چهار هزار نفر کارگر جدید جایگزین نیروهای پالایشگاه‌ و پتروشیمی‌ منطقه ویژه پارس جنوبی خواهند شد.
10 هزار کارگر جدید در مسیر منطقه ویژه پارس جنوبی
به گزارش پایگاه خبری عصر هشت، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس از به‌کارگیری چهار هزار کارگر جدید به جای نیروهای قدیمی در مجموعه‌های پالایشگاهی گاز و پتروشیمی از تولیدی خبر داده است.

جایگزینی این نیروها پس از آن اتفاق افتاد که هزاران نفر از کارگران منطقه ویژه پارس در ماه‌های اخیر نسبت به اعتراض داشتند و سعی کردند با روش‌های مختلف نظیر تجمع، اعتصاب و ... حقوق خود را مطالبه کنند.

اعتراض‌هایی که از نگاه مدیرعامل این سازمان هم بعضا به حق بود اما از نظر قانونی برای پاسخ به آن مطالبات، محدودیت‌هایی وجود داشت.

کارگران به امکانات رفاهی، تردد، سرویس رفت و آمد، خوابگاه‌ها و ... معترض بودند و تقاضای بهبود آن‌ها را داشتند. مسئولین معتقدند در سال‌های اخیر تلاش‌هایی برای بهبود این شاخص‌ها انجام شده است؛ اما چون این کارگران کار را ترک کرده و تلاش کردند سایر نیروها را تحریک و تهدید کنند، با نیروهای جدید جایگزین خواهند شد.

حسین راغفر استاد دانشگاه و کارشناس حوزه اقتصاد به روزنامه اعتماد گفته رویه کنار گذاشتن چندین هزار کارگر خطرناک و بسیار تاسف‌آور است.

ناصر چمنی نماینده سابق کارگران در جلسه شورای عالی کار هم متذکر شده که ساليان سال است نمايندگان جامعه كارگري و كارگران فاقد امنيت شغلي هستند و با كوچك‌ترين مطالبه‌گري صنفي بدون توجه به خانواده‌هاي آنها به راحتي آب خوردن از كار بيكار مي‌شوند.

به‌نظر می‌رسد ‌اخراج و به‌کارگیری نیروهای جدید در این مجتمع جنوبی کشور تنها به همین 4000 نفر محدود نمی‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر در حالی از «به‌کارگیری 10 هزار نفر نیروی ماهر در پارس جنوبی» خبر داده است.

کارگرانی که عمدتا از بخش «پیمانکاری» صنعت نفت و رده شغلی‌شان جوشکار، آرماتوربند، قالب‌بند، رنگ‌کار، عایق‌کار و داربست‌بند بوده است.
https://asr8.ir/vdceb78wijh8o.9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین