به گفته مدیرعامل بیمه دانا، این شرکت 12 منطقه در کشور داشت و هر منطقه آن، یک مدیر، یک معاون، یک ناظر، یک حراست و یک بازرسی منطقه داشت که تمام 12 منطقه حذف شد و همه شعب مستقل شدند که با این حذف، حدود 94 پست سازمانی اضافی از سیستم بیمه دانا حذف شد.
به گزارش پايگاه خبری عصر هشت، رضا جعفری در نشست خبری خود گفت: بحران نقدینگی شرکت بیمه دانا را آزار میداد، اما با این وجود آمار کل پروندههای خسارتی این شرکت در سراسر کشور جمع آوری شد و در مرحله اول 650 میلیارد تومان و در مرحله دوم هم حدود 500 میلیارد تومان پرداختی برای خسارتها انجام شد.
وی افزود: این شرکت مطالبات سنگینی از اشخاص حقیقی و حقوقی داشت اما توانستیم مطالبات بسیاری را وصول کنیم و حدود 500 میلیارد تومان از خسارتها نیز از محل همین منابع مطالباتی پرداخت شد.
به گفته جعفری، تمامی شعب شرکت بیمه دانا در اسفند ماه سال 1400 از پروندههایی که آماده پرداخت خسارت بود پاکسازی شد و همین اقدام باعث شد تا یک زیان کلانی در گزارشات مالی این شرکت نشان داده شود، هرچند که جای نگرانی وجود نداشت زیرا بیمه دانا داراییهای کلانی را در اختیار دارد.
وی، یکی از نتایج شفاف سازی در شرکت بیمه دانا را شناسایی بیمه گذاران زیان ده دانست و گفت: اگر قرار براین بوده تا پرتفویی جذب شود حتما باید با نگاه اقتصادی بوده و از جذب پرتفوی با ریسک بالا پرهیزمی شود مگر اینکه نرخ متناسب با آن ریسک ارائه شود.
مدیرعامل شرکت بیمه دانا،گفت که برای افزایش سرعت بخشی در ارایه خدمات، در کنار تامین منابع باید ساختارها هم اصلاح میشد درحالیکه ساختار پیچیده و عریض و طویلی در بیمه دانا وجود داشت.
وی، ادامه داد: بیمه دانا 12 منطقه در کشور داشت و هر منطقه آن، یک مدیر، یک معاون، یک ناظر، یک حراست و یک بازرسی منطقه داشت و در گام اول تمام 12 منطقه حذف شد و همه شعب مستقل شدند که با این حذف، حدود 94 پست سازمانی اضافی از سیستم بیمه دانا حذف شد.
وی، به تشریح عملکرد سال گذشته شرکت بیمه دانا پرداخت و گفت: با توجه به نقاط ضعف و قوتی که در همه سازمان و نهاد دیگری هم هست، برنامهای با 5 راهبرد در دستور کار این شرکت قرار گرفت.
جعفری، توضیح داد: مهندسی مجدد در نحوه حکمرانی و ساختارهای شرکت، تقویت سرمایه انسانی این شرکت اعم از کارکنان تا شبکه نمایندگی، توسعه فناوری اطلاعات، توسعه بازار، تقویتسرمایهگذاریو انضباط بخشی در حوزه مالی و مدیریت منابع و مصارف، به عنوان استراتژیهای مهم در دستور کار شرکت بیمه دانا قرار گرفت.
مدیر عامل شرکت بیمه دانا، با تاکید براینکه اداره یک نهاد مالی بدون برنامهریزی مناسب کار سختی است، گفت: برای هر یک از راهبردهای فوق سیاستهایی در دستور کار قرار گرفت.
جعفری، بیان کرد: امروزه تجار موفق خدمات را به صورت آنلاین و در بستر دیجیتال و هوشمند عرضه میکنند و درسالیان اخیر کارهای خوبی هم در صنعت بیمه انجام شده اما به دلیل آنکه صنعت بیمه پیچیده است و تحلیل فرآیند درآن نیست، رفتن به سمت فناوری باتاخیر انجام میشود.
جعفری افزود: به دنبال آن هستیم تا صفر تا صد بیمهنامه شخص ثالث و بیمهنامه بدنه و فعالیت زنجیره آن به صورت هوشمند انجام شود.
وی، گفت: حدود 8 بازار بزرگ در صنعت بیمه کشور وجود دارد که آموزش وپرورش یکی از آنها است، این سازمان 9 سال بود که از بخش بیمههای بازرگانی خارج شده بود و با آتیه سازان حافظ کار میکرد اما به روایت ذینفعان نتیجه آن نارضایتی بود و همین باعث شد که این سازمان با بیمههای بازرگانی وارد مذاکرده شود.
مدیرعامل شرکت بیمه دانا، با بیان اینکه برای پذیرش پرتفوی آموزش و پرورش شروطی را مطرح کرده است، توضیح داد:پرداخت به موقع حق بیمه، تجمیع بیمه و ارائه نرخ فنی که نهاد ناظر بیمه هم آن نرخ را تایید کند، از شروط شرکت بیمه دانا در این پرتفوی بود که طرف مقابل آن را پذیرفت.
جعفری، سرمایهگذاریرا یکی دیگر از راهبردهای شرکت بیمه دانا خواندو گفت: سرمایه گذاریهای بورسی این شرکت حدود 309 میلیارد تومان بود که درحال حاضر ارزش روز سرمایه گذاریهای این شرکت به 5.400 میلیارد تومان میرسد که همین موضوع به عنوان یک ستون محکم بیمه دانا را حفظ کرده و ارزش افزوده خوبی را برای شرکت ایجاد میکند.
وی، تاکید کرد که در سیاست وصول مطالبات زمین و داراییهای شرکت را به عنوان یک طلب قانونی ذینفعان دردستورکار قرار گرفت و موضوعی که بیش از 40 سال ابتر مانده بود با پیگیری و تعامل و مذاکرات سازندهای که انجام شد تقریبا در یک قدمی نهایی شدن است.