به گفته مدیرعامل ذوب آهن اصفهان، این شرکت به عنوان یک تکنولوگ داخلی همزمان با کوتنر آلمان، ریل سخت و نرم تولید می‌کند.
امکان تولید ریل سخت و نرم در ذوب آهن اصفهان
به گزارش پايگاه خبری عصر هشت، مهدی کوهی در خصوص پروژه تولید اکسیژن شرکت گفت: اولین پروژه ما در صف بهره‌برداری، پروژه‌‌ کارخانه تولید اکسیژن شرکت است که از سال ۹۲ آغاز شد. هم اکنون میزان پیشرفت این پروژه ۹۹‌درصد است که پیش‌بینی می‌شود در فصل تابستان آماده بهره‌برداری و افتتاح آن باشیم.

وی افزود: دیگر پروژه‌ای که طی سال‌جاری، ذوب‌آهن درصدد افتتاح آن است پروژه‌‌ LF۳ و LF۱ (کوره‌‌‌های پاتیلی) نام دارد که به ترتیب ۸۴‌درصد و ۵۸‌درصد پیشرفت داشته‌اند. از بین پروژه‌های مذکور LF۱ تعمیر کوره پاتیکی شماره یک است و پروژه دیگر احداث کوره پاتیلی شماره ۳ است. انتظار می‌رود که این دو پروژه نیز تا دهه فجر سال‌جاری به بهره‌برداری برسد. نکته بسیار مهم آن‌‌‌که راه‌اندازی ال اف‌ها نقش بسیار موثری در تنوع سبد محصولات تولیدی ذوب‌آهن ایفا می‌کند.

به گفته مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان، دیگر پروژه‌‌‌ای که این شرکت به تازگی آغاز کرده است، پروژه‌‌ بازسازی باتری شماره ۲ کُک‌‌‌سازی است. بازسازی باتری یاد شده تاکنون ۶‌درصد پیشرفت دارد و ان‌‌‌شاء‌‌‌الله در برنامه‌های سال‌جاری و سال آینده‌‌‌ این پروژه عملیاتی خواهد شد. به گفته او این پروژه ۸ آبان ۱۴۰۱ شروع شده و در صورت پیشرفت به موقع در بهمن ماه ۱۴۰۳ به منصه ظهور خواهد رسید.
 
کوهی افزود: قدم بعدی ما تکمیل تاسیسات فاضلاب شهرهای فولادشهر و ایمان‌‌‌شهر فلاورجان است. همان طور که می‌دانید شرکت در قالب تهیه یوتیلیتی‌‌‌های موردنیاز خود برای تداوم روند تولید برق، گاز و آب تهیه کند. در همین راستا علاوه بر برق که پیش‌تر نیز توسط شرکت تولید می‌شد، فاضلاب شهرهای اطراف را با توافقنامه‌‌‌ و قراردادی که داشتیم با روش بیع متقابل مورد بهره‌برداری قرار خواهیم داد.

وی ادامه داد: در مبدا تاسیسات موردنیاز این کار ساخته می‌شود. به زبان ساده سختی فاضلاب و بوی نامطبوع آن گرفته شده و از طریق خطوط انتقال به داخل تصفیه‌‌‌ خانه بند 6 فعلی آورده می‌شود. دستیابی به این هدف که به روش BOT انجام خواهد شد از طریق شرکت مپنا به عنوان بزرگ‌ترین شرکت آب‌‌‌شیرین‌‌‌کن در غرب آسیا انجام می‌شود.

مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان اضافه کرد: هر دوی این پروژه‌‌‌ها؛ تاسیسات فاضلاب شهرهای فولادشهر و ایمانشهر و فلاور جان 70‌درصد پیشرفت دارد که در سال 1402 (پایان 1402) و تصفیه‌‌‌خانه تکمیلی پساب آن شهرها به بهره‌برداری خواهد رسید. یکی از پروژه‌‌‌های اساسی ما که در روند بهبود تولید ما اثر خواهد داشت، بازسازی کائوپرهای کوره‌‌‌بلند شماره 2 است که ان‌‌‌شاء‌‌‌الله شروع این پروژه را هم در مهرماه سال‌جاری کلنگ‌‌‌زنی و اجرا خواهیم کرد.

کوهی به نقش مهم شرکت در تولید ریل و رفع نیاز داخلی در شرایط تحریمی اشاره کرد و گفت: حتما می‌دانید که در هفته گذشته سمینار مدیران عامل متروی کلان‌شهرها در مشهد تشکیل شد. ما در آن جلسه حضور داشتیم و به عنوان بزرگ‌ترین تامین‌‌‌کننده ریل نیازها را بررسی کردیم. ما هم در زمینه تولید ریل برای مترو و هم در زمینه تولید آرک برای پروژه‌‌‌های تونلی مترو که در زیر زمین در شهرها ایجاد می‌شود، جلساتی داشتیم که ان‌‌‌شاء‌‌‌الله منجر به قرارداد خواهد شد.

وی افزود: برای راه‌‌‌آهن جمهوری اسلامی و راه‌‌‌آهن سراسری هم آمادگی لازم را اعلام کردیم. ما تا سال 1402 (تا پایان 1401 و ابتدای 1402) 100‌هزار تن ریل تحویل راه‌‌‌آهن سراسری و متروها داده بودیم که 60‌هزار تن هم قرارداد دو ساله با متروها و خطوط راه‌‌‌آهن داریم. در خصوص رفع نیاز راه‌آهن نیز شرکت می‌تواند هر میزان ریل را که نیاز باشد تولید کند.

مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان ابراز امیدواری کرد که تعهدات شرکت در این زمینه نیز در سال‌جاری و سال آینده عملیاتی شود.

کوهی ادامه داد: خبر خوش‌‌‌تر اینکه ما به عنوان بزرگ‌ترین و مهم‌ترین تولیدکننده ریل داخلی در کشور به بازار سرمایه و سهامداران بگوییم که شرکت ما مفتخر است به عنوان یک تکنولوگ داخلی همزمان با کوتنر آلمان ریل سخت و نرم تولید کند. که این موفقیت بسیار بزرگی است.

وی خاطرنشان کرد: ریل ملی و افتخار ملی که امسال در فرمایشات سال نو مقام معظم رهبری در حرم رضوی مطرح شد حکایت از گام بلند ذوب‌آهن در راستای طی طریق در جهت منافع ملی دارد. این مساله باعث افتخار صنعت فولاد کشور و همکاران ما در خانواده بزرگ ذوب‌آهن است.
 
https://asr8.ir/vdcg.y9qrak9nzpr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین