شاخص کل بورس امروز (16 مهرماه) با افت 51 هزار واحدی به مرز ۲ میلیون واحدی رسید.
بورس به خون کشیده شد | افت 51 هزار واحدی شاخص کل
به گزارش پايگاه خبری عصر هشت، نمادهای فولاد، فارس و شپنا بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص کل گذاشتند و در تاثیر گذاران برتر نماد مثبتی حضور ندارد.

شاخص کل هم وزن نیز در پایان معاملات امروز ریزش سنگین ۳.۶۷ درصدی را تجربه کرد.
ارزش معاملات خرد بازار سهام نیز به ۶۰۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

حقیقی‌ها در پایان معاملات ۱۳۶۸ میلیارد پول از بازار سهام خارج کردند.

سرانه خرید اشخاص حقیقی نیز در پایان معاملات به ۲۱.۷ میلیون تومان و سرانه فروش آن‌ها به ۳۲ میلیون تومان رسید که نشان از حضور پر قدرت فروشندگان در معاملات امروز دارد.

آنالیز بازار سرمایه

با شکسته شدن حمایت‌ها، شاهد تشدید جو منفی در بازار بودیم. این رویه با افزایش تنش ها بین اسرائیل و فلسطینیان به صورت مضاعفی تشدید می‌شد. بسیاری از نمادها به خصوص در نمادهای موسوم به ریالی و شاخص هم‌وزن به صف فروش رسیدند.

تا اینکه صندوقهای حمایتی وارد گود شدند و بزرگترها را جمع کردند تا اندکی بازار نفس بکشد. این اتفاق سبب شد تا بزرگترین خروج نقدینگی حقیقی‌ها در یک ماه گذشته بالغ بر 1 و نیم همت رقم بخورد و حجم و ارزش معاملات نیز افزایش یابد. در این گیر و دار شاهد افزایش نرخ ارز آزاد نیز بودیم.

با تشدید درگیری‌ها ممکن است نرخ ارز تا محدوده‌های 57 هزار تومان نیز افزایش یابد. امروز حتی سهام تازه وارد حپرتو نیز علی‌رغم ارزندگی، امروز عرضه شد. با این تفاسیر انتظار چندانی از بازار فردا نمی‌رود، اما قیمت‌ها در بازار سهام بسیار مفت شده و با این نرخ ارز اگر ریسک جنگ نبود بازار در این نقاط قرار نمی‌گرفت.

تحلیل‌گران سیاسی معتقدند که شرایط برای اسرائیل طوری نیست که با ایران وارد جنگ شود؛ لذا چنین گزاره‌ای که امروز توسط فعالان بازار دلیلی مبنی بر قرار گرفتن آنها در صفوف فروش بود معنایی ندارد. انتظار می‌رود به تدریج از التهاب بازار کاسته شود.
https://asr8.ir/vdch.xnkt23niqftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین