هفته گذشته هفته خوبی برای سهامداران پدیده نبود. هر چه هوا گرم تر می‌شد درجه قرمزی گشان نیز بالاتر می‌رفت. 
ضرر هزار میلیاردی هفته گذشته بانک صادرات در پدیده
به گزارش پایگاه خبری عصر هشت، هرچند اوضاع نامساعد بورس و کاهش میزان نقدینگی طی هفته گذشته در روند گشان بی تاثیر نبود اما انتظار می‌رفت با اصلاح زیاد گشان در هفته های قبل و از سویی دیگر با توجه به کوچک بودن شرکت پدیده، حرکت سهم با شاخص هماهنگ نبوده و مثبت باشد که این اتفاق رخ نداد.

گشان در هفته قبل حتی یک روز مثبت را به نام خود ثبت نکرد. تنها لحظات مثبت سهم به دقایق ابتدایی روز شنبه قبل بر می‌گردد که آن‌هم بیش از نیم ساعت دوام نیاورد و به سمت منفی سوق داده شد.

سهامداران این شرکت تنها در یک هفته اخیر ۱۲.۶ درصد، سرمایه خود را از دست دادند و میزان ضرر بانک صادرات به عنوان سهامدار عمده نیز در این هفته به رقم 1010 میلیارد ریال رسید.

ارزش معاملات گشان در سه روز اول هفته قبل به ترتیب ۱۵ میلیارد تومان، ۲۱.۵ میلیارد تومان، ۲۸.۷ میلیارد تومان بوده و در دو روز پایانی میزان خریدها افزایش چشمگیری داشت که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم.

در روز سه شنبه 845 معامله با حجم 4.6 میلیون سهم و ارزشی بیش از 16 میلیارد تومان انجام داد که سهم خرید حقیقی 88 درصد بود و حقوقی نیز 575 هزار سهم را جمع کرد اما این میزان جوابگوی فروش بالا نبود و علیرغم معامله در نقطه صفر تابلو، در پایان افت 2.79 درصدی برای این سهم به ثبت رسید.

در این روز 6 معامله سنگین از قیمت 300 میلیون تومان الی 500 میلیون تومان انجام شد و جالب تر اینکه پنج معامله آن تنها ظرف یک دقیقه به سرانجام رسید. این مساله نمونه بارز معاملات مشکوکی است که سهامداران زیرک به آن توجه ویژه دارند. خرید حجم بالا از یک سو نشان می دهد عده ای به دنبال جمع کردن سهم هستند و از سوی دیگر امیدی برای سهامداران خرد برای ورود نسبی سهامداران ثروتمند است.

روز آخر هفته نیز مثل روز قبل، 6 معامله بالاتر از 300 میلیون، از قیمت 382 الی 678 میلیون تومان انجام شد. نکته جالب معاملات دیروز نیز این بود که اولین معامله دقیقا گران‌ترین معامله به ارزش 678 میلیون تومان بود و بیشترین حجم معاملاتی نیز در 10 دقیقه اول بازار انجام و نزدیک به 900 هزار سهم از سه میلیون سهم جابجا شد.

روز چهارشنبه 199 خریدار حقیقی 2.573 میلیون سهم و یک حقوقی 475 هزار سهم را از 97 حقیقی خریداری کردند، اما در پایان پاشنه در به سوی فروشندگان چرخید و قیمت سهام به رقم عجیب 3390 تومان رسید!

برایند معاملات گشان در یک ماه گذشته نشان می‌دهد با دست به دست شدن بالای سهام توسط سهامداران خرد، انرژی و خون تازه در رگ های گشان جریان دارد اما مشخصا زور خریداران به فروشندگان نمی رسد و تنها دو حالت برای خروج از این بحران محتمل است؛ یا باید فروشندگان دست از فروش بردارند و یا خریدار قدرتمندی وارد گود شده و شوک مثبتی را به صف فروش این سهم وارد کند تا آینده‌ای بهتر برای این سهم رخ دهد.
 
https://asr8.ir/vdce.f8wbjh8pv9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین