هنگامی که در اکسپند نورث‌استار قدم می‌زدم، به کارگاهی برخوردم که بسیار متفاوت از ترندهای روز، از محصولی می‌گفت که قصد دارد به صنایع برای ارتقای خود کمک کند. اینجا بود که با کمپانی‌ای به نام «لامازو» (LlamaZOO) آشنا شدم.
نگاهی به پارادایم‌شیفت در جیتکس؛ وقتی کاربرد حرف اول را می‌زند
به گزارش پايگاه خبری عصر هشت، میثم سلیمانی، خبرنگار در ادامه این مطلب نوشت: نکته قابل توجه و نقطه قوت لامازو شاید این باشد که از قابلیتی مثل متاورس که عملاً خروجی مطلوبی نداشت، الگو بگیرد و بتواند آن را کاربردی کند.

شاید اصلی‌ترین مسئله‌ای که کمپانی متا پس از رونمایی از متاورس با آن مواجه شد، کاربردپذیری آن بود. موج متاورس تنها چند ماه دوام آورد؛ زیرا این سؤال جدی مطرح شد که متاورس بناست کدام مسئله را حل کند؟

حالا به نظر می‌رسد شرکت لامازو توانسته این مسیر را تغییر دهد. نکته اصلی آن هم این است که توانسته به راهکاری برای استفاده از وب ۳.۰ و متاورس در دنیای واقعی دست پیدا کند.

اگر سری به سایت آن بزنید در قسمت توضیحات در مورد این شرکت نوشته که توسط تعدادی از گیمرهای قدیمی تشکیل شده که همواره علاقه‌مند بودند فضای بازی را وارد دنیای واقعی کنند.

حالا این شرکت تلاش می‌کند با ارائه راهکارهای خود مفهوم شفاف‌تر و روشن‌تری از متاورس ارائه دهد. به‌طور مثال اگر کارخانه‌ای داشته باشید با استفاده از وب ۳.۰ آن را مدیریت و مشکلاتش را شناسایی و برطرف کند.

شرایطی که لامازو در نمایشگاه رقم زد، نمادی بود از شرکت‌های متنوعی که پا به جیتکس و اکسپند نورث‌استار گذاشته‌اند و در این مسیر قرار دارند.

در حال حاضر اگر صحبت از هوش مصنوعی می‌کنید باید در خصوص کارکرد آن صحبت کنید؛ چراکه اگر نتوان از فناوری‌های جدید استفاده کرد و کارکرد آن را به نمایش گذاشت، تنها به ترندی زودگذر تبدیل می‌شود.

هم‌اکنون اصلی‌ترین صحبت‌های این دوره در خصوص بحث فین‌تک، چشم‌اندازی است که با هوش مصنوعی ترسیم می‌شود و اگر هوش مصنوعی نتواند انتظارات مهم‌ترین مشتریان خود را برآورده کند، قطعاً آینده آن با چالش مواجه می‌شود.

اصلی‌ترین مسئله اینجاست که فناوری پا به میدان گذاشته تا مسائل بشر را حل کند. پس مهم نوآوری نیست، بلکه کاربردپذیری یک محصول است که می‌تواند بسیار تعیین‌کننده باشد. در واقع هوش مصنوعی به‌تنهایی خود یک صنعت نیست، بلکه ابزاری جدی برای حل بسیاری از مسائل و چالش‌هایی است که افراد با آن مواجه می‌شوند.

بنابراین اصلی‌ترین موضوع جیتکس امسال را می‌توان کاربردپذیری دانست. در اکثر محصولاتی که در هر دو نمایشگاه اکسپند و همین‌طور جیتکس عرضه شد، فارغ از شوآف‌های متعددی که دارند، کاربردپذیری حرف اول و آخر بود.

نوآوری صرف و ارائه آن به‌صورت عمومی دیگر کمکی به شرکت‌ها نمی‌کند، بلکه آنها قصد دارند با شبکه‌سازی و ارتباط‌گیری محصول خود را به فروش برسانند. بنابراین اصلی‌ترین اتفاقی که در جیتکس امسال رخ داد، یک تغییر پارادایم بسیار مهم در نگاه نمایشگاهی مانند جیتکس است که دیگر تمایلی به حضور بازدیدکنندگان ندارد، بلکه تلاش می‌کند مخاطب اصلی که مشتریان اصلی شرکت‌های حاضر در نمایشگاه هستند، سری به آن بزنند.
https://asr8.ir/vdcd.s0o2yt0ofa26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین