شاخص کل بورس امروز (15 مهرماه) با کاهش 16 هزار واحدی به رقم 2 میلیون و 52 هزار واحدی رسید.
قرمز پوشی بورس | افت 16 هزار واحدی شاخص کل
به گزارش پايگاه خبری عصر هشت، در بازار امروز، شاخص هم وزن با کاهش حدود 0.94 درصدی به رقم 709 هزار واحدی رسید که شپنا و شبندر بیشترین تاثیر منفی بر شاخص را اِعمال کردند.

ارزش معاملات خرد در محدوده 4000 میلیارد تومان قرار گرفت که بیشترین ارزش معاملات را شپنا و وبملت داشتند.

بیشترین سهام پر تراکنش هم به سصفها و تکاردان رسید.

روند ورود و خروج نقدینگی حقیقی‌ها نیز حدود 600 میلیارد تومان “منفی” بود.

آنالیز بازار سرمایه

پس از یک هفته نیمه تعطیل، بازار امروز شروع هفته خوبی نداشت و شاهد تشدید عرضه‌ها و کاهش شاخص‌ها و قیمت‌ها بودیم. بازار که خود تحت تاثیر افت قیمت نفت و کامودیتی‌ها قرار داشت با خبر حمله حماس به اسرائیل شرایط بدتری را تجربه کرد، چراکه ریسک سیاسی بار دیگر افزایش یافت.

با این حال بیشترین تاثیر منفی بر شاخص را پالایشگاه‌ها داشتند که نشان دهنده اثر مضاعف کاهش قیمت نفت و ریسک‌های سیاسی بر این گروه بود. نفت که تحت تاثیر صلح احتمالی اسرائیل و عربستان و با چراغ سبز عربستان مقادیر کاهشی را طی می‌کرد سبب کاهش محسوس کرک اسپردها نیز شده بود.

طبق آمار وزارت کار آمریکا، رشد اشتغال در این کشور در ماه سپتامبر برابر با 336 هزار بوده، یعنی بسیار بالاتر از پیش بینی اقتصاددان‌ها مبنی بر 170 هزار افزایش شغل. تحلیلگران عقیده دارند اطلاعات جدید اشتغال آمریکا فدرال رزرو را بیش از پیش برای بالا بردن نرخ بهره تشویق می‌کند.

این شرایط سبب رشد شاخص دلار نیز خواهد شد که به ضرر کامودیتی‌ها است. در بازار سهام بسیاری از گروه‌ها به محدوده‌های حمایتی مهمی رسیده‌اند. شاخص کل نیز در نقاط حساس و حمایتی مهمی در محدوده 2 میلیون و 50 قرار دارد. اگر فردا این حمایت‌ها کارساز نشود و این محدوده از دست برود باید به نقاط 1950 تا 2000 فکر کرد.
https://asr8.ir/vdcj.8exfuqe8ysfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین