گشان هفته پر فراز و نشیبی را گذراند. به نظر می‌رسد قدرت صف‌های فروش دیگر مانند گذشته نیست و می‌توان امید داشت که در روزهای پیش‌رو، کفه ترازو خریداران این سهم سنگین‌تر شود.
بیم و امید سهامداران پدیده در هفته گذشته
به گزارش پايگاه خبری عصر هشت، شاید شروع هفته مانند گذشته با صف فروش سنگین 15 میلیونی و سناریوی همیشگی اوردرهای فروش فیک آغاز شد؛ اما به محض بازگشایی، خریداران با قدرت وارد شده و سعی داشتند که کفه ترازو را به سمت مثبت متمایل کنند. به طوری که در ساعت اولیه گشایش گشان بیش‌ترین ارزش معاملات در بین تمامی نمادهای بورسی را با 42 میلیارد تومان به خود اختصاص داده بود. 

نکته جالب توجه این بود که هر حقیقی خریدار به طور میانگین 120 میلیون سهم خریداری کرد و هر حقیقی فروشنده تنها 80 میلیون سهم فروخت. با این وجود در ساعات پایانی صف فروش 6میلیونی تشکیل و در نهایت روز اول هفته با افت 1.45 درصدی ارزش سهام گشان به پایان رسید. 

روز دوم هفته برای این سهم روز پر برخوردی بود و حجم معاملات گشان تنها در 15 دقیقه به بیش از 4 میلیون سهم رسید و همه چیز از جایی خراب شد که حقوقی تصمیم به فروش 1 میلیون سهم گرفت و بلافاصله شاهد صف فروش 7 میلیونی در ادامه بودیم! در نهایت روز یکشنبه هم با افت 2.4 درصدی ارزش سهام گشان به پایان رسید. 

روز دوشنبه در حالی شروع می‌شد که گشان به پایین‌ترین قیمت هر سهم خود از دی ماه سال گذشته رسیده بود. پس از گذشت تنها 4 دقیقه حجم معاملات گشان به بیش از 3.5 میلیون سهم رسید و خریداران سعی بر شکستن صف فروش داشتند. با توجه به رسیدن قیمت این سهم به یکی از حمایت‌های مهم، خریداران قدرت خود را بیشتر کرده و در عرض 15 دقیقه بیش از 7 میلیون معامله بر روی گشان انجام شد. 

حجم بالای معاملات روی خط حمایت نشان دهنده کف سازی برای صعود در روزهای آتی بود و گشان دوشنبه را با افت 1.23 درصدی ارزش سهام و حجم معاملات بالای 23 میلیون سهم به پایان رساند. 

سه شنبه گشان کار خود را با حضور پررنگ خریداران شروع کرد و وارد صف خرید 1.7 میلیونی شد. در حالی که این صف لحظه به لحظه افزایش می‌یافت، باز هم سهامدار حقوقی تصمیم به فروش 1.16 میلیون از سهام خود را کرد اما این دفعه نتوانستند که جلوی رشد سهم را بگیرند. در نهایت گشان با رشد 2.63 درصدی ارزش سهام خود و بازگشت به کانال قیمتی 3700 کار خود را به پایان رساند. 

آخرین روز کاری هفته یعنی چهارشنبه 30 خردادماه هم روزی با نوسان های شدید برای گشان بود. در لحظه بازگشایی شاهد هجوم خریداران بودیم به طوری که حجم معاملات به سرعت عدد 2 میلیون را به خود ‌دید. با عبور حجم معاملات از 5 میلیون سهم، دوباره شاهد صف فروش 4 میلیونی با 130 سفارش فروش بودیم. با گذشت چند دقیقه اما شاهد بازگشت خریداران و تلاش برای شکستن صف فروش بودیم و حجم معاملات از مرز 15 میلیون سهم در حال عبور بود. 

گشان آخرین روز کاری هفته را با افت 2.29 درصدی ارزش سهام و حجم معاملات 17 میلیون سهمی به ارزش بیش از 639 میلیارد ریال به پایان رساند.
 
با توجه به رفتار سهامداران و حتی از نظر تکنیکالی، هفته آینده برای گشان بسیار تعیین کننده است و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد و حقوقی‌ها جلوی پای سهم سنگ‌اندازی نکنند، احتمالاً روزهای بهتری را برای گشان و سهامدارانش شاهد خواهیم بود.
 
https://asr8.ir/vdch.init23nviftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین