مدیران شرکت پدیده تاکید کردند سهام «ابنیه» سریع‌تر از حالت عادی در فرابورس پذیرش شود.
پیش‌بینی مدیران پدیده از زمان پذیرش ابنیه در فرابورس
به گزارش پایگاه خبری عصر هشت، سیدمهرداد رییس‌زاده درباره روند پذیرش ابنیه به بورس گفت: پیرو مصوبات مجمع عمومی شرکت در سال ۱۳۹۹، جهت ورود ابنیه به بورس، مهم‌ترین گام، ثبت شرکت ابنیه نزد سازمان بورس بود که این مهم در تاریخ ۱۰ خردادماه ۱۴۰۲ انجام پذیرفت.

وی تصریح کرد: ثبت شرکت ابنیه نزد بورس اتفاق فرخنده و حائز اهمیت برای گروه شرکت‌های پدیده است و خواسته چندین ساله سهام‌داران را برآورده خواهد کرد.

رییس‌زاده ادامه داد: با ورود نماد «ابنیه» به فرابورس فرصتی فراهم می‌شود که دارایی‌های شرکت مورد ارزیابی مجدد قرار گرفته و در زمان بازگشایی در فرابورس مبنایی برای قیمت‌گذاری داشته باشد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: از زمان ثبت شرکت نزد سازمان بورس، جلسات و مکاتبات متعددی با سازمان بورس و شرکت فرابورس در تهران انجام پذیرفته است که محور اصلی آنها در خصوص ثبت نماد شرکت در «بازار پایه» و همچنین ارزیابی مجدد دارایی‌ها و ارزشگذاری سهام شرکت است.

وی با تاکید بر اینکه با پیگیری‌های انجام شده، شرکت ابنیه در گروه «شرکت های صنعتی و معدنی» و در بخش «شرکت های ساختمانی» جا نمایی شده و نماد «ابنیه» به این شرکت اختصاص یافته است، گفت: هم اکنون این مهم در سامانه کدال قابل مشاهده بوده و سهام‌داران محترم می‌توانند با جست‌وجو در سامانه کدال نماد «ابنیه» را مشاهده کنند.

رئیس‌زاده متذکر شد: گروه نماد شرکت هنوز  صورت رسمی و کتبی به شرکت ابلاغ نشده و هم اکنون در مرحله اخذ امضای الکترونیکی (توکن) جهت دسترسی به کدال و بارگذاری اطلاعات در سامانه کدال هستیم. بعد از دریافت توکن بایستی فایل سهام‌داران تهیه و به شرکت سپرده‌گذاری تحویل گردد که در حال حاضر همکاران ما در حال نهایی کردن فایل مربوطه‌اند.

مدیرعامل شرکت ابنیه و ساختمان پدیده خاطرنشان کرد: همان‌طور که پیشتر به اطلاع سهام‌داران محترم رسیده، انجام فرآیند فوق و مراحل قانونی بازگشایی نماد پس از ثبت شرکت‌ها در بورس، بیش از یک سال است که امیدواریم با مذاکرات انجام شده، این مدت زمان برای ما به ۴ تا ۶ ماه کاهش یابد.

رییس‌زاده با بیان این که «سهامداران برای سرمایه‌گذاری و کسب درآمد باید با قوانین و ادبیات حاکم بر بازار سرمایه آشنایی داشته باشند» اظهار کرد: در تعریف بازار سرمایه، بازاری برای سرمایه گذاری‌های بلندمدت ذکر شده است. بازار سرمایه نقش به‌سزایی در اقتصاد دارد. شرکت‌ها می‌توانند از طریق این بازار اقدام به تامین مالی و فراهم کردن منابع مورد نیاز خود کرده و سرمایه گذاران هم می‌توانند با شناسایی موقعیت‌های جذاب سرمایه‌گذاری در این بازار شرکت کنند.

وی ادامه داد: تمام سرمایه‌گذاران به امید افزایش سرمایه و دریافت سود چشم‌گیر به بازارهای مالی قدم می‌گذارند؛ اما سودآوری و بازدهی بالای هر سرمایه‌گذاری، تنها به کمک شناخت کافی از بازار، اصطلاحات و قوانین آن میسر می‌شود.

رییس‌زاده عنوان کرد: سهام‌داران شرکت بارها در بزنگاه‌های مختلف نشان داده‌اند با صبر، شکیبایی و اعتماد به منتخبین خود در هیات مدیره، ضمن رصد اخبار شرکت از درگاه رسمی آن، به روند رو به جلو و مثبتی که هم اکنون بر شرکت حاکم است، کمک می‌کنند.

همچنین سعید ورودی، سخنگوی گروه شرکت‌های پدیده در خصوص خبر مربوط به فرآیند درج و گشایش نماد ابنیه در فرابورس، اظهار کرد: با توجه به نگرش مثبتی که سازمان بورس و شرکت فرابورس به پدیده و سهامداران آن دارند پیش‌بینی ما این است که فرآیند ورود به بورس شرکت ابنیه سریع‌تر از زمان عادی و نرمال ورود به بورس شرکت‌های دیگر خواهد بود.

ورودی افزود: درج و گشایش نماد پس از ثبت هر شرکتی در بورس برای شرکت‌های عادی که در آغاز مسیر پیوستن به بورس هستند معمولا طولانی است ولیکن این فرآیند برای شرکت ابنیه کوتاه‌تر بوده و نهایتا همانطور که قبلا هم گفته بودیم ۴ الی ۶ ماه زمان خواهد برد، کما اینکه هیات مدیره نیز برای تسریع این فرایند حداکثر تلاش خود را خواهد کرد.

وی همچنین گفت: با توجه به پیگیری‌های هیات مدیره و حمایت هایی که از سوی نمایندگان مجلس برای این موضوع وجود دارد، امیدواریم این پروسه زمانی بسیار کمتر از آنچه در روال عادی اتفاق می افتد طول بکشد.
https://asr8.ir/vdcf.cd0iw6dt1giaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین