حجم فروش محصولات شرکت‌های تولید کننده لبنیات حاضر در بازار سرمایه به 338 هزار و 161 تن رسیده است.
رشد 53 درصدی حجم فروش لبنیاتی‌های بورسی | «عالیس» تنها نماد با حجم فروش منفی
به گزارش پايگاه خبری عصر هشت، گروه صنعتی «لبنیات» در بورس شامل نمادهایی می‌شود که در حوزه تولید و فروش محصولات لبنیاتی فعالیت دارند؛ این گروه که شامل 11 نماد فعال بوده توانسته با اخذ مجوزهای  لازم برای افزایش قیمت محصولات روند سودسازی خود را بهبود بخشد.

آمارهای منتشره حاکی از این است که این شرکت‌ها که عمده محصولات خود را به فروش داخلی می‌رسانند، توانسته‌اند در بازارهای داخلی بهتر عمل کنند و حجم فروش محصولات خودرا نیز به 338 هزار و 161 تن برسانند.

این موضوع نشان می‌دهد که این گروه فعال در بازار سرمایه، با کسب سرمایه مناسب، بهبود کیفیت محصولات و خدمات و رقابتی کردن قیمت‌های تمام شده محصولات، جایگاهی که در سال‌های قبل عمدتأ به خرده فروشان محصولات لبنی واگذار کرده بودند را باز پس بگیرند.

در جدول زیر، تغییرات حجم و ارزش فروش لبنیاتی‌ها با دوره مشابه سال قبل مقایسه شده است.

1

طبق اطلاعات مندرج در جدول فوق، شرکت بهار رز عالیس چناران که با نماد «عالیس» در بورس حضور دارد تنها نمادی در گروه بوده که با کاهش حجم فروش مواجه شده است، اما این شرکت تولید کننده لبنیات با وجود کاهش حجمی فروش محصولات توانسته 33 درصد بر ارزش فروش خود بیافزاید.

شیر پاستوریزه پگاه خراسان با نماد معاملاتی «غشان» با افزایش 59 درصدی حجم فروش توانسته 909 میلیارد تومان ارزش فروش شناسایی کند که نسبت به دوره مشابه سال قبل 41 درصد بهبود داشته است.

رشد ارزش فروش لبنیاتی‌های بورسی در حالی رخ داده که دست‌اندرکاران امر،با اشاره به افزایش هزینه حمل‌ونقل، افزایش هزینه بسته بندی و افزایش هزینه انرژی از کاهش حاشیه سود تولیدات خود خبر می‌دهند.

در جدول زیز میزان مصرف انرژی تولیدکنندگان محصولات لبنی فعال در بازار سرمایه با دوره مشابه سال قبل آورده شده است.

2

بر اساس اطلاعات مندرج در جدول بالا این شرکت‌ها 11.95 میلیارد تومان برای برق مصرفی و 12.16 میلیارد تومان برای گاز مصرفی هزینه پرداخت کرده‌اند که نسبت به دوره مشابه سال قبل رشدی حدود 28 درصدی داشته است.
 
https://asr8.ir/vdcc.xq0a2bq01la82.html
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین