اینستاگرام قابلیت ساخت کانال را در دسترس تمام کاربران جهان قرار داد.
قابلیت ساخت کانال در اینستاگرام برای همه کاربران ممکن شد
به گزارش پايگاه خبری عصر هشت، قابلیت کانال اینستاگرام Broadcast Channel نام دارد که درست مثل کانال تلگرام شبیه به یک گروه یک طرفه است. به این ترتیب برندها، شرکت‌ها و افراد مشهور می‌توانند خبرها و پیام‌های خود را برای فالورهای خود منتشر کنند.

این قابلیت ابتدا تنها در دسترس تعداد محدودی از تولیدکنندگان محتوا بود. حالا متا اعلام کرده این قابلیت کانال اینستاگرام به‌صورت جهانی عرضه شده است.

کانال Broadcast اینستاگرام امکان انتشار پیام متنی، صوتی، تصاویر و همچنین نظرسنجی‌ها را فراهم می‌کند. کاربران می‌توانند در نظرسنجی‌ها شرکت کرده و با ایموجی‌های مختلف به پیام‌ها واکنش نشان دهند. با این‌حال امکان پاسخ مستقیم پیام‌ها وجود ندارد.

برخلاف تلگرام کانال‌های اینستاگرام فعلاً امکان قرار دادن نظر یا کامنت هم ندارند. پیش از این مارک زاکربرگ بنیان‌گذار فیس‌بوک و مالک متا نیز یک کانال اینستاگرامی راه‌اندازی کرده بود.

علاوه بر پست کردن نظرات، تصاویر، ویدئوها و پیام‌های صوتی، امکان دعوت کردن از سایرین به عنوان همکار برای کانال اینستاگرام نیز وجود دارد. به‌طور مثال زاکربرگ پیش از این یک گفتگوی عمومی با آدام موزری مدیرعامل اینستاگرام در کانال خود داشت.

اگر پیگیر خبرها بوده باشید می‌دانید متا اخیراً امکان ساخت کانال در واتس‌اپ را نیز اضافه کرده است. انتظار داریم هر دوی این قابلیت‌ها به مرور برای همه کاربران در مناطق مختلف دنیا فعال شود. متا قصد دارد قابلیت کانال‌ها در آینده نزدیک به فیس‌بوک و مسنجر آن نیز بیاورد.

علاوه بر این گفته می‌شود متا همچنین در حال کار بر روی یک شبکه اجتماعی متن‌محور غیرمتمرکز به عنوان رقیبی برای توییتر نیز هست. این شبکه اجتماعی مستقل از سایر سرویس‌های متا عما می‌کند اما می‌توانید آن را به پروتکل شبکه مشابه Mastodon نیز متصل کرده و یا با اکانت اینستاگرام خود به آن وارد شوید.
https://asr8.ir/vdcf.mdyiw6dc0giaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین