شاخص کل بورس امروز (25 مهرماه) با افزایش 13 هزار واحدی به رقم 2 میلیون و 31 هزار واحدی رسید.
بورس روی مدار صعود | رشد 13 هزار واحدی شاخص کل
به گزارش پايگاه خبری عصر هشت، در بازار امروز، شاخص هم وزن با افزایش حدود 0.46 درصدی به رقم 689 هزار واحدی رسید که شپنا و شتران بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص را اِعمال کردند.

ارزش معاملات خرد نیز در محدوده 3900 میلیارد تومان قرار گرفت که بیشترین ارزش معاملات را ونوین و شستا داشتند.

بیشترین سهام پر تراکنش هم به شستا و خگستر رسید.

روند ورود و خروج نقدینگی حقیقی‌ها نیز حدود 150 میلیارد تومان “منفی” بود.

آنالیز بازار سرمایه

بازار سهام امروز باز هم با افزایش عرضه‌ها همراه شد و نسبتاً متعادل و متمایل به منفی به کار خود پایان داد. یکی از دلایل مهم این اتفاق صحبت‌های سخنگوی دولت در خصوص مکانیسم اجرایی شورای رقابت بود. با اینکه انتظار می‌رفت شورای رقابت به تدریج از قیمتگذاری حذف شود یا اینکه دولت به آن بی‌اعتنا باشد، اما سخنگوی دولت این اتفاق را منوط به نظر مجلس دانست.

سخنگوی دولت گفت: «شورای رقابت را دولت تشکیل نداده، بلکه توسط مجلس ایجاد شده و اکنون نیز بررسی صلاحیت آن در حوزه اختیارات مجلس است.» البته از اول هم مشخص بود که با توجه به اینکه مصوبات شورای رقابت فرا قوه‌ای است دولت باید تمکین کند؛ لذا جنجال‌ها بر سر حذف این شورا بیهوده بود.

همین اتفاق کافی بود تا شاهد افزایش عرضه ها در خودروسازان و البته کلیت بازار باشیم. هنوز ریسک‌های مربوط به جنگ غزه نیز پابرجاست و خبری از آتش بس نیست. امروز صحبت‌های رهبری نیز نسبت به گذشته اندکی تند‌تر بود. فردا نیز روز پایانی هفته است و ممکن است قبل از تعطیلات عده‌ای محتاط باشند؛ لذا تداوم همین وضعیت انتظار می‌رود.
https://asr8.ir/vdcf.vdjiw6dmygiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین