شرکت‌های تولیدکننده شیرینی و شکلات فعال در بازار سرمایه در 5 ماهه خست 1402 بیش از 30 درصد افزایش یافته و به عدد 4 هزار و 600 میلیارد تومان رسیده است.
درآمد 4 هزار و 600 میلیاردی شرکت‌های تولیدکننده شیرینی و شکلات بورسی
به گزارش پايگاه خبری عصر هشت، صنعت شیرینی وشکلات به عنوان یکی ازصنایع موفق و پربازده درکشور شناخته می‌شود که در عرصه جهانی نیز با وجود رقبای قدرت‌مندی همچون چین، کشورهای اروپایی و آمریکایی، از جایگاه مناسبی برخوردار است.

شیرینی و شکلات درلیست کالاهای اساسی قرار نمی‌گیرد ومشمول قیمت گذاری دستوری نمی‌شود؛ ازاین رو، فعالان صنعت درمقابل شرایط تورم نهاده‌های تولید ورکود در بازارهای مصرفی، انعطاف پذیری بیشتری دارند و بازدهی و سود آنها با نوسان کمتری نسبت به سایر صنایع همراه بوده است.

البته در یکسال گذشته به دلیل بروز جنگ در اروپا و افزایش قیمت آرد، شکر، دانه کاکائو، افزودنی‌های وارداتی و روغن، دولت اعلام کرده که کارخانه‌های صنعتی باید اقلام مورد نیاز خود را به قیمت جهانی خریداری کنند.
این موضوع دستکم، بهای تمام شده شیرینی و شکلات را افزایش داد و سود سازی صنعت نیز با چالشهایی مواجه ساخت.

باتمام این موارد، بررسی گزارش تولیدوفروش شرکت‌های تولیدکننده شیرینی و شکلات فعال در بازار سرمایه نشان می‌دهد که شرکت‌ها توانسته‌اند در 5 ماهه ابتدایی سال جاری، حجم فروش خود را بیش از 3.7 درصد افزایش دهند.

این موضوع باعث شد تا درآمد این شرکت‌ها بیش از 30 درصد افزایش یابد و به عدد 4 هزار و 600 میلیارد تومان برسد.

در بخش صادرات نیز با وجودکاهش 9.6 درصدی حجم صادرات، درآمد صادراتی آنها حدود 25 درصد افزایش یافته است.

درجداول زیر، تغییرات حجم و ارزش فروش کل و صادراتی تولیدکنندگان شیرینی و شکلات فعال بازار سرمایه با یکدیگر مقایسه شده است.

1
2

براساس ارقام موجود درجداول بالا، نماد‌های «غگز»، «غویتا» و «غصینو» بیشترین رشد درآمد را به ثبت رسانده‌اند.

نماد «غگرجی» نیز در 5 ماهه سالجاری با کاهش درآمد رو برو شده است؛ بیشترین رشد صادرات نیز در نماد‌های «غپینو» و «غگرجی» به ثبت رسیده است.
 
https://asr8.ir/vdcg.w9trak9z7pr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین