مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان سیاست‌های این شرکت برای خرید سهام شرکت‌های معدنی برای تامین پایدار مواد معدنی را تشریح کرد.
آمادگی شرکت فولاد مبارکه برای خرید سهام شرکت‌های بورسی
به گزارش پايگاه خبري عصر هشت، یاسر طیب‌نیا در مورد آمادگی شرکت فولاد مبارکه اصفهان برای خرید سهام دیگر شرکت‌های بورسی اظهار کرد: این سیاست از سال‌ها قبل پایه‌گذاری شده و در دوره جدید هم این موضوع تقویت شد، به طوری که فولاد مبارکه در شرکت توسعه معادن و فلزات بیش از ۵۰ درصد سهام دارد و دارای سیت مدیریت است و از طرف دیگر این هلدینگ سهامدار اصلی چادرملو و گل گهر هم محسوب می‌شود، به همین دلیل به نوعی فولاد مبارکه سهامدار مدیریتی گل گهر و چادرملو هم محسوب می‌شود.
مدیرعامل فولاد مبارکه با اشاره به اینکه فولاد مبارکه در شرکت‌های دیگر هم فعالیت داشته است، اظهار کرد: حتی در یک مقطع سهام شرکت‌های مانند امید را بررسی کرده‌ایم و حالا امسال باید ببینیم که سهام چه شرکت‌های معدنی قرار است عرضه شود و در همان زمان وضعیت سهام آن‌ها را بررسی خواهیم کرد و در صورت ارزندگی خرید می‌کنیم.
وی با اشاره به اینکه دولت باید درباره سهامش در فولاد مبارکه تعیین تکلیف کند، گفت: سازمان خصوصی‌سازی چند وقت پیش برای تامین منابع دولت درباره سهام ارزنده دولت همچون سهام فولاد مبارکه صحبت‌هایی کرده بودند.
طیب‌نیا با بیان اینکه سهام دولت در فولاد مبارکه ۱۷ درصد است که در اختیار سازمان ایمیدرو است، افزود: در سال جدید دولت عرضه ۵ درصدی از شرکت فولاد مبارکه داشته اما به طور کلی تا آنجایی که مطلع هستم سیاست ایمیدرو حفظ این سهام است.
مدیرعامل فولاد مبارکه درباره تناقض سیاست خرید سهام شرکت های معدنی و توسعه فرآوری همان شرکت‌ها اظهار کرد: هرچند توسعه فرآوری شرکت‌های معدنی با سیاست‌های فولاد مبارکه تضاد دارد اما این سیاست‌ها از گذشته اجرایی شده‌اند و از طرف دیگر در چند سال گذشته شرکت‌هایی که به طور تکمیل زنجیره رفته‌اند اگر سودآوری داشته‌اند به صورت مستقیم نفع برده‌ایم و سهام‌داری در شرکت‌ها هم در راستای توسعه منافع است، اما به طور کلی هدف تامین مواد اولیه بوده، از این رو در پروژه‌های آتی این مساله را در نظر می‌گیریم که بیشتر در بخش بالادستی توسعه ایجاد کنیم و در پایین دست همین توسعه کنونی را حفظ کنیم.
وی درباره سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه در ذخایر معدنی کشورهای خارجی اظهار کرد: در حال حاضر بررسی‌هایی انجام داده ایم که بتوانیم منابع معدنی خارجی را با واسطه تملک کنیم و مطالعاتی هم در حال انجام است، اما به دلیل شرایط تحریمی که داریم نمی‌توانیم درباره کشور محل معدن و ... اظهار نظر کنم.

منبع: تحلیل بازار

https://www.tahlilbazaar.com/news/217654
https://asr8.ir/vdcd2x0x6yt09.a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین