بر اساس گزارش فروردین ماه شاپرک، در شاخص سهم مبلغی شرکت “پرداخت الکترونیک سامان” رتبه اول را کسب کرد. بهترین عملکرد از منظر نسبت خطای پذیرندگی به شرکت امیدپی تعلق پیدا کرد. سهم بازار کارتخوان فروشگاهی در شرکت پرداخت نوین آرین بیشترین اختلاف را داشته است. همچنین شرکت پرداخت الکترونیک سداد نیز دارای بیشترین اختلاف سهم در مبلغ تراکنش های ابزار پذیرش موبایلی می‌باشد.
بیشترین سهم مبلغی تراکنش‌ها به سپ تعلق گرفت
به گزارش پايگاه خبری عصر هشت، بر اساس گزارش فروردین ماه شاپرک، در شاخص سهم مبلغی شرکت "پرداخت الکترونیک سامان" رتبه اول را کسب کرد. بهترین عملکرد از منظر نسبت خطای پذیرندگی به شرکت امیدپی تعلق پیدا کرد. سهم بازار کارتخوان فروشگاهی در شرکت پرداخت نوین آرین بیشترین اختلاف را داشته است. همچنین شرکت پرداخت الکترونیک سداد نیز دارای بیشترین اختلاف سهم در مبلغ تراکنش های ابزار پذیرش موبایلی می‌باشد. در فروردین ماه 1403 بالغ بر 3,918 میلیون تراکنش با ارزش 9,729 هزار میلیارد ریال در شبکه الکترونیک پرداخت کارت پردازش شده که نسبت به اسفند ماه رشد منفی 8.94 درصدی در تعداد و منفی 29.97 درصدی در ارزش ریالی داشته است.

گزارش شماره 106 شاپرک که مرتبط به تراکنش‌های فروردین ماه است منتشر شد.
در فروردین ماه 1403 بالغ بر 3,918 میلیون تراکنش با ارزش 9,729 هزار میلیارد ریال در شبکه الکترونیک پرداخت کارت پردازش شده که نسبت به اسفند ماه رشد منفی 8.94 درصدی در تعداد و منفی 29.97 درصدی در ارزش ریالی داشته است.

بر اساس این گزارش، ارزش اسمی تراکنش های فروردین 1403 نسبت به ماه گذشته با رشد منفی 29.97 درصدی همراه بوده و این در حالی است که ارزش حقیقی تراکنش‌ها رشد مفنی 31.77 درصدی را تجربه نموده است. ارزش حقیقی تراکنش‌ها در واقع ارزش تراکنش‌های شاپرکی بدون در نظر گرفتن اثرات تورم می‌باشد. به عبارت دیگر ارزش تراکنش های شاپرکی که نسبت به نرخ تورم خالص سازی شده است، ارزش حقیقی تراکنش های شاپرکی را تشکیل می دهد.

متوسط تراکنش هر ابزار پذیرش شاپرکی در فروردین 333 تراکنش می‌‍باشد که این تعداد نسبت به مقدار مشابه در ماه گذشته کاهش 19.33 واحدی را تجربه نموده است.

سهم مبلغی هر یک از شرکت‌های PSP از بازار تراکنش‌های حوزه پرداخت الكترونیک کارت

در شاخص سهم مبلغی شرکت “پرداخت الکترونیک سامان” با اختصاص سهم 21.50 درصدی از مبلغ تراکنش ها، بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است. در این ماه اختلاف سهم مبلغی شرکت “به پرداخت ملت”- دومین شرکت بازار – با این شرکت حدود 1.86 درصد است.

بیشترین سهم مبلغی تراکنش‌ها
مقایسه شکل بالا با شکل‌های مشابه در گزارش اسفند ماه سال 1402 حکایت از آن دارد که در این مولفه جایجایی دو به دو بین شرکت های ” پرداخت الکترونیک سامان ” و “به پرداخت ملت”، “تجارت الکترونیک پارسیان” و ” پرداخت الکترونیک سداد” ، ” پرداخت نوین آرین ” و ” پرداخت الکترونیک سپهر ” رخ داده است.

سهم شرکتهای PSP از بازار تراکنش‌های هر یک از ابزارهای پذیرش
در این ماه شرکت “پرداخت الکترونیک سامان” با پوشش 18.75 و 34.54 درصدی به ترتیب از مبالغ بازار کارتخوان فروشگاهی و ابزار پذیرش اینترنتی، بالاترین سهم را در اختیار خود دارد. شرکت “به پرداخت ملت” در فروردین ماه از مبالغ ابزار پذیرش موبایلی نیز با پوشش 48.09 درصدی دارای بالاترین سهم می‌باشد.


بیشترین سهم مبلغی تراکنش‌ها


بیشترین اختلاف بین سهم مبلغی تراکنش‌های ابزار پذیرش کارتخوان فروشگاهی نسبت به ماه گذشته با کاهش 0.98 درصدی به شرکت “فن آوا کارت” تعلق دارد. همچنین شرکت ” پرداخت الکترونیک سداد” نیز با 0.37 درصد افزایش دارای بیشترین اختلاف سهم در مبلغ تراکنش های ابزار پذیرش موبایلی می‌باشد.
بررسی عملكرد شرکت‌های PSP در تعداد خطاهای تراکنش‌ها
در ماه فروردین شرکت “فراپردازان آروند امید “، با رقمی برابر با 0.0007درصد، بهترین عملکرد از منظر نسبت خطای پذیرندگی به مجموع تراکنش ها را در میان سایر شرکت‌ها داشته است.

بیشترین سهم مبلغی تراکنش‌ها

در ماه جاری عملکرد بیشتر شرکتهای ارائه دهنده خدمات پرداخت به ویژه شرکت “به پرداخت ملت” به گونه ای بوده که سبب کاهش 25.32 درصدی در خطای پذیرندگی شبکه شده است.
سهم هر شرکت PSP از تعداد هریک از ابزار های پذیرش تراکنش دار
بر اساس  گزارش فروردین ماه شاپرک، سهم بازار کارتخوان فروشگاهی در شرکت ” پرداخت نوین آرین ” با افزایش 0.18 درصدی، بیشترین اختلاف را داشته است.


بیشترین سهم مبلغی تراکنش‌ها

در سهم بازار ابزارهای پذیرش اینترنتی تراکنش دار شرکت ” پرداخت الکترونیک سامان” با  افزایش 2.57 درصدی بالاترین تفاضل را نشان می دهد. این شرکت همچنین با افزایش 1.93 درصدی، بیشترین اختلاف سهم را در ابزارهای پذیرش موبایلی تراکنش دار نسبت به ماه گذشته داشته است.
 
https://asr8.ir/vdcc.sq0a2bqomla82.html
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین