شرکت کاغذ پارس در ۹ ماهه نخست سال مالی ۱۴۰۲ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، با کاهش حدود ۷۶ میلیارد تومانی سود و منفی ۳۲ درصدی سود خالص مواجه شده است.
افت ۳۲ درصدی سود خالص «کاغذ پارس»
به گزارش پايگاه خبری عصر هشت، در حالی که صورت‌های مالی شش ماهه شرکت گروه صنایع کاغذی پارس حاکی از احتمال بالای تعدیل منفی سودآوری این شرکت در انتهای سال مالی ۱۴۰۲ بود، صورت‌های مالی ۹ ماهه منتشر شده از سوی این شرکت نیز مهر تائیدی بر این رویداد محتمل بود.

علی‌رغم افزایش حدود ۶۰ میلیارد تومانی مجموع درآمد‌های شرکت در ۹ ماهه نخست سال مالی ۱۴۰۲ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، رشد معنادار ۱۱۷ میلیارد تومانی بهای تمام شده، منجر به کاهش سود در حدود ۷۶ میلیارد تومانی و منفی ۳۲ درصدی سود خالص گردیده است.

تعدیل منفی سودآوری کاغذ پارس در ۹ ماهه سال مالی ۱۴۰۲

کاهش درآمد‌ها و عدم رشد محسوس سود ناخالص در ۹ ماهه نخست سال مالی ۱۴۰۲ در مقایسه با سال قبل در حالی رقم خورده که نرخ‌های فروش این شرکت تغییر محسوسی را پس از گذشت یکسال نشان نمی‌دهد. 

حال باید دید عدم افزایش نرخ‌های فروش آنهم در سالی که تقریبا در همه محصولات شاهد رشد و تورم قیمتی بالای ۵۰ درصدی بودیم ناشی از کاهش کیفیت می‌باشد و یا به واسطه شناسایی درآمد‌ها در شرکت واسطه که احتمالا مرتبط با کاغذ پارس می‌باشد؟

تعدیل منفی سودآوری کاغذ پارس در ۹ ماهه سال مالی ۱۴۰۲

در مجموع حاصل عملکرد دوره ۹ ماهه این شرکت، تحقق ۱.۶۴۸ میلیارد ریال سود خالص و ۷۶۰ میلیارد ریال کمتر از مدت مشابه سال قبل می‌باشد که البته کاهش ۴.۰۰۰ تنی خمیر ویرجین و افزایش بهای تمام شده نقشی با اهمیت در کاهش سود خالص این شرکت دارد.
https://asr8.ir/vdce.p8ebjh87x9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین