شاخص کل بورس امروز (23 مهرماه) با افزایش 496 واحدی به رقم 2 میلیون 1960 واحدی رسید.
رشد اندک بورس | افزایش 496 واحدی شاخص کل
به گزارش پايگاه خبری عصر هشت، در بازار امروز، شاخص هم وزن با کاهش حدود 0.19 درصدی به رقم 678 هزار واحدی رسید که فولاد و پارسان بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص را اِعمال کردند.

ارزش معاملات خرد نیز در محدوده 3000 میلیارد تومان قرار گرفت.

بیشترین ارزش معاملات خرد هم را شستا و ثفارس داشتند.

بیشترین سهام پر تراکنش نیز به شستا و تکاردان رسید.

روند ورود و خروج نقدینگی حقیقی‌ها هم حدود 450 میلیارد تومان “منفی” بود.

آنالیز بازار سرمایه

دومین روز هفته را در شرایطی شروع کردیم که بازار نه توان بالارفتن داشت و نه دیگر توانی برای کاهش داشت. به عبارتی فروشندگان بازار خسته شده بودند، اما سفارش خرید خاصی هم در بازار دیده نمی‌شد. بازار امروز با دو موج عرضه و دو موج تقاضا مواجه بود و نوسانات محدودی را تجربه کرد.

بازار اما نهایتاً توانست در اواخر وقت با رِنج‌های مثبتی به پایان برسد. با تعویق حمله زمینی اسرائیل به غزه، بازار امروز نیز خیال راحتی کشید و اندکی تقاضا تقویت شد؛ چرا که ریسک کمتر شد. ممکن بود با حمله زمینی اسرائیل به غزه، حزب‌الله نیز درگیر شود.

ایران نیز در این زمینه به اسرائیل هشدار داده بود. با اینکه شرایط آب و هوایی دلیلی مبنی بر تاخیر در حمله زمینی عنوان شده است، اما به نظر می رسد ملاحظات امنیتی زیادی در این خصوص وجود داشته باشد. به هر حال امید می رود که این حمله انجام نشود؛ چرا که تنها اوضاع را پیچیده تر خواهد کرد. شرایط منطقه بسیار بحرانی و پیچیده شده است و عملاً پیش بینی خاصی از آینده نمی توان داشت.

یکی از دلایل احتیاط شدید بازار نیز همین است. دلار نیز تحت تاثیر تزریق های بانک مرکزی کنترل شده است. معاملات بازار نیز کج و دار مریز در همین سطوح ادامه خواهد یافت و انتظار می‌رود خریدها توسط صندوق‌های حمایتی و بازارگردانان نیز بیشتر شود.

 
 
https://asr8.ir/vdcc.1q0a2bq1sla82.html
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین