رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس: پذیرش «ابنیه» در فرابورس باید با سرعت بیشتری انجام شود

عذرخواهی مجدد رییس کمیسیون اصل 90 مجلس از سهامداران پدیده
رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس از دستگاه‌های استانی و کشوری خواست با سرعت بیشتری کارهای پذیرش نماد ابنیه در فرابورس انجام شود تا سرمایه 180 هزار سهامدار این مجموعه که بلوکه شده است، بیش از این متضرر نشود.
رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس: پذیرش «ابنیه» در فرابورس باید با سرعت بیشتری انجام شود
به گزارش پایگاه خبری عصر هشت، حجت الاسلام نصرالله پژمانفر، در نشست خبری که ظهر امروز در سالن اجتماعات اداره کل بهزیستی خراسان رضوی برگزار شد، در پاسخ به سوال خبرنگار عصر هشت درباره مشکلات سهام‌داران نماد «ابنیه» گفت: در سال‌های اخیر تلاش کردیم مشکلات شرکت پدیده با دستگاه‌ها برطرف شود و امروز پدیده یک مجموعه خصوصی شده است که دیگر دستگاه‌ قضایی یا سایر نهادها نمی‌توانند نسبت به آن دخالت داشته باشند و آن را متوقف کنند.

وی افزود: شرکت پدیده به‌عنوان بخش خصوصی باید بتواند بر اساس مصالح مردم و سرمایه‌گذاران خود کارها را پیش ببرد. سعی ما بر این بوده هر جا مشکلاتی در حوزه مثلا بانک‌ها یا ادارات ایجاد شده است، آن‌ها را برطرف کنیم.

پژمانفر با اشاره به روند پذیرش ابنیه، به‌عنوان یکی از شرکت‌های پدیده در فرابورس اظهار کرد: درخصوص موضوع فرابورس با مسئولین مربوطه گفت‌وگو کردیم تا این مرحله و موضوع با سرعت بیش‌تری دنبال شود که مردم از این فضای نگرانی که برایشان به‌وجود آمده است، نجات یابند.

وی تاکید کرد: یکی از بیش‌ترین مراجعات و اعتراضات مردم به ما در موضوع پدیده بوده است و ما هم بیش‌ترین پیگیری‌ها را در این زمینه داشته‌ایم. اصرار داریم و حق مردم می‌دانیم که این موضوع را پیگیری کنیم.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: متاسفانه بی‌دقتی و کاستی‌هایی هم در زمینه پدیده صورت گرفته است که باید از این بابت از مردم عذرخواهی کرد. اگر چه من نقشی در این موضوع نداشتم اما به شخصه از مردم عذرخواهی می‌کنم.

پژمانفر با تاکید بر ارائه راهکارهای سریع در موضوع «ابنیه» متذکر شد: در حال کمک هستیم و امیدواریم دستگاه‌های ذی‌ربط در این مساله مانند بانک‌ها، فرابورس و ... جاهایی که می‌توانند کارها را سریع‌تر پیش‌ ببرند، این کار را انجام دهند تا مردم به حق و حقوق خود برسند و مشکلات‌ سهام‌داران با سرعت بیشتری‌ حل شود.

وی متذکر شد: اعتقاد دارم مسائل پدیده با سرعت بیشتری قابل حل شدن است و برخی از افراد مقداری مساعدت ندارند. البته اخیرا شرایط بهتری رقم خورده و ارتقا خوبی در این موضوع انجام شده است اما باز هم مشکلاتی وجود دارد که باید کمک کنیم برطرف شود.

نماینده مردم مشهد و کلات درباره عدم اطلاع‌رسانی جلسات خود با نهادهای بورسی و ... گفت: در حوزه رفع مشکلات من می‌توانم با دستگاه‌های مختلف جلسه بگذارم و کمک کنم اما این کار باید دور از فضای رسانه انجام شود.

حجت الاسلام پژمانفر ادامه داد: ممکن است خیلی از افراد سوال کنند که چرا محتوای این جلسات را رسانه‌ای نمی‌کنیم؛ به خاطر این است که این مشکلات باید در یک فضای کارشناسی و به دور از حاشیه دنبال شوند. انتظار من از دستگاه‌های استانی و کشوری این است که کمک کنند مشکلات زودتر برطرف شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره عدم حمایت سهام‌دار عمده حقوقی «گشان» یعنی بانک صادرات از این نماد بورسی عنوان کرد: درخصوص این موضوع هم جلساتی با بانک صادرات داشته‌ایم ولی آن‌ها هم دلایل و توجیهاتی برای خود بیان می‌کنند. مسئولین بانک صادرات معتقد هستند که آن‌ها هم باید نسبت به سهام‌داران خود پاسخگو باشند.

پژمانفر افزود: البته این تمام بحثی که با این افراد داشتیم نیست اما چون نمی‌توانم تمام توضیحات را ارائه کنم، طرح چنین موضوعاتی ممکن است ذهن مردم را بیشتر آشفته کند.
https://asr8.ir/vdcg.z9xrak9n7pr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین