سهام‌دار عمده شرکت پدیده با فروش میلیونی سهام خود باعث توقف «گشان» در صف فروش شد.
تلافی رای مجمع عمومی در بازار | بانک صادرات سهامداران گشان را در کف فروش گذاشت
به گزارش پایگاه خبری عصر هشت، در اولین روز بازگشایی نماد معاملاتی شرکت پدیده شاندیز «گشان» در روز دو شنبه، بانک صادرات که سهام‌دار عمده پدیده است، تعداد زیادی سهم، یعنی 6 میلیون را برای فروش گذاشت. روندی که در روز دوم هم ادامه یافت و عملا معاملات پدیده در روز سه شنبه متوقف شد.

بانک صادرات که پیش از این با طرح سوالات و ابهاماتی درخصوص پروژه شهر افسانه‌ای کیش پدیده باعث توقف و تمدید تعلیق نماد گشان در سال گذشته شده بود، حالا پس از بازگشایی هم تلاش کرد تا نماد گشان در بازار بورس با روند صعودی همراه نشود. 

با توجه به این که «گشان» تازه از قفل تعلیق رها شده بود و با انعقاد قرارداد شهر افسانه‌ای کیش، سهام‌داران انتظار داشتند رشد بالایی برای این نماد اتفاق بیافتد اما فروش میلیونی سهم توسط بانک صادرات باعث روند نزولی شد و معاملات گشان در روز دوم در بن بست صف فروش گیر کرد.

این اتفاق از سوی بانک صادرات سبب شد رشد قیمتی این نماد به بیش از 40 درصد نرسد و سهام‌دارانی که ماه‌ها در پی نقد کردن سهام خود بودند نتوانند سهام مورد نظر را بفروشند. 

در حالی‌که در ساعت ابتدایی معاملات، بیش از 14 میلیون سهم مبادله شد اما حجم بالای صف فروش گشان باعث شد تا عملا معامله ای از ساعت 10.30 صورت نگیرد. صف فروش با پایان معاملات هر چند حجم 7 میلیون سهم را شامل شد ولی در دقایقی تا 14 میلیون سهم هم بالا رفت.

قیمت سهم در اولین معامله امروز 51050 ریال و در معامله پایانی 50650 ریال بود که کاهش حدود 2 درصدی را نشان میدهد. تعداد معاملات امروز 3272 معامله و با حجم 14 میلیون و 307 هزار سهم به ارزش 724 میلیارد ریال بود.

سهم حقوقیهای گشان در معاملات فروش امروز 14.4 درصد بود در حالیکه این حجم در خرید حدود یک سوم این رقم بود.
https://asr8.ir/vdcf.0dyiw6dyxgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین