به گفته مدیر عامل گروه شرکت‌های پدیده شاندیز، مدارک شرکت ابنیه به صورت کامل به فرابورس تحویل و در حال بررسی است و به زودی به عنوان چهارمین شرکت در این بازار وارد خواهیم شد.
شرکت ابنیه به زودی به عنوان چهارمین شرکت وارد بازار توافقی فرابورس می‌شود
به گزارش پايگاه خبری عصر هشت، سعید ورودی در نشست خبری با اصحاب رسانه عنوان کرد: ما به دنبال تامین منافع ۱۲۰هزار سهامدار خود در بازار سرمایه هستیم و در صورتیکه ببینیم منافع سهامداران ما در بازار توافقی تامین نمی شود پیگیری‌های جدی خود را برای عرضه سهام ابنیه در بازاری بهتر را خواهیم داشت.

وی درباره اقدامات این شرکت درخصوص ورود سهام ابنیه و ساختمان پدیده شاندیز به بازار سرمایه خاطر نشان کرد: ما در ابتدا به دنبال بازگشایی سهم در بازار پایه بودیم و این موضوع را از طریق  کمیسیون اصل ۹۰ پیگیری کردیم، اما سیاست کلی سازمان بورس این بود که بازار پایه را جمع کنند و چون بازار پایه در حال جمع شدن است.

ورودی ادامه داد: بنابراین عضو جدیدی در این بازار نمی پذیرند و اعضایی که داخل بازار پایه هستند یا وارد بازار توافقی می‌شوند و یا باید با ارتقای شرایط خود به بازار بالاتر بروند، از طرف دیگر بازار توافقی شباهت زیادی با سامانه سناپ پدیده دارد که سهامداران ابنیه در آن سهام خود را خرید و فروش می‌کردند.

سخنگوی گروه شرکت‌های پدیده با اشاره به اینکه یکی از موضوعات بسیار مهم برای سهامداران  ارزیابی سهام است، گفت: در بازار پایه و سایربازارها، سازمان بورس این الزام را دارد که شرکت‌هایی که اولین بار سهام خود را عرضه می‌کنند ارزیابی کند. بسیاری از افراد تجدید ارزیابی را با ارزیابی سهام اشتباه می‌گیرند. تجدید ارزیابی یک فرآیند است که در این فرآیند دارایی‌های شرکت براساس اصول حسابداری به قیمت تاریخی در دفاتر شرکت ثبت شده به قیمت روز تبدیل می‌شود. 

ورودی ادامه داد: تجدید ارزیابی می‌گوید اگر عدد دفاتر با ارزش واقعی سهام یکی باشد سودی حاصل می‌شود که این سود طبق قانون از معافیت مالیاتی برخوردار است اما در ارزیابی سهام ارزش یک سهم روی یک کاغذ تعیین می‌شود و هیچ اتفاقی در دفاتر مالی نمی افتد و روی کاغذ نوشته می‌شود که ارزش یک سهم چقدر است.

وی افزود: سازمان بورس می‌گوید شرکت‌هایی که می‌خواهند وارد بازار سرمایه شوند باید گزارش ارزیابی سهام بدهند چون کسانی که می‌خواهند این سهم را بخرند چشم اندازی درباره ارزش سهم براساس نظر کارشناسی دادگستری داشته باشند.

مدیر عامل شرکت پدیده شاندیز اظهار کرد: در بازار توافقی ارزش سهام حذف شده است چون اسم بازار روی آن است و همه چیز توافقی پیش می‌رود و ما الزامی برای انجام این ارزیابی نداریم اما برای اینکه سهامداران ما به یک چشم انداز واقعی برسند در دستور کار هیات مدیره است تا ارزیابی سهام انجام شود و گزارش ارزیابی سهام منتشر شود.

وی با اشاره به اینکه ممکن است این گزارش ارزیابی سهام به زمان بازگشایی سهام ما نرسد گفت: فرآیند ارزیابی سهام به دلیل تعدد املاک دو ماه زمان می‌برد تا آماده بشود و امیدواریم تا ارزیابی به قبل از عرضه سهام برسد و با جدیت پیگیر آن هستیم.
 
https://asr8.ir/vdcj.aexfuqevmsfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین