چهار ارز دیجیتال فلوکی، کلایتن، اس‌ان‌تی و جی‌ام‌ایسکس در کوینینو فهرست شدند.
چهار ارز دیجیتال جدید به کوینینو اضافه شد
به گزارش پايگاه خبری عصر هشت، پلتفرم اکسچنج و معاملات آنلاین رمزارزی و کیف پول امن کوینینو محصول شرکت توسعه سرمایه بُنیتا است که دارای تنوع گسترده‌ای از رمزارز و شبکه‌های بلاکچین با امکان انجام معاملات پیشرفته در ایران است.

جدیدا ارزهای دیجیتال فلوکی، کلایتن، اس‌ان‌تی و جی‌ام‌ایسکس در دو بازار ریالی و تتری پلتفرم تبادل رمزارز کوینینو لیست و در دسترس کاربران برای معامله قرارگرفته‌اند.

کوینینو به صورت P۲P و OTC و در دو بازار تتری و ریالی فعالیت می‌کند. این صرافی ارز دیجیتال از ۳۰۰ رمزارز پشتیبانی کرده و بیش از ۲۸۰ هزار کاربر دارد و حالا چهار ارز جدید را به پلتفرم خود اضافه کرده است.

در ادامه این گزارش به طور خلاصه به بررسی این چهار رمزارز می‌پردازیم.

معرفی Klaytn

Klaytn یک بلاکچین عمومی است که بر متاورس، گیم فای و اقتصاد خلق کننده تمرکز دارد. این پلتفرم که به طور رسمی در ژوئن 2019 راه اندازی شد، پلتفرم بلاکچین غالب در کره جنوبی است و اکنون در حال گسترش در بازار تجارت جهانی از پایگاه بین‌المللی خود در سنگاپور است.

این فعالیت‌های گسترش کسب‌وکار توسط صندوق رشد Klaytn پشتیبانی می‌شود که هدف آن رشد اکوسیستم ساخته‌شده در Klaytn است. این صندوق توسط بنیاد Klaytn، یک سازمان غیرانتفاعی مستقر در سنگاپور که در آگوست 2021 تأسیس شد، مدیریت و پرداخت می‌شود.

بلاکچین Klaytn در ژوئن 2019 توسط GroundX، زیرمجموعه بلاکچین بزرگ‌ترین پلتفرم موبایل کره، Kakao، توسعه و راه اندازی شد. پس از دو سال موفقیت در کره، بنیاد Klaytn – یک نهاد غیرانتفاعی اختصاص داده شده به شبکه Klaytn و اکوسیستم آن را برای شروع گسترش جهانی Klaytn تأسیس کرد.

بنیاد Klaytn یک سازمان غیرانتفاعی است که برای تسریع پذیرش جهانی و بلوغ اکوسیستم در Klaytn تأسیس شده است. این بنیاد صندوق رشد Klaytn را مدیریت می‌کند و در کنار Krust، یک شرکت تابعه از غول اینترنتی Kakao Corp که در پروژه‌های ساخته‌شده در Klaytn سرمایه‌گذاری می‌کند، فعالیت می‌کند.

هسته اصلی دیدگاه منحصربه‌فرد کلایتن در مورد تمرکززدایی، شورای حاکمیتی آنها به نام (GC) است. اعضای GC که شامل شرکت‌های پیشرو جهانی و DAO در سراسر مناطق جغرافیایی و صنایع است، یک شبکه اعتبارسنجی فشرده را تشکیل می‌دهند که می‌تواند مزایای یک بلاکچین عمومی غیرمتمرکز را در عین حفظ عملکرد یک بلاکچین مجاز ارائه دهد. در حرکت رو به جلو، Klaytn قصد دارد با استفاده از DAO مای بیشتری در GC خود، تمرکززدایی را بیشتر افزایش دهد تا “DAO of DAOs” ایجاد کند.

صندوق اکوسیستم  ۱ میلیارد دلاری در سطح پروتکل به وسیله ترکیبی از ذخیره اولیه صادرشده KLAY و توکنومیک مای زنجیره‌ای که 66 درصد از KLAY تازه استخراج‌شده را مجدداً سرمایه‌گذاری می‌کند، Klaytn در مجموع یک میلیارد دلار برای حمایت از رشد اکوسیستم کنار گذاشته است. وجوه در طیف وسیعی از برنامه مای کمک مالی و پاداش توزیع می‌شود.

ذخیره بهبود Klaytn (KIR) برای زیرساخت‌ها، ابزارها و خدماتی که کیفیت شبکه Klaytn را بهبود می‌بخشد، صندوق رشد Klaytn (KGF) برای پروژه‌های مراحل اولیه با پتانسیل بالا برای ایجاد تأثیر مثبت بر Klaytn و برنامه اثبات مشارکت (PoC) برای پاداش دادن به سازندگان قراردادهای هوشمند که به رشد فعالیت مای زنجیره‌ای در Klaytn کمک می‌کند.

GMX چیست؟

GMX یک صرافی غیرمتمرکز (DEX) برای معاملات آتی ارزهای دیجیتال با حداکثر اهرم 50 برابری بر روی ارزهای رمزپایه محبوب مانند BTC، ETH و غیره است. این پلتفرم در سپتامبر 2021 با نام Gambit Exchange راه اندازی شد. تا به امروز، GMX دارای حجم معاملاتی بیش از 130 میلیارد دلار و 283 هزار کاربر کل است که آن را به مشتقات پیشرو DEX در Arbitrum و Avalanche تبدیل کرده است.

GMX بر روی بلاکچین Arbitrum و Avalanche اجرا می‌شود. این اکوسیستم‌ها از طریق سیناپس – یک پل زنجیره‌ای متقابل – به مبادله متصل می‌شوند. تیم مؤسس GMX ناشناس است، با این حال، توسعه‌دهنده اصلی احتمالاً @xdev_10 در توییتر است.

به‌جای مدل دفتر سفارش که توسط صرافی‌های متمرکز (CEX) استفاده می‌شود، معاملات از طریق یک نوآوری در مدل بازار خودکار (AMM) که توسط DEXهایی مانند Uniswap به کار گرفته شده است، انجام می‌شود. این دارای یک استخر بومی با چند دارایی، GLP است که برای ارائه دهندگان نقدینگی درآمد ایجاد می‌کند.

GLP به عنوان یک استخر نقدینگی چند دارایی (LP) که شامل ETH، BTC، LINK، UNI، USDC، USDT، DAI و FRAX عمل می‌کند. قیمت‌های بازار به اوراکل‌های Chainlink بستگی دارد که داده‌های قیمت رمز را از تمام صرافی‌های برتر جمع‌آوری می‌کنند.

اکوسیستم مبادله غیرمتمرکز مبتنی بر دو توکن است: GLP و GMX. اولین توکن در خدمت تأمین نقدینگی است. قیمت GLP منعکس کننده ارزش تمام دارایی مای GMX است که برای تجارت با اهرم و سوآپ فهرست شده‌اند. به‌عبارت‌دیگر، GLP شاخصی از تمام دارایی مای موجود در بورس است. GMX توکن ابزار و حاکمیت است.

کاربران می‌توانند با استخراج GLP نقدینگی اضافه کنند و در ازای آن، 70 درصد از تمام هزینه مای تولیدشده در بلاکچین مربوطه را دریافت می‌کنند. برخلاف برخی از استخرهای نقدینگی، GLP هیچ زیان دائمی را تجربه نمی‌کند. علاوه بر این، استخر GLP به عنوان یک طرف مقابل برای معامله گران عمل می‌کند، هنگامی که دارندگان توکن GLP نقدینگی را برای معاملات اهرمی تأمین می‌کنند، زمانی که معامله‌گران متحمل ضرر می‌شوند سود می‌برند و برعکس آن نیز صادق است.

در زمان نگارش این مقاله، عرضه توکن GMX در گردش بیش از 8.7 میلیون است. حداکثر عرضه مورد انتظار 13.25 میلیون توکن GMX است.

GMX بر روی بلاکچین Arbitrum و Avalanche قرار دارد.

آربیتروم یک بلاکچین لایه-۲ است که امنیت خود را از شبکه اتریوم می‌گیرد که اجماع و نهایی بودن تراکنش مای آربیتروم را فراهم می‌کند. به‌عبارت‌دیگر، اتریوم اعتبار محاسبات خارج از زنجیره جمع‌آوری و در دسترس بودن داده‌ها را در پشت محاسبات تضمین می‌کند.

در Avalanche، بر خلاف اثبات کار یا اثبات سهام، مکانیسم اجماع Avalanche دارای یک رهبر پردازش تراکنش‌هایی نیست که توسط دیگران تأیید شود. در عوض، تمام گره‌ها با استفاده از یک پروتکل گراف غیر چرخه‌ای جهت‌دار (DAG) تراکنش‌ها را پردازش و تأیید می‌کنند.

به این ترتیب، تراکنش‌ها به طور همزمان پردازش می‌شوند و نظرسنجی تصادفی اعتبار سنجی‌ها، صحت تراکنش‌ها را با قطعیت آماری تضمین می‌کند. هیچ بلوکی در این مکانیسم اجماع وجود ندارد، که امکان نهایی شدن فوری و بهبود چشمگیر سرعت بلاکچین را فراهم می‌کند.

قراردادهای GMX نیز توسط ABDK Consulting ممیزی می‌شوند و یک جایزه باگ فعال برای GMX در Immunefi وجود دارد.

معرفی فلوکی اینو

فلوکی اینو، که در اصل بر اساس نام توله سگ دوست‌داشتنی ایلان ماسک که از نژاد شیبا اینو ست، نام‌گذاری شده، به عنوان یک میم‌کوین، محبوبیت زیادی به دست آورد. اما این میم فقط یک شوخی نبود. فلسفه سه ستونی پروژه، که از وضعیت میم، سودمندی و اهداف خیریه‌ای آن تشکیل شده است، به آن کمک می‌کند تا از هزاران میم کوین که به بازار هجوم می‌آورند متمایز شود.

فلوکی یک ارز دیجیتال است که در ابتدا به عنوان یک میم‌کوین مبتنی بر شخصیت سگ ایلان ماسک شروع به کار کرد، اما سپس تبدیل به یک پروژه وب 3 تمام عیار شده که شامل امور مالی غیرمتمرکز، NFT ها و متاورس هم می‌شود. تیم پشتیبانی کننده پروژه فلوکی که اکنون به عنوان «کریپتوی مردم» شناخته می‌شود، یک میم‌کوین است که بی فایده بودن را به چیزی فراترتبدیل کرده است.

از آنجا که این توکن با دو شبکه ERC-20 و BEP-20 مطابقت دارد، FLOKI، یک توکن چند زنجیره‌ای است که بر روی هر دو زنجیره بلوک زنجیره هوشمند اتریوم و بایننس (BSC) عمل می‌کند، توکن‌ مای FLOKI را می توان به راحتی بین دو زنجیره پل زد و به دارندگان FLOKI این امکان را داد تا از هر یک از زنجیره مای بلوک برای ذخیره و تراکنش با توکن مای خود استفاده کنند.

شایان ذکر است که FLOKI دارای یک کارمزد کدگذاری شده ۳ درصدی است که بر خریدوفروش توکن اعمال می‌شود، اما این کارمزد بر انتقال بین دو زنجیره اعمال نمی‌شود.

این کارمزد به خزانه Floki Inu تعلق می‌گیرد، که پروژه ادعا می‌کند برای توسعه بیشتر اکوسیستم و افزایش پذیرش فلوکی استفاده می‌شود. طبق وایت پیپر این ارز، تیم پس از جمع‌آوری وجوه کافی توسط خزانه داری مالیات را کاهش خواهد داد. با این حال، هیچ هدف یا نشانه خاصی از زمان وقوع این اتفاق یا میزان کاهش آن وجود ندارد.

تولد کوین فلوکی اینو را می‌توان از ماه جون سال ۲۰۲۱ دانست. زمانی که ایلان ماسک توییت کرد که نام حیوان خانگی خود، یعنی سگ نژاد شیبا اینو خود را  “فلوکی” خواهد گذاشت. در ابتدا، این پروژه به عنوان یک میم کوین با تم یک سگ و بسیار شبیه به Dogecoin، شروع شد و به نام Floki Inu شناخته شد. با این حال، همانطور که پروژه از یک میم‌کوین به چیزی اساسی‌تر تبدیل شد، تیم به “Floki” تغییر نام داد.کاربران برای خریدوفروش Floki می‌تونند از صرافی کوینینو استفاده کننند.

آخرین نسخه این پروژه با ایجاد اکوسیستم بلاکچین خود و بازپرداخت اکوسیستم خود از طریق ابتکارات خیریه‌ای، اسنادی را مبنی بر سودمند بودن پروژه ارائه کرد. فلوکی همچنین با جنبش میلیون گاردن (Million Gardens) همکاری دارد. میلیون گاردن یک کمپین باغبانی مدرن است که توسط کیمبال ماسک، برادر ایلان ماسک  تاسیس شد.

این جنبش با همکاری با خیریه بیگ گرین (Big Green) در جهت سلامت تغذیه دانش آموزان فعالیت می‌کند. توسعه‌دهندگان ادعا می‌کنند که به پروژه فلوکی به عنوان یک جنبش نگاه می‌کنند، نه فقط یک میم‌کوین، و چشم اندازی از ساخت مدارس در کشورهای توسعه‌نیافته را در پیش روی خود می‌بینند.

Status (SNT) چیست؟

Status (SNT) اولین مشتری غیرمتمرکز موبایل و دسکتاپ در جهان برای اتریوم است. که به کاربران امکان می‌دهد پیام مای رمزگذاری شده ارسال کنند و به برنامه مای غیرمتمرکز (DApps) و کیف پول رمزنگاری دسترسی داشته باشند. هدف بزرگ Status، پذیرش انبوه شبکه اتریوم است.

Status (SNT) یک پلتفرم پیام‌رسان متن‌باز و رابط تلفن همراه است. که به کاربران اجازه می‌دهد با DApp‌های در حال اجرا بر روی بلاکچین اتریوم (ETH) تعامل داشته باشند. مانند Play Store برای Android یا App Store برای برنامه‌های iOS. با این تفاوت که کاملاً بر اساس فناوری‌های همتا به همتا (P2P) ساخته‌شده. هر کاربر می‌تواند از وضعیت (SNT) برای موارد زیر استفاده کند:

*دسترسی، مرور و تعامل با بیش از 2000 برنامه Ethereum DApps
*ارسال و دریافت پیام مای رمزنگاری شده P2P.
*استفاده برای پرداخت ها و قراردادهای هوشمند.
*ذخیره و کنترل دارایی مای رمزنگاری خصوصی در کیف پول Status.

همچنین، شبکه Status از نشانه‌های شبکه Status (SNT) استفاده می‌کند که ارز اصلی پلتفرم است. کاربران برای خریدوفروش SNT می‌تونند از صرافی کوینینو استفاده کنند.

هدف نهایی Status تسریع پذیرش گسترده اتریوم DApps است. این پروژه کاربران گوشی‌های هوشمند را که به سرعت در حال رشد هستند را هدف خود قرار داد. که با استفاده از این پروژه کشف و استفاده از DApps تسریع می‌شود. به غیر از این برنامه، جامعه Status همچنین ابزارهای زیرساختی را ایجاد می‌کند. که به همه این امکان را می‌دهد که به انجمن بپیوندند و با یکدیگر شبکه بهتری بسازند. اجزای اصلی پلتفرم عبارت‌اند از: Incubate، Embark، Studio، Nimbus و Keycard.
 
https://asr8.ir/vdcc.iq1a2bqexla82.html
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین