شناسایی ۷.۱۱۸ میلیارد ریال درآمد‌های ناشی از فروش و ۱.۳۶۸ میلیارد ریال سود دریافتی از مجامع شرکت‌های سرمایه گذاری غدیر، فولاد مبارکه، سرمایه گذاری امید و ...، منجر به تحقق سود خالصی ۸.۵۱۷ میلیارد ریالی«وصنعت» در سال مالی ۱۴۰۲ گردیده است.
تحقق سود خالص ۸.۵ میلیاردی «وصنعت»
به گزارش پايگاه خبری عصر هشت، "وصنعت" که تا چند سال پیش به‌مانند اکثر شرکت‌های سرمایه‌گذاری دارای پرتفویی از سهام متنوع بود، چند سالی است که با تغییر استراتژی سرمایه‌گذاری خود مبدل به صندوق سرمایه‌گذاری بزرگی گردیده که بیشترین سود شناسایی شده توسط این شرکت ناشی از سود فروش اوراق و یا یونیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری است.

حتی بزرگ‌ترین سهام موجود در پرتفوی سرمایه‌گذاری این شرکت عمدتاً سهام شرکت‌هایی با نسبت‌های پی بر‌ای پایین و بنیادی نظیر شستا، بانک خاورمیانه، فولاد، فملی، وغدیر، صبا تأمین و... هستند که این موضوع نشان از اتخاذ استراتژی‌های به‌شدت محتاطانه مدیران این شرکت در سال‌های گذشته دارد.

شناسایی بیش از ۴۳۱ میلیارد ریال درآمد سود تضمین شده و همچنین درآمد بیش از ۷.۱۱۸ میلیارد ریالی حاصل از فروش سهام و عمدتا اوراق خزانه و یونیت صندوق‌های سرمایه گذاری مشترک در عملکرد سال مالی ۱۴۰۲ این شرکت سرمایه گذاری منجر به شناسایی بیش از ۸.۹۱۷ میلیارد ریال درآمد‌های ناخالص و کاهش ۲ درصدی این درآمد‌ها در مقایسه با مدت مشابه سال قبل گردیده است.

عمده درآمد‌های حاصل از فروش سرمایه‌گذاری‌های شرکت مربوط به سود‌های فروش یونیت‌های صندوق‌های طلا، سهام شرکت بورس، پالایش یکم، اوراق مشارکت (خارج از بورس)، اوراق خزانه اسلامی و یونیت صندوق‌های درآمد ثابت است و خبری از فروش سهام نیست.

در نهایت شناسایی ۷.۱۱۸ میلیارد ریال درآمد‌های ناشی از فروش و ۱.۳۶۸ میلیارد ریال سود دریافتی از مجامع شرکت‌های سرمایه گذاری غدیر، فولاد مبارکه، سرمایه گذاری امید و ...، منجر به تحقق سود خالصی ۸.۵۱۷ میلیارد ریالی در سال مالی ۱۴۰۲ گردیده است.

علی‌رغم آنکه اتخاذ استراتژی‌های محتاطانه در سال‌های اخیر، استراتژی موفقی به‌حساب می‌آید بااین‌حال تغییر اهداف سرمایه‌گذاری در شرایط صعودی بازار کاری دشوار است که می‌بایست مدیران این شرکت همواره به آن توجه داشته باشند.
 
https://asr8.ir/vdcg.u9trak9wqpr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین