سهام شرکت مولد نیروگاهی تجارت فارس به عنوان نهمین عرضه‌اولیه در سال ۱۴۰۲، امروز «۲۵مردادماه» عرضه‌اولیه می‌شود.
عرضه اولیه «بمولد» امروز انجام می‌شود
به گزارش پايگاه خبری عصر هشت، هیات پذیرش اوراق بهادار در نامه ۱۸ مرداد خود با عرضه سهام شرکت مولد نیروگاهی تجارت فارس با نماد بمولد موافقت و تاریخ عرضه را امروز تعیین کرد.

عرضه اولیه بمولد نیز به روش ترکیبی دو مرحله‌ای انجام می‌شود و در مجموع بالغ بر ۸۴۷ میلیون و ۱۰۰ هزار سهم معادل ۱۰ درصد کل سهام شرکت از این طریق واگذار می‌شود. متعهد عرضه بانک تجارت است، مشاور عرضه شرکت کارگزاری بانک تجارت و متعهد خرید شرکت تامین سرمایه امید است.

در مرحله اول از عرضه اولیه بمولد ابتدا ۳۳۸ میلیون و ۸۴۰ هزار سهم، معادل ۴ درصد از کل سهام شرکت مولد نیروگاهی تجارت فارس به صندوق‌های سرمایه‌گذاری واجد شرایط عرضه خواهد شد تا قیمت سهام کشف شود. در مرحله دوم نیز، ۶ درصد دیگر از کل سهام این شرکت یعنی ۵۰۸ میلیون و ۲۶۰ هزار برگ سهام به قیمت ثابت کشف‌شده در مرحله اول، به عموم فعالان بازار عرضه می‌شود.

بر اساس اطلاعیه شرکت فرابورس ایران، در مرحله اول، هر شرکت سرمایه‌گذاری اجازه خرید حداکثر ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار سهم را دارد و برای اشخاص حقیقی و حقوقی خریدار سهم بمولد در مرحله دوم حداکثر ۱۳۰۰ سهم در نظر گرفته شده است.

قیمت پایه سهم بمولد ۶۴۵ تومان و ۴ زار (۶۴۵۴ ریال) تعیین شده است.

شرکت مولد نیروگاهی تجارت فارس هنگامی تاسیس شد که دولت نیروگاه سیکل ترکیبی فارس به ظرفیت تولید ۱۰۳۵ مگاوات برق را از طریق سازمان خصوصی‌سازی و بابت رد دیون دولت به بانک تجارت واگذار کرد.

شرکت مولد نیروگاهی تجارت فارس برای سال مالی ۱۴۰۱ به ازای هر سهم ۱۱۰ تومان سود تقسیم کرد و طبق پیش‌بینی‌ها، امسال هر سهم ۴۳ تومان سود خواهد گرفت. آمار و ارقام از رشد ۴۰ درصدی فروش برق بمولد در سال ۴۰۱ خبر می‌دهند.

صنعت نیروگاهی و تولید برق در بازار بورس تهران چندان خوش‌اقبال نبوده که دلیل آن نحوه قیمت‌گذاری برق تولیدی، الزام فروش به دولت و ممنوعیت مذاکره با مصرف‌کننده نهایی، تسویه دیرهنگام مطالبات و فشار تحریم‌ها که نوسازی تجهیزات را بسیار فرسایشی و گران کرده، عنوان شده است. با این حال انتظار می‌رود عرضه اولیه بمولد با استقبال سهما‌داران خرد مواجه شود.

منبع: انصاف نیوز
 
https://asr8.ir/vdcc.0q1a2bqpola82.html
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین