شرکت شیشه سازی مینا در سال ۱۳۴۵ تاسیس شد. این شرکت در صنعت بطر (و سربط به‌عنوان محصول فرعی و جانبی) فعالیت می‌کند و ۵۱ درصد سهام آن متعلق به شرکت مادر تخصصی گسترش صنایع غذایی سینا است.
راه‌اندازی ۳ خط تولید شرکت شیشه سازی مینا نمادی با آینده روشن!
به گزارش پايگاه خبری عصر هشت، این شرکت در سال ۱۳۹۲ با نماد کمینا در فهرست شرکت‌های پذیرفته شده در سازمان بورس اوراق بهادار قرار گرفت.

کمینا به تازگی از کارخانه قزوین با کوره ۲۴۰ تنی و سه خط تولید بهره برداری کرده است که از اواخر سال ۱۴۰۱ محصول تولید میکند. لذا طرح توسعه کمینا ره اندازی شده و با ۷۰درصد ظرفیت مشغول به کار است و سال آتی به ظرفیت کامل میرسد. شرکت اقدام به خرید تجهیزات و ماشین الات لازم برای راه اندازی خط چهارم نیز کرده است که ۱۰۰۰۰ تن در سال محصول تولید میکند و احتمالا در نیمه دوم سال ۱۴۰۳ بهره برداری از این خط نیز شروع خواهد شد.

اورهال کارخانه تهران در سال ۱۴۰۱ و تولید شیشه نیمه سبک در کنار تولیدات سبک و نیمه سبک کارخانه قزوین باعث افزایش ظرفیت و کیفی شدن محصولات شده است.  کارخانه قزوین برای احداث ۱۴ میلیون دلار وام ارزی بر دوش شرکت گذاشته است که سهامدار شرکت بنیاد ۶۶۰ میلیارد تومان از بدهی را  سال پیشین به ضندوق توسعه پرداخت کرد و حال باید شرکت به بنیاد این مبلغ را پس بدهد که احتمالا افزایش سرمایه خواهد داد.

از حیث دارایی ثابت زمینی به ارزش  حدودی ۱۸۰۰۰ میلیارد ریال  و متراژ تقریبی ۴۰۰۰ مترمربع در حوالی کیلومتر ۴ جاده کرج دارد این در حالیست که مارکت شرکت نیز ۱۸۰۰۰ میلیارد ریال است و لذا مستعد افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی نیز هست.

 سهم سه شنبه ۱۹ دیماه در قیمت ۱۴۶۳۰ ریال صف فروش است.

فعالیت‌های اصلی شرکت شیشه سازی مینا به‌شرح موارد زیر است:

تاسیس و بهره‌برداری از هر نوع کارخانجات صنعتی، تولیدی و تهیه انواع بطری شیشه، ظروف شیشه‌ای و جعبه‌های پلاستیکی مخصوص حمل و نگهداری انواع بطری و ظروف پلاستیکی مشابه و فروش و صدور محصولات تولیدشده
خرید و فروش لوازم مربوطه و مواد اولیه
اکتشاف، استخراج، بهره‌برداری و اخذ پروانه بهره‌برداری برای کلیه معادن مورد نیاز
بازاریابی، حمل و نقل، توزیع، فروش و صادرات انواع محصولات تولیدی شرکت
واردات انواع ماشین‌آلات، مواد اولیه، ابزار، قطعات، تاسیسات و کلیه اقلام مرتبط با موضوع شرکت

روش های تولید محصولات

تولید بطری در این شرکت به روش‌های BB (بطر سنگین) و NNPB (بطر سبک) انجام می‌شود که تولید شیشه سبک به روش NNPB در سال جاری در کارخانه قزوین محقق شد. در حال حاضر ظرفیت تولید سالانه محصول بطر ۸۵٬۵۰۰ تن و سر بطر ۱٬۶۰۰ میلیون عدد است.

سهامداران عمده شرکت شرکت مادر تخصصی گسترش صنایع غذایی سینا با ۵۱ درصد و بنیاد مستضعفان با ۶ درصد و صندوق بازنشستگی کشوری با ۳.۵ درصد می باشد. سایر سهامداران در جد.ل زیر قابل مشاهده می باشد. بنیاد مستضعفان به‌همراه زیرمجموعه‌های خود مالک بیش از ۶۲ درصد از سهام شرکت شیشه سازی مینا است.
 

گزارش های کدال شرکت

شسود خالص کمینا در ۶ ماهه اول ۵۰ تومان است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲۴۲ درصد رشد داشته است.
سال گذشته از بابت هزینه های احداث کارخانه قروین زیان سنگینی داشته که امسال شرایط بهتر است و تکرار نشده است.
اطلاعات و صورت‌های مالی میاندوره‌ای دوره ۶ ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۶/۳۱ (حسابرسی نشده)
 افزایش ۹۹ درصدی درآمدهای عملیاتی ۶ ماهه ۱۴۰۲ در مقایسه با دوره مشابه (از مبلغ ۲,۴۱۷,۱۳۸ میلیون ریال به مبلغ ۴,۸۰۲,۰۹۱ میلیون ریال رسیده است)
افزایش ۱۲۴۱۴۹ درصدی سود خالص ۶ ماهه ۱۴۰۲ و تحقق سود ۵۰۰ ریالی به ازاء هر سهم رقم خورده است.

بررسی روند تکنیکالی سهم

شرکت پس از تکمیل یک دیامتریک  روند صعودی را شروع کرده A تا محدوده ۱۵۰۰ شارپ بالا امده و از  اردیبهشت ۱۴۰۲ وارد موج زمانبر B شده ایم که مثلث است. اگر A یک سقف جلوتر تمام شده باشد باز هم دیامتریک B شکل گرفته و این رشد شروع موج صعودی بعدی می تواند تلقی شود. حال در حال پولبک به محدوده سقف مثلث هستیم که در محدوده ۱۴۰۰ به نظر تمام میشودو شروع موج صعودی بعدی خواهد بود.هدف ها ۱۷۶۰۰ و سقف تاریخی در ۱۹۰۰۰ و سپس ۲۲۰۰۰ تومان مهم است.  
https://asr8.ir/vdch.xnkt23nqiftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین