای سبب شد تا شاهد بیش واکنشی بازار باشیم.
 
در این بین رگولاتوری بازار سهام نیز نتوانست کاری از پیش ببرد. کاهش نقدینگی صندوق‌های حمایتی و بازارگردان‌ها سبب شد تا این نهادها نتوانند به صورت فعالانه صفوف فروش را جمع‌آوری کنند. شاید هم جمع آوری صفوف فروش را برای فردا گذاشته‌اند تا فروشندگان به طور کامل تخلیه شوند.

به‌هرحال رگولاتوری بازار سهام امروز بجز ممنوع کردن فروش بازارگردانان کار دیگری انجام ندادند این در شرایطی است که انتظارات نسبت به عکس‌العمل فعالانه آنها وجود داشت.
https://asr8.ir/vdcd.z0o2yt0ksa26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین