شرکت کارخانجات پنبه و دانه‌های روغنی خراسان برای انتشار صورت‌های مالی خود که با تاخیر مواجه شده است، از بورس درخواست زمان اضافی کرد.
کارخانجات پنبه و دانه‌های روغنی خراسان از بورس وقت اضافه خواست
به گزارش پایگاه خبری عصر هشت، مدیر نظارت بر ناشران پذیرفته شده در فرابورس در نامه‌ای به غدانه اعلام کرد «با توجه به عدم ارسال به موقع اطلاعات صورت‌های مالی و گزارش تفسیری مدیریت میان‌دوره‌ای شش ماهه حساب‌رسی نشده، حداکثر 30 روز پس از پایان مقطع شش ماهه، مفاد دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان رعایت نشده است؛ لذا نماد معاملاتی ناشر در اجرای مفاد دستورالعمل پذیرش، مشمول فرآیند تعلیق می‌گردد. لطفا دلایل تاخیر و زمان ارسال اطلاعات مذکور را حداکثر ظرف مدت 5 روز کاری اعلام نمایید. لازم به ذکر است در صورتی که ناشر پس از دریافت این تذکر، اطلاعیه شفاف‌سازی منتشر نکند، فرابورس ایران ملزم به افشای عدم پاسخگویی ناشر و کلیه مکاتبات مربوطه خواهد بود. در این خصوص نظر جنابعالی و مدیران آن شرکت را به مفاد دستورالعمل انضباطی ناشران پذیرفته شده در فرابورس ایران جلب می‌نماید».
 
اما شرکت غدانه این تاخیر را متوجه تصمیمات دولت دانست و ابوالفضل بوژمهرانی، مدیرعامل شرکت کارخانجات پنبه و دانه‌های روغنی خراسان در پاسخ به نامه فوق عنوان کرد: با توجه به افزایش قیمت جهانی دانه سویا در بهمن و اسفند 1401 و برنامه دولت در خصوص مهار تورم در سال 1402، مقرر گردیده بود بهای فروش کنجاله استحصالی از دانه سویا در اسفند ماه 1401 و فروردین 1402 توسط شرکت‌های تولید کننده نسبت به سال قبل افزایش داده نشود و بابت جبران زیان شرکت‌های تولیدی (از جمله این شرکت) به ازای هر کیلو کنجاله عرضه شده در اسفند 1401 تا پایان فروردین 1402 مبلغ 27 هزار ریال توسط دولت پرداخت گردد.
 
وی افزود: طی توافق اولیه مقرر بود مبلغ مذکور به تولیدکنندگان پرداخت شود ولی سپس اعلام شد مبلغ مذکور به واردکننده دانه پرداخت و واردکننده وجه مذکور را به شرکت‌های تولیدکننده منتقل نماید که این موضوع در اواخر خردادماه و اوایل تیرماه با واگذاری اسناد خزانه اسلامی به تاریخ سررسید سال 1404 به شرکت‌های وارد کننده انجام پذیرفت ولی هنوز مبالغ مذکور از طرف شرکت‌های واردکننده به این شرکت انتقال نیافته است.
 
بوژمهرانی تاکید کرد: با توجه به اهمیت مبلغ مذکور که حدود نیمی از سود خالص دوره شش ماهه منتهی به 31 خرداد 1402 را تشکیل می‌دهد و مذاکرات در جریان در خصوص انتقال این مبالغ طی روزهای آینده، افشای صورت‌های مالی بدون درنظرگرفتن این مبلغ گمراه کننده است.
 
مدیرعامل غدانه از مدیر نظارت بر ناشران پذیرفته شده در فرابورس درخواست کرد: بنابراین خواهشمند است مهلت بیشتری جهت افشای صورت‌های مالی حساب‌رسی نشده دوره مالی شش ماهه منتهی به 31 خرداد 1402 در اختیار این شرکت قرار گیرد.
https://asr8.ir/vdce.f8xbjh8zw9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین