شاخص کل بورس امروز (۲۶ مهرماه) با کاهش ۷ هزار واحدی به رقم 2 میلیون و 23 هزار واحدی رسید.
قرمزی بورس در آخرین روز معاملاتی هفته | افت ۷ هزارواحدی شاخص کل
به گزارش پايگاه خبری عصر هشت، در بازار امروز، شاخص هم وزن با افزایش حدود 1.01 درصدی به رقم 682 هزار واحدی رسید که خودرو و اخابر بیشترین تاثیر منفی بر شاخص را اِعمال کردند.

ارزش معاملات خرد نیز در محدوده 4200 میلیارد تومان قرار گرفت که بیشترین ارزش معاملات را ونوین و شستا داشتند.

بیشترین سهام پر تراکنش هم به حفارس و تفارس رسید.

روند ورود و خروج نقدینگی حقیقی‌ها نیز حدود 750 میلیارد تومان “منفی” بود.

آنالیز بازار سرمایه

با اتفاقات شب گذشته در غزه، بازار اما با گپ منفی نسبتاً شدیدی شروع شد. در میانه‌های وقت شاهد تقویت مقطعی تقاضا بودیم و برخی سهام به صفر خود میل کردند، اما همچنان عرضه ها ادامه داشت؛ البته تشدید جو منفی در بازار آنطور که انتظار می رفت نبود و این مساله برای چنین روزی نسبتاً خوب بود.

نکته منفی افزایش خروج پول نسبت به روز گذشته بود در حالی که حجم معاملات تغییر خاصی نکرده بود. این مساله نشان دهنده افزایش نسبت خروج پول از بازار است که یک نکته منفی دیگر برای معاملات امروز بود؛ البته انتظار بیشتری هم از شرایط بازار امروز نمی رفت.

در حال حاضر بعد از موضوع جنگ و شرایط جنگی منطقه که منجر به افزایش ریسک های سیاسی بازار شده است، موضوع گزارشات 6 ماهه از اهمیت به سزایی برخوردار است. این گزارشات به تدریج در حال انتشار است.

موضوعاتی نظیر حاشیه سود خالص و ناخالص شرکت‌ها و تغییرات کاهشی یا افزایشی آنها که عمدتاً تحت تاثیر افزایش هزینه های مالی یا افزایش بهای تمام شده یا تغییرات این آیتم ها رخ می دهد از اهمیت به سزایی برخوردار است.

گذشته چراغ راه آینده است؛ لذا این مسائل می تواند برای هفته آتی بازار را تحت تاثیر قرار دهد.
 
https://asr8.ir/vdcc.mq0a2bq1mla82.html
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین