به گفته هم‌بنیان‌گذار دژینو، پلتفرم ما در حال حاضر فراد را در تبلیغات وب تشخیص می‌دهد، اما قصد دارد که در آینده قدمی برای تشخیص فراد در اپلیکیشن‌ها نیز بردارد.
برنامه دژینو برای تشخیص افراد در اپلیکیشن‌ها
به گزارش پايگاه خبری عصر هشت، عارف شعبانی با اشاره به اینکه ما کارمان را با تشخیص تقلب در تبلیغات کلیکی شروع کردیم، توضیح می‌دهد: «این موضوع را از مشکلاتی ایده گرفتیم که برای یکی از کوفاندرها پیش آمده بود و کمپینی را اجرا کرده بودند اما نتیجه دلخواه خود را نگرفته بودند. در ادامه ما با دیجیتال مارکترهای زیادی صحبت کردیم و متوجه شدیم مسئله اختلاف نرخ کلیک یک مشکل رایج است.»

او ادامه می‌دهد: «پس از تحقیق و پژوهش در این زمینه، کارمان را آغاز کردیم و در ابتدا با چالش‌های زیادی روبه‌رو بودیم؛ به طور مثال دیتاست نداشتیم و مجبور شدیم ببینیم به چه اطلاعاتی نیاز داریم و چطور باید آنها را جمع آوری کنیم. در این مسیر، شرکت‌هایی که از دوستان ما بودند به ما اعتماد کردند و در جمع‌آوری اطلاعات به ما کمک کردند و در نهایت به محصول اولیه رسیدیم و ما هم با گذر زمان به طور دائم الگوریتم خود را بهبود دادیم.»

ترافیک خوب به معنای بهینه بودن نیست

شعبانی با اشاره به اینکه دژینو در سال ۱۴۰۱ اولین سرمایه خود را دریافت کرد و به بازار وارد شد، می‌گوید:‌ «یکی از موضوعاتی که پس از ورود به بازار با آن مواجه شدیم این بود که خیلی از مجموعه‌ها با تقلب درگیر بودند اما این فراد بخشی از پرفرمنس آنها بود. درواقع موضوع از این قرار بود که ترافیک ورودی از یک پابلیشر هم ترافیک معتبر داشت و هم نامعتبر و هرچند می‌شد ترافیک تقلبی را تشخیص داد اما نکته این بود که مشخص نبود آن بخش از ترافیک که تقلبی نبود هم برای مشتری خوب باشد.»

هم‌بنیان‌گذار دژینو ادامه می‌دهد: «در چنین شرایطی دو حالت وجود داشت. ۷۰ درصد ترافیک یک سایت معتبر بود اما پرفرمنس لازم را نداشت؛ یعنی تبلیغات منتشر شده بود، کلیک هم گرفته بود اما لید نداشت. در حالت دیگر ممکن بود ۶۰ درصد ترافیک یک سایت تقلبی باشد اما آن ۴۰ درصد که معتبر بود به قدری لید خوبی برای مشتری می‌آورد که می‌توانست از آن ۶۰ درصد چشم‌پوشی کند.

او تاکید می‌کند:‌ «در اینجا بود که ما با مفهوم پرفرمنس در ترافیک و تبلیغات آنلاین بیشتر آشنا شدیم و تمرکزمان را روی این گذاشتیم که برای داشتن پرفرمنس، فراد تنها یک بخش است و تشخیص فراد بخشی از پرفرمنس است.»

شعبانی در ادامه سازوکار فعلی دژینو را اینطور توضیح می‌دهد: «در حال حاضر دژینو در ابتدا اعتبار ترافیک ورودی سایت را مورد بررسی قرار می‌دهد و سپس نرخ تعامل را؛ نکته اینجاست که برخی از ناشران، ترافیک کمی دارند اما پرفرمنس خوبی ایجاد می‌کنند و کار دژینو این است که ناشری را که بهترین پرفرمنس را برای کسب‌وکار ایجاد می‌کند و مناسب کمپین او است، معرفی کنیم.»

شعبانی با تاکید براینکه فراد بخشی از پرفرمنس است، توضیح می‌دهد: «ما برای اینکه پرفرمنس بهتری داشته باشیم باید فراد را خوب تشخیص بدهیم. هدف ما در حال  در حاضر در دژینو افزایش پرفرمنس است و تمام تلاش‌مان را می‌کنیم که پرفرمنس‌مان را افزایش دهیم.»

به گفته او فراد انواع مختلفی دارد و دژینو هرچند در حال حاضر فراد را در تبلیغات وب تشخیص می‌دهد اما قصد دارد که در آینده قدمی برای تشخیص فراد در اپلیکیشن‌ها نیز بردارد.

هیچ دیتای خصوصی دریافت نمی‌کنیم

شعبانی با اشاره به اینکه یکی از اصلی‌ترین چالش‌های ما در ابتدای فعالیت، اطلاعات بود، توضیح می‌دهد: «ما توانستیم به خوبی از این چالش عبور کرده و اطلاعات مورد نیازمان را جمع ‌آوری کنیم. هرچند که دیتا برای همه شرکت‌ها اهمیت دارد و ما همواره اسکریپت‌مان را که اطلاعات را برمی‌دارد، در اختیار شرکت‌ها قرار می‌دهیم. البته که اطلاعاتی که ما از شرکت‌ها به آن احتیاج داریم، همه متریکی هستند و هیچ‌گونه دیتای خصوصی دریافت نمی‌کنیم.»

او با اشاره به اینکه یکی دیگر از چالش‌ها، نبود اطلاعات در این زمینه بود، ادامه می‌دهد: «زمانی که ما کارمان را شروع کردیم، دیجیتال مارکترها چندان با این موضوع آشنا نبودند و در وب فارسی هم اطلاعات درستی در این رابطه وجود نداشت. در نتیجه ما تلاش کردیم که در رابطه با تلقب، افزایش پرفرمنس و بهینه‌سازی تولید محتوا و بلاگ‌نویسی کنیم که کاری بسیار اثربخش بود.»
 
منبع : دی‌ام برد
https://asr8.ir/vdcg.q9trak9zzpr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین