شاخص کل بورس امروز (یکم آبانماه) با کاهش 10 هزار و 320 واحدی به رقم 2 میلیون و 21 هزار واحدی رسید.
ورق بورس برگشت | افت 10 هزار واحدی شاخص کل
به گزارش پايگاه خبری عصر هشت، در بازار امروز، شاخص هم وزن با کاهش حدود 0.62 درصدی به رقم 685 هزار واحدی رسید که شبندر و شپنا بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص را اِعمال کردند.

ارزش معاملات خرد نیز در محدوده 3800 میلیارد تومان قرار گرفت که بیشترین ارزش معاملات را وبملت و حفارس داشتند.

بیشترین سهام پر تراکنش هم به ثشاهد و وبملت رسید.

روند ورود و خروج نقدینگی حقیقی‌ها حدود 400 میلیارد تومان “منفی” بود.

آنالیز بازار سرمایه

تداوم انتشار گزارشات 6 ماهه و اثرات آن را امروز نیز شاهد بودیم. حفاری به صف خرید رسید. در آن‌سو گزارشات برخی نظیر شبندر، انتظارات فعالان بازار را برآورده نکرد و خودروسازان که با تداوم زیان سازی بازار را نیز به گروگان گرفتند.

گزارش‌ها در برخی پتروشیمی ها نیز چندان جالب نبود؛ لذا شاهد افت محسوس دیگری از نمادها، خصوصاً بزرگترها و شاخص سازها بودیم؛ لذا کوچکترها و نمادهای شاخص هم وزن شرایط نسبتاً بهتری را دارند. از لحاظ گزارشی در 6 ماهه ها نیز به نظر می‌رسد این گروه‌ها بهتر ظاهر شدند.

البته شایعه تسعیر ارزی در بانکها موجب افزایش تقاضا در این گروه خصوصاً وبملت شد که مقادیر متنابهی ارز در اختیار دارد. قیمت‌گذاری دستوری خصوصاً در صنعت خودرو سرنوشت غمناکی برای آنها به ارمغان آورده و احتمال تغییر تابلو خودروسازان زیانده نیز بعید نیست؛ لذا علی‌رغم کاهش تنش و عدم حمله زمینی اسرائیل به غزه، برای فردا نیز انتظار چندانی از بازار نمی‌رود.
 
https://asr8.ir/vdcg.t9trak9twpr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین