به گفته قائم مقام مدیرعامل دیجی‌کالا، سهم ۴ درصدی تجارت الکترونیکی ایران هر چند کوچک اما واقعی و قابل استناد است.
سهم ۴ درصدی تجارت الکترونیکی ایران از کل بازار
به گزارش پايگاه خبری عصر هشت، مسعود طباطبایی در پنل «تجارت الکترونیکی در سالی که گذشت» در رویداد سالانه دیجی‌کالا عنوان کرد: گرچه سهم تجارت الکترونیکی در ایران عدد کوچکی است و در سال‌های اخیر به دلایل متعدد به قدر کافی رشد نکرده است، اما همین عدد ۴ درصد داده‌هایی بسیار شفاف‌تر و دقیق‌تر از ۹۶ درصد بازار آفلاین را دارد. این ۴ درصد داده‌هایی است که می‌توان به آن تکیه کرد و از آن در راستای توسعه اقتصاد دیجیتال و تجارت الکترونیکی بهره برد.

وی افزود: ما در حال حاضر ۲۷ هزار برند و ۳۰۸ هزار فروشنده در پلتفرم دیجی‌کالا داریم‌‌. توسعه ما مدیون رشد تک تک فروشندگانی است که در دیجی‌کالا فعالیت می‌کنند و در واقع با افزایش برندها و فروشندگان عملا دیجی‌کالا نیز بیشتر رشد خواهد کرد.

برای توسعه باید از بازارهای جدید استقبال کرد

نگار نجفیان، نماینده شرکت کاله هم در این پنل گفت: شکی در اینکه سهم اقتصاد دیجیتال ایران کوچک است وجود ندارد اما هر یک از ما به نوبه خود موظفیم این سهم را بیشتر کنیم. در حال حاضر آن چیزی است که برند کاله را متفاوت می‌کند همین موضوع است که کاله (سولیکو) از ورود به بازارهای جدید استقبال می‌کند‌.

وی افزود: هر مارکت‌پلیسی به خودی خود می‌تواند یک کانال فروش ارزنده باشد.برای شرکت‌های تولید محور توسعه محصول مهم است اما در همین حالت ما نیاز به فضایی برای فروش داریم و دیجی‌کالا بستر مناسبی را برای ما فراهم کرده است.

علیرضا ارجمند، مدیر شرکت زرنگار که بیشتر محصولات آنها با عنوان زر ماکارون شناخته می‌شود هم در این باره گفت: ما به طور کل در شرکت زرنگار و شرکت سرمایه‌گذاری زر در تلاش هستیم تا با مصرف کننده در نقطه فروش ارتباط بگیریم. از دید ما ورود به بازار آنلاین و استقبال از آن دیگر یک راهکار نیست بلکه تنها راه اجتناب‌ناپذیر رسیدن به موفقیت است.

وی افزود: با قاطعیت می‌گویم بازار آنلاین محکوم به موفقیت است. نسل Z نسل اینترنت و خواسته‌های آنلاین است و فروش آنلاین سهم بسیار بزرگی را به خود اختصاص خواهد داد و همه شرکت‌ها باید پذیرای آن باشند.

انعطاف لازمه حضور در بخش آنلاین است

مجید زاهدی، نماینده گلدیران هم در تایید این موضوع گفت لازمه ورود و ماندگاری در بازار آنلاین انعطاف است. ما به همین خاطر واحد فروش مستقل تجارت الکترونیکی را در گلدیران و جی‌پلاس جای داده‌ایم. مهرداد عالی‌پور هم از هم‌بنیان‌گذاران شرکت پنتر هم در ادامه گفت: فضای دیجیتال فضای جدیدی است.

وی افزود: رفتن به سمت آنلاین ناگزیر است. اما در واقع من عدد ۴درصد سهم تجارت الکترونیکی را را کوچک نمی‌دانم. چون در رابطه با بزرگ و کوچک بودن یک سهم چندین مقیاس مطرح است. وقتی روی تجارت الکترونیک به قدر کافی سرمایه‌گذاری نشده نمی‌توانیم این عدد را کوچک بدانیم.

نماینده گلدیران ادامه داد: من معتقدم مقایسه ایران با چین و سایر کشورها منطقی نیست چون شرایط ما شرایط خاصی است. ما از تمام ظرفیت‌های داخلی استفاده نکرده‌ایم و هنوز جای رشد دارد و نباید ناامید شویم.

ایمان الماسیان، نماینده شرکت تاج هم در رابطه با فروش آنلاین در دیجی‌کالا گفت: هر شرکتی برای بیشتر شدن سهم خود از فروش تلاش می‌کند. دیجی‌کالا هم یک بستر فروش منحصر به فرد است. بخشی از کار ما فروش تلفیقی چرم و طلا است. ما محصولات ارزشمند و گران قیمتی داریم که عملا لجستیک مطمئن دیجی‌کالا در این راه کارگشا بود و ما از این بستر استفاده کردیم.

وی افزود: طباطبایی هم در پایان با تایید صحبت‌های الماسیان گفت: نیروهای مطمئن در زمینه لجستیک موضوع مهمی هستند ما هم‌اکنون فروش سکه را از طریق احراز هویت با کارت ملی انجام می‌دهیم‌.
 
https://asr8.ir/vdcf.yd0iw6dejgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین