شاخص کل بورس امروز (29 مهرماه) با افزایش هزار و 430 واحدی به رقم 2 میلیون و 24 هزار واحدی رسید.
روز صعودی اما کم رمق بورس | رشد 1430 واحدی شاخص کل
به گزارش پايگاه خبری عصر هشت، در بازار امروز، شاخص هم وزن با افزایش حدود 0.48 درصدی به رقم 686 هزار واحدی رسید که خودرو و خساپا بیشترین تاثیر منفی بر شاخص را اِعمال کردند.

ارزش معاملات خرد نیز در محدوده 3300 میلیارد تومان قرار گرفت که بیشترین ارزش معاملات به ثامان و ثشاهد رسید.

بیشترین سهام پر تراکنش هم به سصفها و ثشاهد رسید.

روند ورود و خروج نقدینگی حقیقی‌ها نیز حدود 170 میلیارد تومان “منفی” بود.

آنالیز بازار سرمایه

با کاهش مقطعی تنش ها و ارسال گزارشات 6 ماهه، بازار سهام امروز شرایط بهتری را نشان داد؛ هر چند هنوز در بیم و امید به سر می‌برد. بسیاری از نمادها هم افت محسوسی داشتند و شرایط به نسبت مساعدی خصوصاً از لحاظ تکنیکی داشتند؛ لذا مورد توجه سفته بازان قرار گرفتند.

در این بین کوچکترها شرایط بهتری داشتند. خکار، سامان، حسینا و … از جمله نمادهایی بودند که گزارشات 6 ماهه خوبی داشتند که سبب توجه بازار به آنها شد. به عنوان مثال خکار به صف خرید رسید. به طور کلی خودروسازان امروز تا حدودی مورد توجه بودند.

انتشار آمار نقدینگی و مقایسه آن با آمار نقدینگی دلاری نشان داد که کف بازار ارز در همین محدوده ها است. براساس گزارش روابط عمومی بانک مرکزی نقدینگی در شهریور ماه مرز 7 هزار هزار میلیارد تومان را شکست و به 7 هزار و 100 هزار میلیارد تومان رسید.

اگر کف نقدینگی دلاری را 100 میلیارد دلار بگیریم نرخ ارز 70 هزار تومان خواهد بود؛ اگر 250 میلیارد دلار در نظر بگیریم نرخ ارز در محدوده 55 هزار تومان خواهد بود؛ لذا ارز نیز تمایل چندانی به نزول ندارد. از طرفی انتشار آمار مسکن پس از 8 ماه نشان داد که اوضاع در مسکن نیز چندان جالب نیست و شاهد رشدهای عجیبی در نرخ مسکن هستیم.

بر اساس این گزارش در شهریور ۱۴۰۲ متوسط وزنی قیمت هر مترمربع آپارتمان مسکونی در شهر تهران ۸۰ میلیون و ۸۰۰ هزارتومان بوده است. همه اینها سبب شد تا بورس تهران همچنان کاندید ارزانترین بازار و عقب افتاده ترین بازارها لقب بگیرد. اگر ریسک‌های سیاسی و خطر جنگ نبود بازار در این نقاط باقی نمی‌ماند.
 
https://asr8.ir/vdcc.sq0a2bq0ila82.html
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین