شرکت زامیاد اعلام کرد بر اساس توافق صورت گرفته میان ایران و کنیا، هزار و 600 خودرو زامیاد (نیسان) به این کشور صادر خواهد شد.
نیسان آبی به کنیا می‌رود!
به گزارش پایگاه خبری عصر هشت، در حاشیه سفر اخیر رئیس دولت سیزدهم به کنیا، توافق‌هایی فی‌مابین تجار و بازرگانان دو کشور منعقد شد که یکی از آن‌ها مونتاژ خودرو در کنیا بود.

بر این اساس و طبق توافقات صورت گرفته قرار شد شرکت زامیاد محصولات خود را در بازار کنیا به اسم Kifaru تولید و عرضه کند.

ویلیام روتو، رئیس جمهور کنیا در نشست خبری که با حضور رئیس دولت ایران در کاخ ایالتی نایروبی برگزار شد این خبر را ‌اعلام کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران قصد دارد کارخانه مونتاژ خودرو را در مومباسا کنیا راه‌اندازی کند.‌

او با بیان اینکه کارخانه ای که قرار است ایجاد شود، ‌تولید کننده خودروی بومی ایران با نام Kifaru است،‌ گفت: خودروهای ایرانی که اسامی سواحیلی (واژه سواحیلی به معنی ساکنان سواحل به‌کار می‌ رود و اطلاق این نام از آن جهت است که عمده سواحیلی‌ها ساکن کناره‌های غربی اقیانوس هند در قاره آفریقا هستند) بر آنها گذاشته شده در کنیا تولید خواهد شد.

شرکت زامیاد که با نماد «خزامیا» در بورس تهران حضور دارد، جهت شفاف‌سازی این موضوع برای سهام‌داران خود اعلام کرد بر اساس تفاهم که بین ایران و کنیا انجام شده است، هزار دستگاه زامیاد به صورت CBU و 600 دستگاه زامیاد به صورت SKD در سال اول به کنیا صادر خواهد شد.
 
https://asr8.ir/vdch.knit23n-kftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین