مدیرعامل و سخنگوی گروه شرکت‌های پدیده:

بانک صادرات باعث ایجاد مشکلات جدیدی برای شرکت پدیده شد

به گفته مدیرعامل و سخنگوی گروه شرکت‌های پدیده، از روزی که بانک صادرات وارد پروژه پدیده شاندیز شد، نه تنها منابعی تزریق نشد بلکه باقی مانده کنسرسیوم که کل آن ۵۰۰ میلیارد تومان بود مبلغ ۳۸۰ میلیارد تومان تا سال ۹۸ داده شد و از این سال به بعد بانک مبلغی به پروژه تزریق نکرد و باعث ایجاد مشکلات جدیدی برای شرکت شد.
بانک صادرات باعث ایجاد مشکلات جدیدی برای شرکت پدیده شد
به گزارش پايگاه خبری عصر هشت، سعید ورودی طرقبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: این سهم چون به عنوان طلب به بانک صادرات داده شده، دارایی مورد علاقه و اولویت بانک نیست، این بانک سهامدار عمده پدیده است، به عنوان شخصی که متخصص مالی است می گویم نقش سهامدار عمده را در پدیده شاندیز بازی نکردند.

وی ادامه داد: سهامدار عمده در هر شرکتی در بازار سرمایه وظایفی دارد و وظیفه اش حمایت از سهم است. در حال حاضر بانک صادرات ۱۵ درصد شرکت توسعه و گشان را دارد و این ۱۵ درصد هر روز که افت ارزش داشته باشد بانک هم مانند سایر سهامداران متضرر می شود.

ورودی تصریح کرد: پرتفوی سهم بانک صادرات بالاتر از ۲۰۰ همت در کل بازار سرمایه ایران است. در حالیکه سهم بانک در پدیده ۵۰۰میلیارد تومان و قابل ملاحظه نیست.

مدیرعامل گروه شرکت های پدیده با بیان اینکه بانک صادرات باید نقش خود را به عنوان بازار گردان و حمایت کننده از سهم نشان می داد، افزود: سال ۹۸ که پیشنهاد بانک صادرات و موسسه ملل به ستاد تدبیر برای سهامدار شدن داده شد همه تصور این را داشتند که به پروژه منابع تزریق می شود، اما متاسفانه از روزی که بانک صادرات وارد شد نه تنها منابعی تزریق نشد بلکه باقی مانده کنسرسیوم که کل آن ۵۰۰ میلیارد تومان بود مبلغ ۳۸۰میلیارد تومان تا سال ۹۸ داده شد و از این سال به بعد بانک مبلغی به پروژه تزریق نکرد و باعث ایجاد مشکلات جدیدی برای شرکت شد.

ورودی به بیانات رهبری در مورد تصدی گری بانک ها را یادآور شد و اظهار کرد: اینکه رهبری می گویند بانک ها نباید بنگاه داری کنند کاملا موافق هستم چون وظیفه بانک این مساله نیست و امیدواریم این مشکل کشور حل شود. در جلسه کمیسیون اصل ۹۰ بانک صادرات تصمیم خود مبنی برخروج خود از پدیده شاندیز اعلام کرد اما در عمل هنوز اتفاقی نیفتاده است.
 
https://asr8.ir/vdcg.u9trak9qwpr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین