مدیران «آبان تتر» خبر از سیستم اعطای وام یا اعتبار به همه کاربران در آینده نزدیک دادند و تأکید کردند که سعی می‌کنند نیازهای مختلف کاربران ایرانی را پیدا کرده و به آن‌ها پاسخ دهند.
اعطای وام و اعتبار به همه کاربران «آبان تتر»
به گزارش پايگاه خبری عصر هشت، «فرهاد فلاح»، مدیرعامل آبان‌تتر و «امید امین‌زاده»، رئیس هیئت‌مدیره، در گفت‌وگویی از برنامه‌های آینده آبان‌تتر و مشکلاتی که گریبانگیر آن‌ها و سایر بازیگران رمزارز شده است، گفتند.

مدیرعامل آبان‌تتر در مورد دلایل حضور این صرافی در الکامپ امسال، گفت: با توجه به زمان و ساعت برگزاری مراسم، انتظار بازدید بالایی نداشتیم. ازهمین‌رو مهم‌ترین هدفی که ما به‌خاطر آن در نمایشگاه حاضر شدیم، آشنایی، برقراری ارتباط با سایر کسب‌وکارها و توسعه ارتباطات B2B بوده است. قاعدتاً در چنین نمایشگاهی با کسب‌وکارهای مختلفی آشنا می‌شوید که متقابلاً می‌توانیم به یکدیگر خدمات متنوعی را ارائه کنیم. ازهمین‌رو شکل‌گیری این همکاری، یکی از اهداف اولیه ما برای حضور در الکامپ بوده است.

وی افزود: حضور در چنین رویدادهایی به شما این امکان را می‌دهد تا کسب‌وکار خود را به سایر شرکت‌ها، مجموعه‌ها و مردم معرفی کنید که روی برندینگ اثرگذار است. 

مدیرعامل آبان‌تتر با بیان اینکه «قرار است قابلیت‌های جدیدی را به سایتمان اضافه کنیم» گفت: مثلاً سیستم وام‌دهی. علاوه‌براین، باید بگویم پیش از این ما یک صرافی OTC بودیم و به‌زودی در این هفته از امکان B2B ما رونمایی خواهد شد؛ اما هدفمان از حضور در الکامپ، معرفی یک قابلیت جدید نبود و حضورمان در نمایشگاه را وابسته به معرفی امکانات جدید نکردیم.

فلاح ادامه داد: البته با طراحی مسابقه و حالت گیمیفای سعی کرده‌ایم تا مراجعینمان حس بهتری داشته باشند. از اینفلوئنسرهای حوزه رمزارز نیز دعوت کرده‌ایم که در ساعات مختلف در غرفه ما حضور دارند.

وی در مورد سیستم اعطا وام این صرافی، گفت: ما قبلاً به کاربران ویژه اعتبار می‌دادیم؛ یعنی کاربرانی که تراکنش بسیاری داشتند. محصول جدید ما تقریباً آماده شده و هدفمان این است که آن را عمومی کنیم؛ یعنی همه کاربران ما بتوانند اعتبار درون‌پلتفرمی دریافت کنند.

مدیرعامل آبان‌تتر ادامه داد: مثلاً فردی رمزارزی را خریداری کرده است، اما به‌دلیل افت قیمت آن تمایلی برای فروش ندارد و از سوی دیگر، نیاز به ریال دارد. ازهمین‌رو رمزارز او به‌عنوان پشتوانه در اختیار ما قرار می‌گیرد و اعتبار ریالی می‌گیرد و می‌تواند در داخل یا خارج پلتفرم از آن استفاده کند. در درازمدت نیز بایستی آن را تسویه کند.

امین زاده، رئیس هیئت مدیره آبان تتر نیز در تکمیل سخنان فلاح، گفت: درواقع کاربر می‌تواند با یک حجم از موجودی، معاملات بزرگ‌تری انجام دهد و به‌نوعی یک قابلیت اهرم است تا اگر نوعی پیش‌بینی از بازار دارد، بتواند بازدهی بیشتری بگیرد.

مدیرعامل آبان‌تتر در مورد انتظارات از رگلاتور، گفت: این نگاه به‌مرور‌زمان بهتر شده، اما این بهترشدن آن‌طور که قابل انتظار بوده، نیست. رگولاتور درحال‌حاضر عملاً تنظیم‌گری نمی‌کند و این موجب می‌شود که نه‌تنها برای کسب‌وکار، بلکه برای کاربران هم گران تمام شود.

فلاح ادامه داد: وقتی تنظیم‌گری وجود ندارد، آموزشی هم به‌اندازه کافی داده نمی‌شود. حتی کسب‌وکار را هم از ارائه آموزش در راستای توسعه بازار رمزارز برحذر داشته است. درواقع بنابر اعلام پلیس فتا، آموزش نباید کاربر را به خرید رمزارز تشویق کند؛ درحالی‌که از هر آموزشی می‌توان چنین برداشتی کرد. حال در مورد کاربری که آموزش ندیده، احتمال اینکه مورد سوء‌استفاده قرار گیرد، بسیار بالاست. 

وی افزود: نبود رگولاتوری برای برای کسب‌وکارها هم دردسر ایجاد کرده و موجب شده تا به‌طور مثال پلیس فتای هر شهر، به‌شکل کاملاً سلیقه‌ای برخورد کند. ممکن است پلیس فتا در یک شهر حساب ما را مسدود کند و در شهر دیگری هیچ مشکلی نداشته باشیم.

مدیرعامل آبان‌تتر اضاف کرد: یکی دیگر از تهدیدهای این حوزه، ابلاغیه‌هایی بدون پشتوانه قانونی است. مثلاً سازمان مالیات ابلاغیه‌ای می‌دهد که قانون آن تصویب نشده است. اگر ارائه چنین ابلاغیه‌هایی آگاهانه نباشد، کاربر را می‌ترساند و از دامن کسب‌وکار ایرانی به پلتفرم خارجی می‌اندازد که به‌هیچ‌عنوان امکان تنظیم‌گری و کنترل آن وجود ندارد.

فلاح  گفت: حتی مدیران سازمان مالیاتی که با آن‌ها تعامل داشته‌ایم، اعتقاد دارند که مطرح‌کردن رمزارزها در طرح مالیات بر عایدی سرمایه اشتباه بوده است.

وی افزود: اصولاً در بحث رگولاتوری، نهاد عمومی دو وظیفه ارتقای خیر عمومی و رفع تعارض را بر عهده دارد. مسئله‌ای که وجود دارد، این است که تلاش رگولاتور برای ارتقای این دو امر نیست و از مسیر محدودسازی و کنترل وارد شده است؛ چرا که تعریفی درباره خیر عمومی در این حوزه وجود ندارد.

مدیرعامل آبان‌تتر ادامه داد: رگولاتور ابتدا باید تعریفی از رمزارز را به رسمیت بشناسد. مثلاً زمانی که رمزارز را به‌عنوان نوعی پول بپذیرد، آن زمان این حوزه تابع یک‌سری مقررات می‌شود و بعد تعارض شکل می‌گیرد.

فلاح اضافه کرد: الان مسئله بنیادی که حاکمیت با آن روبه‌رو، شده همین است که تعریفی برای رمزارز وجود ندارد. در آمریکا، SEC اخیراً ایرادی که به بازار ارزهای دیجیتال گرفته، این است که برخی از رمزارزها اوراق بهادار هستند و باید قانون‌گذاری بر آن‌ها توسط نهاد تنظیم گر مربوطه انجام شود.

وی افزود: آزادترین بازاری که در ایران داریم، بازار رمزارزهاست و این آزادی مطلوب سیاست‌گذار نیست. به‌محض اینکه هر قالبی برای آن تعریف کند، فاصله‌ای بین آزادی در بازار رمزارز و بازارهای مشابه ایجاد می‌شود و تعارض شکل می‌گیرد.


مدیرعامل آبان‌تتر در مورد برنامه‌های این صرافی برای جذب کاربران جدید به بازار ارز دیجیتال،گفت: یک‌سری محدودیت‌ها منجر به این شده است که 75 تا 80 درصد معاملات کاربران ایرانی در صرافی رمزارزهای خارجی و البته بخش کوچکی از آن در صرافی ایرانی انجام شود.

امین‌زاده، رئیس هیئت مدیره این صرافی نیز در تکمیل سخنان فلاح گفت: ما سعی می‌کنیم خواسته‌های کاربران ایرانی را شناسایی کنیم و آن خدمات را که می‌خواهند، بدون تخطی از قانون، ارائه کنیم. برای بحث آموزش هم یک‌سری شرکت‌ها و اینفلوئنسرها هستند که در حوزه آموزش رمزارز فعالیت می‌کنند. ما با آن‌ها ارتباط گرفته‌ایم تا کاربرانی سمت صرافی ما بیایند که آموزش دیده باشند.

مدیرعامل آبان‌تتر در پاسخ به این سوال که «آیا برای اینماد اقدام کرده‌اید و موافق آن هستید؟»، گفت: بله ما برای گرفتن اینماد اقدام کرده و مدارک و درخواستمان را ارسال کرده‌ایم، اما همیشه برای کسب‌وکارهای ایرانی این سؤال مطرح است که چرا یک شرکت ثبتی برای پرداخت، نیاز به اینماد داشته باشد؟ برای رمزارزها هم این امر یک فاجعه است؛ الان به ما می‌گویند که از پرداخت‌یارها می‌توانید درگاه بگیرید، اما نمی‌توانید درگاه مستقیم داشته باشید. ما این حق را داریم که درگاه مستقیم داشته باشیم.

فلاح ادامه داد: گفته می‌شود سه نهاد خاص مربوط به درخواست‌دهی اینماد، دو ماه است که شرایط اینماد را اعلام کرده‌اند، اما یک پروسه یک‌هفته‌ای، حداقل یک ماه طول کشیده است و نمی‌دانیم درنهایت آن نهادی که باید تأیید دهد تا اینماد بگیریم، کیست؟ د‌رحال‌حاضر روی سایت هیچ صرافی، اینماد نیست.

وی افزود: این مشکل عمدتاً در کشور ما وجود دارد که مجوزدهی را به نهادی می‌سپارند که توانایی کنترل آن حوزه را ندارد. اگر سری به سایت اینماد بزنید، خواهید دید حتی بخش تأیید ایمیل آن کار نمی‌کند و توانایی تأییدیه ایمیل‌دادن را هم ندارد.

مدیرعامل آبان‌تتر در مورد تعداد زیا رمزارهای ارائه شده در آبان تتر، گفت: یک بخش بزرگی از محصولی که ارائه می‌دهید وابسته به آن است که کاربر چه می‌خواهد. درواقع کاربر است که تعیین می‌کند محصول من باید چطور باشد. نظرسنجی‌های مختلفی که توسط ما یا شرکت‌های دیگر انجام شده است، نشان می‌دهد «تنوع» یکی از مهم‌ترین چیزهایی است که کاربر از ما می‌خواهد و دوست دارد هر رمزارزی را که می‌خواهد، بخرد. قطعاً این امر برای تمامی کاربران مناسب نیست و نکته‌ای که فرمودید شاید تنها بخش کوچکی از کاربران و نه همه را نشانه می‌گیرد. 

فلاح اضافه کرد: تعداد زیادی کاربر این تقاضا را دارند و هدف ما این است که آن‌ها را به‌سمت صرافی‌های خارجی سوق ندهیم؛ چرا که این رمزارزها در صرافی‌های بین‌المللی ارائه می‌شوند. اگر ما این درخواست را اجابت نکنیم، کاربر به سراغ آن‌ها می‌رود.

وی افزئد: برخی از پروژه‌های رمزارزی ممکن است شکست بخورند؛ ازهمین‌رو ما گفتیم اگر شکست پروژه دلایل خاص بلاکچینی داشته باشد، کاربر را بیمه می‌کنیم. به‌طور مثال، مشکلی برای «گالا» پیش آمد و ما تنها شرکتی بودیم که چون این مشکل بلاکچینی بود و کاربر آگاه به آن نبود، به کاربرانمان خسارت دادیم. درحالی‌که صرافی‌هایی مدعی هستند که نباید کوین‌های زیادی ارائه کرد، زیر بار خسارت نمی‌رفتند تا اینکه پس از یکی‌دو هفته و شکایت بسیار، آن‌ها هم ضرر کاربران را پرداخت کردند.

مدیرعامل آبان‌تتر در مورد برنامه‌های این صرافی برای سال 1402 گفت: یک برنامه ما عمومی‌شدن ارائه اعتبار در پلتفرم است. همچنین قصد داریم تا ابزارهایی را که تریدرها نیاز دارند، ارائه کنیم. برخی از نیازهای تریدرها بر پایه P2P است و ما تا قبل از این OTC بودیم و حال P2P را اضافه خواهیم کرد تا امکاناتی را روی آن برای تریدرها سوار کنیم و تریدرها را به‌سمت صرافی‌های ایرانی جذب نماییم تا بدون نیاز به فیلترشکن و نگرانی از بلوکه سرمایه‌اش توسط صرافی خارجی، به‌سمت صرافی‌های داخلی جذب شود.
 
https://asr8.ir/vdcc.pqia2bqs1la82.html
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین