شاخص کل بورس امروز (18 مهرماه) با افزایش 8 هزار واحدی به رقم 2 میلیون و 14 هزار واحدی رسید.
بورس نفس کشید | افزایش 8 هزار واحدی شاخص کل
به گزارش پايگاه خبری عصر هشت، در بازار امروز، شاخص هم وزن با افزایش حدود 0.73 درصدی به رقم 685 هزار واحدی رسید که شستا و شپنا بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص را اِعمال کردند.

ارزش معاملات خرد در محدوده 3500 میلیارد تومان قرار گرفت که بیشترین ارزش معاملات را دی و ثفارس داشتند.

بیشترین سهام پر تراکنش هم تکاردان و ثشاهد داشتند.

روند ورود و خروج نقدینگی حقیقی‌ها نیز حدود 50 میلیارد تومان “مثبت” بود.

آنالیز بازار سرمایه

با صحبت‌های امروز رهبر انقلاب، شاهد بهبود معاملات و تقویت تقاضا بودیم. از صبح امروز همه منتظر صحبت‌های مهم رهبری بودند. سرانجام این اتاق افتاد و رهبری صحبت‌های ملایمی داشتند و به صراحت هرگونه دخالت در عملیات حماس را تکذیب کردند.

همین اظهارات کافی بود تا ریسک سیاسی کاهش یابد؛ البته از شب گذشته نیز مقامات آمریکایی و اسرائیلی نیز بارها اعلام کردند که شواهدی از دخالت مستقیم ایران در عملیات غزه وجود ندارد. این اتفاقات نرخ ارز آزاد را نیز کاهش داد و سکه رفاه به صف فروش رسید و بازار سهام نیز نفس راحتی کشید.

بزرگترها که افت چندانی نداشتند رشد چندانی هم نداشتند، اما کوچکترها که افت بیشتری داشتند با افزایش تقاضا همراه شدند. در این بین انتشار اخباری از احتمال آزادسازی قیمت خودرو، لغو رسمی خروج سیمان و فولاد از بورس کالا، اِعمال قطعی تخفیف 5 درصدی خوراک پالایشگاه ها در برنامه هفتم و احتمال پذیرش FATF نیز کمی فضای معاملات را بهتر کرد.

پیش‌بینی می‌شود فردا نیز همین شرایط را شاهد باشیم، اما همچنان احتمال هرگونه تغییرات در تحولات منطقه وجود دارد؛ لذا بازاری دست به عصا خواهیم داشت.
 
https://asr8.ir/vdcb.0baurhb5wiupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین