اپراتور همراه اول در خردادماه 1402 ماه موفق به شناسایی بیش از 3800 میلیارد تومان شده است.
رکوردشکنی همراه‌اول با درآمد بیش از 3800 میلیارد تومانی در خردادماه
به گزارش پايگاه خبری عصر هشت، همراه اول سرانجام پس از گذشت 9 ماه توانست رکورد درآمد ماهانه خود را بشکند. به‌نظر می‌رسد این رکوردشکنی به‌دلیل افزایش مصرف دیتا باشد که چندی پیش مدیرعامل همراه اول به آن اشاره کرده بود.

صورت‌های مالی شرکت ارتباطات سیار ایران در کدال، عملکرد درآمدی یک‌ماهه این شرکت در خردادماه 1402 را گزارش می‌کند. همراه اول در این ماه موفق به شناسایی بیش از 3800 میلیارد تومان شده است.

این اپراتور در شهریورماه سال 1401 با ثبت درآمد 3500 میلیارد تومانی رکورد زد، اما از مهرماه همان سال و فیلتر اینستاگرام، واتس‌اپ، گوگل پلی و چند پلتفرم دیگر، درآمد همراه اول به‌شدت کاهش یافت. کاهش درآمد بیش از 900 میلیارد تومانی این شرکت در آبان‌ماه 1401 موجبات نگرانی مدیران همراه اول را به‌دنبال داشت.

«مهدی اخوان»، مدیرعامل همراه اول، در مجمع عمومی سالانه این شرکت که 28 خردادماه سال جاری برگزار شد، گفت که آن‌ها با توجه به اعمال سیاست روی پلتفرم‌های بین‌المللی، در نیمه دوم سال شرایط بسیار سختی را پیش‌بینی می‌کردند که شاید شرکت با مشکلات بسیار جدی مواجه شود.

بااین‌حال از آذرماه روند درآمدی همراه اول دوباره رشد یافت و این شرکت در اردیبهشت‌ماه سال جاری نیز درآمد 3538 میلیارد تومانی را به ثبت رساند که کمی بیشتر از درآمد این شرکت در شهریورماه 1401 بود. در خردادماه 1402 نیز شاهد افزایش 300 میلیارد تومانی همراه اول هستیم.

اخوان در مجمع یادشده همچنین اعلام کرد که میزان مصرف ترافیک همراه اول پس از یک سقوط آزاد در نیمه دوم سال گذشته، به‌تازگی به شهریورماه 1401 بازگشته است. با توجه به این سخنان و اینکه درآمد «خدمات دیتا و پیامک» بیشترین سهم را از کل درآمد این اپراتور دارد، می‌توان نتیجه گرفت این رکوردشکنی از افزایش ترافیک مصرفی کاربران نشأت می‌گیرد.



90 درصد درآمد همراه اول در خردادماه سال جاری از کارکرد مشترکین حاصل شده؛ این اپراتور از سرویس‌های ارتباطی شامل مکالمه، پیامک، اینترنت و پیامک انبوه برای مشترکین دائمی و اعتباری، درآمدی بیش از 3400 میلیارد تومان محقق کرده است.

درآمد استفاده از امکانات شبکه توسط سایر شرکت‌های تلفن همراه نیز 321 میلیارد تومان، درآمد حاصل از فروش خطوط جدید تلفن همراه 12.7 میلیارد تومان و سایر درآمدهای این اپراتور نیز 25.8 میلیارد تومان گزارش شده است.

گفتنی است مجموع درآمد فصل بهار همراه اول در سال 1402 به بیش از 10 هزار میلیارد و 800 میلیون تومان رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 24 درصدی دارد.
https://asr8.ir/vdcb.zb5urhb59iupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین