از پاییز سال گذشته زمزمه بازگشت دوباره بازار توافقی به فرابورس در رسانه ها مطرح شده است؛ اما کدام نمادها قرار است در این بازار عرضه شوند؟
نماد ابنیه
نماد ابنیه
به گزارش پایگاه خبری عصر هشت، در خبرها آمده بود که این بازار با قوانین جدید احیا می‌شود. در این قوانین آمده ارسال سفارش صرفا از طریق ایستگاه‌های نامک و معاملات به‌صورت عمده و بلوک با حداقل سفارش 500 میلیون تومان خواهد بود؛ و دامنه نوسان و حجم مبنا اعمال نشده و نمی‌توان از اعتبار استفاده کرد.

در تیرماه امسال شرکت سرمایه‌گذاری کارکنان گروه مپنا با سرمایه ۳۰۰ میلیارد تومانی به عنوان اولین نماد در بازار توافقی پذیرش شد.

حدود یک ماه پیش نیز مشخص شد نماد ابنیه در این بازار بازگشایی می‌شود؛ اما به دلیل شرایط خاص آن، برخی از قوانین مانند دامنه نوسان، برای این شرکت تغییر خواهد کرد.

در ادامه نیز دو نماد نمخمل و آتیه برای حضور در این بازار انتخاب شدند تا در روز بازگشایی که بنا بر وعده‌ها قرار بود امروز باشد و حالا گفته می‌شود در شهریور امسال است، حضور داشته باشند.

نکته مهم این است که به دهه آخر این ماه نزدیک می‌شویم و هنوز خبر رسمی و دقیقی از بازگشایی این بازار مخابره نشده و نکته مهم‌تر این‌که از چهار نماد مذکور، وكمپنا 10 تیرماه، نمخمل 13 شهریور و آتیه 14 شهریور در سایت سازمان بورس درج شدند اما همچنان با جستجو ابنیه به نتیجه‌ای نمی‌رسیم!

تماس‌های خبرنگار ما با فرابورس نشان می‌دهد هنوز مدارک و مستندات لازم از سوی شرکت ابنیه بر روی کدال منتشر نشده است و همین موضوع باعث شده تا درج آن بر روی تابلو کماکان اتفاق نیفتد.

حضور ابنیه در افتتاحیه این بازار بسیار حائز اهمیت است؛ چرا که پس از بازگشایی بازار، به تبع مدیران ترجیح می‌دهند مدتی را به آزمون، خطا و رفع مشکلات بازار بپردازند و علاقه‌ای به زیاد شدن نمادها به دلیل بروز مشکلات بیشتر ندارند.

همین مساله باعث تاخیر در بازگشایی نماد ابنیه و البته سرگردانی سهام‌داران خواهد شد.
 
https://asr8.ir/vdcb.zbfurhbw5iupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین