شاخص کل بورس امروز (24 مهرماه) با افزایش 16 هزار واحدی به رقم 2 میلیون 18 هزار واحدی رسید.
جان دوباره بورس | رشد 16 هزار واحدی شاخص کل
به گزارش پايگاه خبری عصر هشت، در بازار امروز، شاخص هم وزن با کاهش حدود 1.19 درصدی به رقم 686 هزار واحدی رسید که فولاد و شپنا بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص را اِعمال کردند.

ارزش معاملات خرد نیز در محدوده 3800 میلیارد تومان قرار گرفت که بیشترین ارزش معاملات را شستا و حآفرین داشتند.

بیشترین سهام پر تراکنش هم به شستا و خگستر رسید.

روند ورود و خروج نقدینگی حقیقی‌ها نیز حدود 130 میلیارد تومان “مثبت” بود.

آنالیز بازار سرمایه

با انتشار اخباری از غزه و احتمال نوعی آتش‌بس و رسیدن قیمت‌ها و شاخص‌ها به سطوح حمایتی، بازار سهام شرایط مساعدتری را پیدا کرد و شاهد ورود نقدینگی حقیقی‌ها بودیم؛ البته بازار همچنان کم حجم بود. از طرفی خبر تزریق هزار میلیاردی صندوق توسعه به بازار سرمایه، موجب تقویت جو مثبت عمومی شد.

بازارگردان‌ها نیز امروز همچنان الزامی به اجرای سفارش فروش نداشتند. با این حال به نظر می رسد بازارگردانان در جو مثبت امروز مقداری فروختند که اجتناب ناپذیر بود. اگرچه اخباری از تکذیب پایبندی طرفین به آتش بس منتر شد و در عمل نیز زد و خرد بین طرفین ادامه داشت، اما به نظر می رسد با عدم گسترش جنگ به جبهه شمالی و عدم حمله زمینی به غزه، ریسک گسترش جنگ به شدت کاهش یافته است.

از طرفی بازار در انتظار گزارشات 6 ماهه است که می تواند در بسیاری از گروه ها محرک باشد. اینکه با محدودیت فروش بازارگردانان بازار مثبت می‌شود نکته تامل برانگیزی است که رگولاتوری بازار سهام به آن دقت داشته باشد. سالهاست که فعالان بازار اصلاح رویه‌های بازارگردانی و معاملات الگوریتمی را فریاد می‌زنند.
 
https://asr8.ir/vdci.5a5ct1apqbc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین