گروه سیناپ‌تک و دیجی‌نکست رویداد «هم‌تا بازار» با رویکرد تجاری‌سازی هوش مصنوعی برای کسب‌وکارها را برگزار می‌کنند.
تجاری‌سازی هوش مصنوعی توسط «دیجی‌نکست» و «سیناپ‌تک»
به گزارش پايگاه خبری عصر هشت، نمایشگاه همتا بازار به چند بخش هم‌تاشو، هم‌اندیشی، هم‌تا‌پیچ، هکاتون، هم‌نشست، هم‌آموز، هم‌تا‌یاب تقسیم می‌شود. به گفته مهرداد حسینی، مدیرعامل گروه سیناپ‌تک، شرکت طراح و برگزارکننده این رویداد، مهم‌ترین بخش همتا بازار، نمایشگاه است که به‌واسطه مخاطبان دیده می‌شود و رشد می‌کند.

بخش اصلی برنامه، نمایشگاه این رویداد است که هم‌تاشو نام دارد. این بخش محصولات، دستاوردها، نیازهای فناورانه صنایع و خدمات و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در هوش مصنوعی  را به نمایش می‌گذارد. بخش دیگر هم‌اندیشی است که جامعه هوش مصنوعی و رباتیک به هم‌فکری در این حوزه می‌پردازند.

برنامه‌های جانبی این رویداد، هم‌تا پیچ است که به معرفی دستاوردها، محصولات فناورانه استارت‌آپ‌ها و نیازهای فناورانه شرکت‌های خدماتی می‌پردازد. در بخش هکاتون مسابقات بین‌المللی رباتیک برای علاقه‌مندان برگزار می‌شود. به گفته حسینی حدود ۲ هزار تیم کدنویس وجود دارند که این بستر مناسبی برای برقراری ارتباط و رشد آن‌هاست.

مدیرعامل گروه سیناپ‌تک با اشاره به اهمیت نیروی انسانی و تربیت آنها در کشور، به بخش هم‌آموز رویداد اشاره کرد و گفت: در این بخش کارگاه‌هایی برای آموزش و مهارت‌آموزی در زمینه هوش مصنوعی، مکاترونیک و رباتیک برگزار می‌شود و سبب رشد نیروی انسانی برای کار در این حوزه می‌شود.

در بخش هم‌نشست نیز، سمینارهایی برای آشنایی با چالش‌های تجاری‌سازی هوش مصنوعی و غیره برگزار خواهد شد. به اعتقاد حسینی یکی از مهم‌ترین بخش‌های رویداد هم‌تا‌یاب است زیرا در این قسمت به مذاکرات تجاری B2B برای کسب سود وسرمایه که هدف نهایی شرکت‌ها پرداخته می‌شود.

مدیرعامل گروه سیناپ‌تک، با اشاره به مخاطبان این رویداد گفت: استارت‌آپ‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان، شرکت‌های سرمایه‌گذار خطرپذیر و بخش  دولتی مخاطبان این رویداد هستند و می‌توانند با همرسانی به پیشبرد این رویداد کمک کنند.

حسینی با تاکید بر این نکته که حدود ۸۵ درصد اقتصاد کشور دولتی است اضافه کرد: ما سعی کردیم بخش خصوصی را کمرنگ نکنیم و کنار بخش دولتی به فعالیت بپردازیم. این رویداد با مشارکت بخش دولتی، جهاد دانشگاهی و بخش خصوصی، شرکت دیجکالا برگزار می‌شود.

کیوان محیط مافی، مدیرعامل دیجی‌نکست درباره زمان فعالیت‌شان گفت: ما از سال ۱۳۹۷ فعالیت دیجی‌نکست را شروع کردیم. تمرکز ما برای فعالیت‌ مبتنی بر هوش مصنوعی بود. در این چند سال iهشت کمپ آموزشی در این حوزه برگزار کردیم و تلاش کردیم به افراد برای ایجاد و توسعه کسب‌و کارشان کمک کنیم.

مافی با تاکید بر این نکته که مشارکت‌آفرینی از مشکلات بزرگ در ایران است ادامه داد: ما سعی کردیم با تمرکز بر این نکته در حوزه تکنولوژی و فناوری، بین بخش دولتی و خصوصی ارتباط  متقابل ایجاد کنیم.

مدیرعامل دیجی‌نکست، با اشاره به این نکته که نمایشگاه به تنهایی نمی‌تواند اتفاق خاصی را در این حوزه رقم بزند گفت: زمانی یک رویداد می‌تواند در اکوسیستم مفید باشد که مستمر باشد و بعد از اتمام برنامه، ارتباطات قطع نشود. ما نیز با همین رویکرد در بخش‌هایی از رویداد که جنبه آموزشی دارد به توسعه نیروی انسانی می‌پردازیم که افراد را به کارآفرین، مدیر و کارمند کارآمد تبدیل کنیم.
https://asr8.ir/vdci.5apct1awwbc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین