شاخص کل بورس امروز (22 مهرماه) با کاهش 18 هزار واحدب به رقم 2 میلیون واحدی رسید.
بورس هفته را با سقوط آغاز کرد | افت 18 هزار واحدی شاخص کل
به گزارش پايگاه خبری عصر هشت، در بازار امروز، شاخص هم وزن با افزایش حدود 1.51 درصدی به رقم 680 هزار واحدی رسید که فولاد و شپنا بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص را اِعمال کردند.

ارزش معاملات خرد نیز در محدوده 3600 میلیارد تومان قرار گرفت که بیشترین ارزش معاملات را ملت و وبملت داشتند.

بیشترین سهام پر تراکنش هم به تکاردان و شستا رسید.

روند ورود و خروج نقدینگی حقیقی‌ها نیز حدود 700 میلیارد تومان “منفی” بود.

آنالیز بازار سرمایه

بازار امروز شروع هفته بسیار ناامید کننده‌ای داشت و اغلب شاخص‌ها و قیمت‌ها با افت نسبتاً قابل توجهی همراه شدند. حجم و ارزش معاملات نیز در مقادیر حداقلی خود باقی ماند. هم‌زمان با تشدید تنش ها در غزه و احتمال حمله زمینی، شاهد افزایش قیمت نفت و طلا و افت شاخصهای جهانی در آخرین روز معاملاتی هفته قبل بودیم.

در عین حال امروز با بازگشایی بورس تهران شاهد واکنش بورس به این وقایع همزمان با افزایش ریسک سیاسی بودیم. اما در عین حال به دلیل عدم دخالت حزب‌الله و ایران در این درگیری‌ها، شاهد واکنش خاصی از دلار آزاد نبودیم.

بازار که خود شرایط خوبی نداشت اینک با این ریسک‌های سیاسی هم مواجه شده است. بازار سهام به طور سنتی بیش واکنشی به این شرایط نشان می دهد. به دلیل ماهیت بورس تهران انتظار چنین رفتارهایی هم وجود داشت. قوانین بازارگردانی نیز همچنان نمی‌تواند انتظارات فعالان بازار را برآورده کند و الگوریتم‌ها نیز همچنان در مظان اتهام هستند.

این شرایط سبب شد تا بار دیگر مسئولان بورس اذعان به مقادیر حداقلی معاملات الگوریتمی داشته باشند. اگرچه این معاملات بسیار ناچیز است، اما تاثیرگذار است. به هر حال به نظر می‌رسد فردا اندکی از التهابات بازار کاسته شود اما تا زمان کاهش جدی تنش‌های سیاسی بعید است اتفاق غیرمنتظره‌ای رخ دهد.
 
https://asr8.ir/vdcc.sq0a2bq11la82.html
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین